Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Ser flere melder om at de har fått aksjene på nordnet kontoen.

Er det noen som ikke har fått?
Jeg venter fortsatt på mine

Om du går inn på vps.no så kan du se om du har mottatt dem. Kan vær at dem står i banken din f.eks om du har valgt “feil” leveringssted.

Jeg har værtfall motatt mine hele 200 stk :sweat_smile:

De står der ja:)
Muligens jeg som har valgt feil :man_shrugging:
Det er kanskje ikke mulig å fikse.
Får.høre

Jeg er også short på capital, men har ikke dekket meg inn enda.
Såvidt jeg vet stengte de muligheten for ytterligere short i går, dette ser fortsatt ut til å være stengt.

Du kan fint få overført dem til nordnet kontoen din. Må bare signere overføringsfullmakt og sende inn til nordnet. Står mer her:

Solgte nesten for tidlig igjen, men + 20% er bra uansett

Tror bare det er dårlig håndarbeid fra tilretteleggerne som ikke har klart å tilgjengeliggjøre de for alle samtidig. Så blir de har gradvis blitt tilgjengelig i vps og så er det nok en forsinkelse før de dukker opp i de respektive meglerne/bankene.
Jeg har de i VPS nå men enda ikke i Sbanken.

2 Likes

Takk pg:)
Da får jeg fikse det.

Lettere å holde oversikt

Du ser vel i VPS hvilken konto de står på og kan selv sjekke om det er din Nordnet konto eller?

Ja, under “Beholdning” og “Konto” så vises alle Aksje og Fondskontoer du eier. Der vil det også vise VPS-nummeret for kontoene og hvilken som tilhører bank/megler.

Slet en stund med å finne ut av det selv da jeg hadde 3 forskjellige kontoer og visste ikke hvilken som tilhørte hvor :clown_face:

Alt ved dette kjøpet har vært et stort rot føler jeg😂

Inne på vps står det et kontonr ved siden av e nye aksjene.

Om du trykker på “Beholdning” -> “Konto”

Slik som dette: https://i.gyazo.com/7cf1d3b5db5bff81b3c51f6b7e57592b.png

Så vil det dukke opp navn for banken/megler hvor aksjene befinner seg.

Kan være at du bestilte via vpn.no og ikke hadde Aksje og Fondskonto i Nordnet? Skal du ta emisjon via vpn så må du ha det. Kan ikke bruke Aksjesparekonto (rett meg om jeg tar feil her, men er rimelig sikker, med mindre du tar en emisjon via megleren din).

1 Like

Hos DNB kan dere ta kontakt pr telefon selv om dere ikke har fått tildelt aksjene - om dere ønsker å legge de ut for salg i dag.

Funket i hvert fall fint å bruke Aksjesparekonto hos Danske Bank til å både ta imot og betale for Pexip-aksjer jeg tegnet meg for hos vps.no.

Jeg skal beholde de altså, men vil ha alt på samme sted.

Jeg gjorde alt via her nå:
https://www.nordnet.no/no/kundeservice/skjema

De havner riktignok på ask kontoen og ikle af men det kan kobles sammen mente han på kundeservicen.

Ok. Takk for info.

Hmm, trodde dette ikke gikk jeg, får heller ikke opp noen av Aksjesparekontoene mine opp på vps. Må finne ut av dette :slight_smile:

Hos meg er de synlig, men får ikke gjort noe med de :slight_smile:

En aksjesparekonto er i prinsippet delt i to, slik jeg skjønner. Én del er der selve aksjene ligger, og er en form for verdipapirkonto med et litt lengre kontonummer som starter med 0. I Danske Bank kalles denne delen for “depot”, jeg vet ikke hva slags terminologi andre bruker. Den andre delen er kontantbeholdningen, og likner mer på en vanlig konto med vanlig kontonummer etc.

Når du velger konto aksjene skal inn på i vps så får du valget mellom alle verdipapirkontoene dine, inkludert ASK-kontoene. Når du skal velge hvor beløpet skal trekkes fra er dette fritekst, og der kan du skrive inn kontonummeret til “kontant-delen” av ASK om du vil ha det trukket derfra.

Jeg vet ikke om oppgjør for emisjonsaksjer fra ASK kan utløse noe skatt på gevinst, har bare antatt at det ikke gjør det.

Spørsmål: Jeg har fått kjøpt inn flere aksjer i dag på lav kurs, og sitter nå med en hyggelig fortjeneste. Kan noen forklare meg hva som skjer på fredag? Er det da det kommer flere aksjer ut på markedet som blir tildelt kreditorene? Jeg har planer om å sitte med aksjene fremover, men om det kan komme en dip grunnet mange nye askjer vurderer jeg å selge med stor fortjeneste nå og så kjøpe meg inn. Kan noe si noe rundt dette?