Selvsagt burde ingen fått de før de var i stand til å levere til alle. Jeg vil kalle det skandale.
Noen som aner hvor stor andel av emisjons aksjene som er blitt tilgjengelig?
Selvsagt burde ingen fått de før de var i stand til å levere til alle. Jeg vil kalle det skandale.
Noen som aner hvor stor andel av emisjons aksjene som er blitt tilgjengelig?
Vil finne ut om det er den enkelte tilrettelegger eller helt random som avgjør hvem som har fått aksjene sent. Stem på det som gjelder deg:
0 stemmegivere
Synd å si det, men noen må betale for 130 av de 400 millionene som går til gebyrer til advokater og meglerhus. Som vanlig blir det småaksjonærene og Ola Nordmann som tar støyten.
Ser det står følgende i meldingen i dag:
"The new shares in the retail offering are expected to be delivered to investors’ VPS accounts on or about 22 May 2020 (subject to timely payment being made by the relevant investor). The new shares in the institutional offering are expected to be delivered against payment by relevant investors during the course today, 20 May 2020. "
Ekte diskriminering av småfolket der altså
Men dere som har fått aksjer via ABG eller Danske Bank, dere deltok i retail offering ikke sant?
Dette er spørsmålet. Hvilke tegninger inngår i “retail”??
En kan jo lure på hvem alle kjøperne er idag. Blir tatt godt unna.
Emisjonen ble jo overtegnet 7:1, så antar det kanskje er noen av de resterende 6-delene som “bare må ha” disse aksjene…
Alle privatpersoner i norge slik jeg ser det.
The Offering consists of:
An Institutional Offering, in which Offer Shares are being offered to (a) institutional and
professional investors in Norway, (b) investors outside Norway and the United States,
subject to applicable exemptions from the prospectus and registration requirements, and
© investors in the United States who are QIBs in transactions exempt from registration
requirements under the US Securities Act. The Institutional Offering is subject to a lower
limit per application of NOK 2,000,000.
A Retail Offering, in which Offer Shares are being offered to the public in Norway subject
to an upper limit per application of NOK 1,999,999 for each investor. Investors who
intend to place an order in excess of NOK 1,999,999 must do so in the Institutional
Offering. Multiple applications by one applicant in the Retail Offering will be treated as
one application with respect to the maximum application limit.
Stemmer det da at 55% av emisjonsaksjene gikk til retail, og at disse da blir tilgjengelige fredag?
Kina blir ny storeier i Norwegian
Da tar eg en liten skjerv NAS for lommepenger, opp 7% på 5 min
Kinaflymat blir en innertier! Kantonesisk norsk flyskole likeså!
Når kommer obligasjonsgjelda som ble omgjort til aksjer i markedet?
Kurs over 3 nå, helt lættis ass… ??
Tja, synes det går veldig likt sånn som de snakket om på Aksjesladder. Var en veldig bra episode sist.
Synes meldingen fra NAS er noe uklar.
Det skrives:
"The new shares in the retail offering are expected to be delivered to investors’ VPS accounts on or about 22 May 2020 (subject to timely payment being made by the relevant investor). The new shares in the institutional offering are expected to be delivered against payment by relevant investors during the course today, 20 May 2020. "
Men jeg har jo fått aksjene på vps!! De er bare ikke tilgjengelig for elektronisk handel.
Fikk dekket inn short i Nas idag på capital.com
Nå har de stengt for å short-selge. Tenkte sette ny short på 3 men ble blokka. Flere som ikke får shortet der idag?