Stensrud-familien dro inn 170 millioner: «Men Norwegian har kostet oss mye»
Stensrud-familien dro inn 170 millioner: «Men Norwegian har kostet oss mye»
Norwegian-sjefen multitasker: Må overleve vinteren og legge fremtidsplan
Norwegian vil ha klimavennlig flybensin: – Vi er klare for inngå langsiktige kontrakter
finnes det noe håp?
For norwegian? Kun hvis staten og aksjonærene går inn med jævlig mye kapital
Norwegian i ministermøte: – Dette er ikke å sette penger i et tapssluk
Nesten riktig der, bare fjerne “ikke” så har vi den
Tja. For Norge er det en veldig god investering for tiden etter corona å unngå et SAS monopol
Bare om Staten klarer å nulle all gjelda og eksisterende aksjer
Det ser definitivt mørkere og mørkere ut for nåværende aksjer for hver måned som går. Neste finansieringsrunde har jeg mer håp for kan bli lukrativ for de som har mage til å gå inn
Tror du ikke det kommer nye aktører til dersom NAS forsvinner?
Tja. Det kom jo nye aktører til etter at Fotballforbundet tok Eliteserien fra TV2 i 2011,men synes du eliteserien noensinne har blitt det samme produktet igjen?
Følger ikke med på norsk fotball så kan desverre ikke uttale meg om det
Alt jeg vet er at dersom det er noe som er lønnsomt, så vil flere aktører komme til.
En av grunnene til at NAS nå (kanskje) går konkurs er at det kanskje ikke er så lønnsomt, så sånn sett kan det godt hende SAS får monopol, men jeg tror ikke norske myndigheter ønsker en slik situasjon. Derfor tror jeg konkurranse vil incentiveres med noe støtteordninger o.l.
Dere må ikke glemme WF. Det er vel et selskap som folk er relativt fornøyde med. Og de vil jo kunne vokse fra sin nåværende posisjon. De har organisasjon på plass, de har merkevare og de har nå også kompetanse på jet.
Men uansett Norwegian vil bestå, men trolig som et nytt selskap bygget på de beste delene av det gamle.
NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA – DISCLOSURE OF SALE OF SHAREHOLDING
Det politikerne aldri kunne gjøre var å redde de aksjonærene som satt inne før refinansieringen sist, det ville vært en politisk katastrofe av mange forskjellige grunner.
Nå er jo norwegian stort sett eid av utlendinger, så det vil ikke være så følsomt for politikerne å være mer harde i klypa med dem heller.
Norwegian har så mye gjeld, at hvis de skal reddes må aksjonærene og mesteparten av gjelda bort. Det gjør man best ved å slå ASA konk, «selge» Brand og systemer til Norwegian Air Norway som sitter på et AOC og kan kjøre videre uten avbrekk. La staten være garantist for dette.
Og vi snakker jo da om et veldig mye mindre selskap antagelig