Pareto update target : NOK 100 reiterate Buy
DNB Markets :BUY TP: NOK65.0
Gidder ikke å ta med Sparebank 1.(35) He,he.
Noen som vil gi shorters aksjene tilbake i dag?
Har du lenke til analysene?
Har det for travelt nå.
Fra Pareto
Buy
NAS is clearly out of favour. However, we think the share reflects way too much negativities. First, the Boeing MAX issue is exactly a Boeing issue. Secondly, Boeing’s misery has spurred demand for Airbus’s aircraft - aircraft that NAS holds a substantial order on. Thirdly, Brexit could reduce UK passenger traffic by 1.0-1.5pp p.a. in the medium term (IATA) but account for ~12% of NAS revenues. Fourth and final, weak Q1 and estimate risks are well reflected in the share (amid MAX issues). On the upside; solid asset backing, improving costs with rising regularity, punctuality close to peers, while capacity growth is muted and tends to be followed by higher yields. We reiterate Buy but cut our TP to NOK 100 (125) on estimate revisions
verdt å lese, litt relevant her.
Tror den kommer nå snart.
Hell og lykke til alle NAS og NANO investorer. Tipper vi får neste kanin ut av hatten til Kjos til uka. Jeg ser for meg start på oppgradering av software.
Men nå har vel Boing sagt at de forventer det kan ta noen uker før ny software er klar og evt lengre før den er godkjent.
Så det er vel lite som tyder på at flyene skal oppgraderes allerede i neste uke.
Si ikke det. Det kan bli fortgang før man aner.
"Problemer med MCAS har vært koblet til ulykkesflyene i Indonesia og Etiopia der over 300 mennesker mistet livet.
«Vi har identifisert en del av programvaren urelatert til MCAS, som også vil bli adressert som del av denne programvareoppdateringen», heter det i en melding fra Boeing, ifølge WSJ.
Boeing omtaler feilen som av “relativ liten betydning”, og har allerede løsningen på problemet. Boeing tar nå tiden det trenger for å få på plass de nødvendige endringene.
- Vi nærmer oss fullføring og venter sertifisering og implementering i 737 Max-flåten verden over i ukene som kommer, sier Boeing-sje Dennis Muilenburg i meldingen."
Føler sentimentet er i ferd med å snu fra bare negativt til litt mer positivt de siste dagene. Gikk inn med en liten pott i dag og håper den stabiliserer seg oppe på 40-tallet. Kommer det noe som helst positive nyheter de neste dagene/ukene, så kan vi få en fin avkastning.
Fint driv nå med bra omsetning
Ligger litt for nærme 40 blank til at jeg er helt komfortabel enda. Men har troa!
Close over 40 er bra, close over 41.50 er det vi trenger for å si trenden er snudd på daily.
Det får vi nok ikke i dag, men jeg tar gjerne close over 40. Den stanger litt for mye her til at jeg er komfortabel selv, men håper selvsagt den holder
Snart hjelper ikke det intense shortangrepet lenger. Shortnissene jobber mot tyngdekraften.
Europeiske flyaksjer suser opp etter nattens brexit-utsettelse
en time siden · Martin Hagh Høgseth
Nattens nyhet om at EU og Storbritannia har kommet til enighet om en fleksibel brexit-frist 31. oktober, har fått flyaksjer over store deler av Europa til å stige kraftig torsdag.
– Det er rally i europeiske flyaksjer ettersom risikoen for et sjokk i forbindelse med en uordnet brexit avtar, sier Cantor Fitzgerald-analytiker Robin Byde til Evening Standard.
Han trekker videre frem at utsettelsen vil få flyselskapene trygt gjennom den kritiske sommersesongen.
Easyjet er den største vinneren og stiger hele 7,48 prosent på børsen i London. Ryanair stiger samtidig 4,16 prosent og British Airways-eier IAG stiger 4,62 prosent.
Også Norwegian stiger og er opp 5,9 prosent. Dette henger trolig også sammen med onsdagens nyhet om at flyselskapet og Airbus har blitt enige om en leveringsutsettelse, samt at DNB Markets har gjenopptatt en kjøpsanbefaling i aksjen.
Ellers i Europa er Lufthansa opp 3,11 prosent og Air France-KLM opp 3,25 prosent. Samtidig er SAS opp «bare» 0,85 prosent i Stockholm.
[
Kan fjerne brexit fra sin liste over «hodepiner»
www.standard.co.uk
](https://www.standard.co.uk/business/market-report-iag-and-easyjet-gain-height-on-relief-over-delay-to-brexit-a4115216.html)
[
Brexit utsatt til 31. oktober
e24.no
](https://e24.no/makro-og-politikk/brexit-utsatt-til-31-oktober/24600672)
Klinker til igjen i dag.
Nå er det minst: SUM 3 114 857 2,27% Å dekke inn.
Det kan bli blodig for shorters.
Ellers tror jeg ikke det er Kjosern som har lånt ut denne gangen. Jeg tror han har lært?
Ønsket om å holde igjen, er stort og sterkt. Jeg tror ikke det hjelper særlig.
Tsunamien nærmer seg.
Fra HO:
Dette er aksjene med mest aktivitet blant privatinvestorene så langt i dag. Tallene er basert på kundeaktiviteten i DNBs aksjehandelstjeneste i nett-og mobilbanken. Rapporten oppdateres ca. kl. 12:00 hver dag.
De mest handlede aksjene hittil i dag – Torsdag 11. april 2019
NAS nr.1 med 69% kjøp 31% salg
De mest handlede aksjene hittil i dag – Onsdag 10. april 2019
NAS nr.1 med 74% kjøp 26% salg
De mest handlede aksjene hittil i dag – Tirsdag 09. april 2019
NAS nr.1 med 61% kjøp 39% salg
De mest handlede aksjene hittil i dag – Mandag 08. april 2019
NAS nr.3 med 65% kjøp 35% salg
De mest handlede aksjene hittil i dag – Fredag 05. april 2019
NAS nr.3 med 63% kjøp 37% salg
Dette var et flott innlegg!