Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Teknisk analyse (NAS) (TA)

Brudd på mindre fraktal viser positive tegn her. Vi trenger brudd på den større. Mulig med drahjelp fra statene + noe positiv børs på mandag kan hjelpe oss.

Potensialet for formasjonen er opp mot 15%.

1 Like

Vi fikk en rejection @Snoopzter - men tegner seg opp et bullflag her nå, følg med på hourly chartet.

Edit: trenger å bekrefte denne som higher low. Så kan vi sikte på bruddet.

3 Likes

Har vel vært i nedtrend de siste 3 årene. Så det har vært muligheter til å komme seg ut
Månedchart
Ser ikke ut som det haster med å kjøpe seg inn heller

Vi klarte ikke bryte ut av den større wedgen på fredag (se gul pil), men det er ikke helt krise for jeg aner konturene av en OHS her. Høyre skulder er ikke helt etter boken, muligens en leg til ned for å lage denne? Bør da i tilfelle ikke gå lenger ned enn bunn av venstre skulder.

Monthly er ikke pent nei, må over 65 for å snu trenden på monthly? Kortsiktig tror jeg det er pene gevinster å hente i NAS så lenge vi ikke får flere negative nyheter.

2 Likes

Trenger en candle over 41.80 ish. Helst over 42. Vi har en lang wick ned, noe som tyder på at bjørnene begynner å miste overtaket her. En fin contraction pattern på gang. La oss håpe på en avklaring :slight_smile:

Legger til denne forenklede grafen. Fortsetter den trenden med ett trinn ned, eller begynner vi å nærme oss trendskifte?

2 Likes

Likte ikke helt at vi laget en Lower Low der… :shushing_face:

1 Like

Vi klarte ikke bryte ut av den større wedgen på fredag (se gul pil), men det er ikke helt krise for jeg aner konturene av en OHS her.

Ekstremt spent på close i dag. Potensielt kan vi forme en dobbel bunn.
OHS formasjonen er mye tydeligere nå med denne dippen.

Brudd ned i NAS.

1 Like

Ser ut som det blir et nytt “trinn” ned.

1 Like

Dagens TA.
Timeframe: Daily (klikk på bildet for bedre oppløsning).

2 Likes

Er det dette som kommer i NAS?
"Today’s rebound was brought to you by yet another short-squeeze, erasing all the short’s gains on the week…

Today was the biggest short-squeeze since Feb 27th."

1 Like

Har snudd trenden på hourly og 4 hr men sliter med å komme seg over 40. Er underliggende svakhet her. Liker det ikke. Er også gap opp til der vi åpnet ifht. close i går.

Candle-messig ligger vi inne med en doji (indecision), håper den blir avklart ila. dagen.

1 Like

Ser litt bedre ut teknisk også. Trenden snudd på hourly med HL og HH.
Vil ha den over motstanden på 42.50 i dag.

3 Likes

42.3 er taket på skyen i hourly…

image

men tipper den pullbacker til ca 40. (håper)

Ja, da var mitt target for korreksjonen nådd (40 kr som også @Shadmar var inne på), men jeg avventer med å kjøpe til vi får bekreftet en ny HH. Tror vi lager en LH og så en EQ. Da er det bedre å spille bruddet enn å være inne prematurt. God påske!

5 Likes

Takk for tilbakemelding. Hyggelig å høre :slight_smile:

@strongbuy - ja, lå litt i kortene. Er positivt om den stopper rundt her. Ser du på VPVR så ser du at det er ganske god støtte her ifht. hvor mye som er omsatt på dette nivået. Ryker vi under kan det bli tungt å komme oss opp igjen.

1 Like

bilde

Trenden er klar

2 Likes
1 Like

Verdt å merke seg at kursen går opp på høyere volum enn når den går ned.

2 Likes