Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Morgan Stanley har P.T. rett i at det er vanskelig å se visibilitet i inntjeningen. Det er veldig vanskelig å si med sikkerhet om hvordan bunnlinjen ser ut 31.12.2019.

Nå er informasjon kanskje ikke det dette selskapet er best på, men de burde kommet med en profit warning om det faktisk er tilfellet. Jeg legger ingenting i at det ikke kommer noen PW, men Q1 kan potensielt være “ok”.

42

Og likevel, selv om M.S. erkjenner"vanskelig å se visibilitet i inntjeningen", smeller de til med nedjustering av sitt estimat på Norwegian Air Shuttles nettoresultat for 2019 med 1.050 millioner kroner. Likner ikke grisen. Jeg gremmes.

1 Like

Synes NAS viser styrke i dag. Mye skjulte kjøpsordrer nå rundt 40.5. :slight_smile:

Husk halv dag i morgen. Ikke mye tid igjen for før- påske investeringer.:biking_man:
Oslo Børs stenger klokken 13.10 i morgen, onsdag. Børsen holder stengt skjærtorsdag, langfredag og mandag 2. påskedag.

ANBEFALER ALLE Å SE DENNE

4 Likes

Ja, jeg er ikke det minste i tvil. I går gikk nok siste rest av Blystad beholdningen på utlån?
MARSHALL WACE LLP 1 235 960 0,90% 15.04.2019
Det gikk bare ca 34k. Siste rest?:disappointed_relieved:

Det skal ikke mye til før det smeller skikkelig.
https://economictimes.indiatimes.com/spicejet-ltd/stocksupdate/companyid-7876.cms

Skal vi tippe NAS blir et gullkantet papir når røyken legger seg?
https://www.dn.no/marked/jan-petter-sissener/norwegian/bjorn-kjos/sissener-gar-pa-millionsmell-i-norwegian-skylder-pa-boeing-krise-og-investorcowboyer/2-1-588524:+1:

2 Likes

Løser Norwegian sine transportproblemer på denne måten?:innocent:
https://www.flyleasing.com/news/press-releases/2019/2019_04_16_fly_portfolio_closing

Finnes det noen kilder på det du poster eller er dette kun spekulasjon?

Aner jeg bebreidelse i spørsmålet ditt? Det er viktig å grave? Kanskje finner vi gullkorn?:innocent:

Det du postet virket mest som total illrelevant støy, så det vare bare spørsmål om det lå noe som helst begrunnelse bak det.

2 Likes

@solb Fortsett å post lenker fra bransjesider, så får heller andre selv vurdere hva som er støy og ikke. :slight_smile:

Det er relativt få som klarer å poste lenker fra bransjesider eller konkrete dealer. Ganske absurd at det skal bli kritisert, men vi lever i en absurd verden. :wink:

“12 aircraft for an aggregate price of approximately $295 million. The portfolio was comprised of Airbus A320 and Boeing B737 narrow-body aircraft with an average age of over 10 years.”

Den type informasjon setter jeg pris på.

2 Likes

@solb: Prøv gjerne å lage ett innlegg i det minste, ikke 4 på rad :wink:

2 Likes

Rart ingen kommenterer dette i kveld?

Ser vi minimum 7% opp imorgen?:biking_man:
Shorters here we come:+1:
Skal vi også se Sissener snart vinner veddemålet sitt? He,he.

Påske nøtter/knask !

Og som ikke det var nok.
" United Airlines trosset motgang, doblet overskuddet

3 minutter siden · Hans Henrik Torgersen

Det første kvartalet av 2019 har vært preget av nedstengning av det offentlige USA og problemer knyttet til Boeings Max-fly. Det har gjort kvartalet tøft for United Airlines, skulle man tro – men da resultatet for første kvartal ble lagt frem var bunnlinjen doblet sammenlignet med samme periode i 2018.

Resultatet endte på 292 millioner dollar, og selskapet forklarer at det skyldes flere passasjerer på flyene, og innsparing på alle områder utenom drivstoffkostnader.

Dermed slo United Airlines forventningene fra analytikerne på Wall Street. Mens det var ventet et resultat per aksje på 94 cent, endte fasiten på 1,15 dollar per aksje.

Omsetningen økte til 9,59 milliarder dollar, omtrent i tråd med forventningen om en omsetning på 9,6 milliarder.

I etterhandelen stiger aksjen 3,23 prosent."

2 Likes

Ingenting overrasker meg, men det kan godt tenkes at NAS stiger mellom 3-10% på det.

At FAA finner oppgradering som adekvat er ett steg i riktig retning og kan være begynnelse på slutten, på disse problemene.

1 Like

Tidsfristen for Sisseners opsjonsprogram løp ut i dag om jeg minnes riktig?
Og ellers, er det noen som kan være så fine å bidra med noen oppdaterte aksjonærlister?:smiling_face_with_three_hearts:

Du får ringe megler å kjøpe en, koster normalt 350kr for top20

Så hyggelig av deg.

1 Like

Kom JF inn som aksjonær her eller har han solgt seg ut?