En annen ting:
Nåværende aksjonærer blir utvannet dess lavere kursen blir satt i en emisjon.
Så nåværende aksjonærer må jo være mest tjent med å holde kursen så høyt som mulig før en emisjon blir satt. Høyere kurs = færre utstedte aksjer.
En annen ting:
Nåværende aksjonærer blir utvannet dess lavere kursen blir satt i en emisjon.
Så nåværende aksjonærer må jo være mest tjent med å holde kursen så høyt som mulig før en emisjon blir satt. Høyere kurs = færre utstedte aksjer.
EBIT på minus 3,8 milliarder, 2018 var definitivt ikke noe bra år.
Vel, hvis @aksjerik sine beregninger stemmer, så var jo NAV pr aksje rimelig høyt, fortsatt over kursen selv etter utvanningen. Det er derfor det går an å kjøre emisjonen. Spørsmålet blir jo hva emisjonskursen blir. Kan nok bli hardt for endel eksisterende aksjonærer som ikke har penger å putte på bordet.
100kr.
Da kan vi spekulere om det ikke blir emi kursen.
Det er vel ca ganske på det du tippet @Christian
Hva er 100kr?
Regner med det ble en brå start for en masse analytikere i dag når de kom på jobb. Vil tro det kommer mange oppdaterte analyser utover dagen.
Oppe siden litt over 5 i morges, og mye å følge med på i US, Asia, og ut på morgenkvisten kom pinade NAS og tok overskriftene. ^^ Spennende
Handelen startet på 100kr idag. er på 114kr nå.
Hvis du som analytiker ikke har på forhånd tenkt ut hva du skal skrive hvis det kommer en emisjon, så er du ikke spesielt god. Når det har vært tatt opp her som et sannsynlig scenario…
Ser den. Men hvem hadde trodd på en slik emisjon da? Man hadde jo sett for seg at det kunne bli vanskelig å finne garantister. Så kommer John Fredriksen spaserende inn.
Edit: The board of directors shall determine the subscription price with a lower limit of NOK 30 per
share and an upper limit of NOK 250 per share.
Og det er jo litt av en range på den emi-kursen.
Er det Fredriksen som finansierer Kjos også? Kan ikle forstå hvor han har funnet pengene.
Baller de som klarte å få aksjer på 100kr idag, bouncet rett opp
Skulle ønske jeg fulgte med her - det er jo (egentlig) flotte nyheter som kom. Kunne fått NAS under 100, faktisk
Hadde vært en pen timelønn ja
17% på 17minutt
Det er grei timelønn.
Tenkte faktisk mer long - men jo 17 % er OK
Kjos sa at en JV-løsning fortsatt er på bordet, men det er nok lengre frem i tid
Skjønner ikke de som panisk solgte på 98-99 kr, jeg fikk kommet meg inn på 110 kr, så grei gevinst foreløpig. Jeg håper denne ikke buster turbo warranten min riktignok, sist NAS gikk til skogen endte 2 av dem med å gå over ende.
JV er mer aktuelt enn noengang og de regner med en avklaring i løpet av første kvartal. Ref Bjørn Kjos nå nettopp
Rettelse : De håper på en avklaring