Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Teknisk analyse (NAS) (TA)

Antydning til utflating i chartet, og det samsvarer vel med at emisjonshaiene snart er ferdig med å cashe inn gavepakken sin.

4 Likes

Det var akkurat dette punktet den snudde på både i rsi og kurs sist i timechartet.

Ser Hammer på HO mener at close under 36.08 er veldig dårlig og at det kan gå fort utfor etter dette.

Jeg hadde lite tro på han da NAS var på 230+ og han advarte alle mot et større fall. Men har fått mer og mer troen på han etterhvert som spådommene slo til. Blir spennende å se hva som skjer, men føler det er tryggest å stå utenfor. Skulle NAS gå til himmels uten meg så lever jeg godt med det, men usikkerheten er litt for stor for øyeblikket.

1 Like

Raser den videre fra dette punktet så vil man nok se en washout tilsvarende den en så i Funcom nå sist ja, enig i det.

2 Likes

Er capitulation candle jeg også venter på.

1 Like

Kursen holdes også under 4h skyen og avises hver gang ( i hele 2019), venter på at den skal komme seg over selv.

2 Likes

50-dagers fungerer likt skyen din :slight_smile:

1 Like

Klokkerent ass.

1 Like

Ja omtrent, det ble close under 4h skyen i dag også

Konsoliderer fint her. Er nok ikke et flagg lenger pga. lengden på konsolideringen (30+ dager).
Ser likevel ikke pent ut om vi ikke klarer å snu trenden. Bryter den under støttebeltet her, ja, da er det ikke mange holdepunkter på kort sikt. Må langt tilbake i chartet.

4 Likes

For et par måneder siden håpet jeg å kunne kjøpe ned mot emisjonskurs. Nå vet jeg neimen ikke om jeg tørr, selv om jeg mener 33 kr er en veldig god inngangspris. Blir som å fange en fallende kniv for øyeblikket.

3 Likes

Da har vi nådd target som jeg skrev om i april - tok en liten posisjon her for en trade. Tror på en kortsiktig bunn her + vi har snudd trenden på hourly. Kjøpte den på breakout og økte på test av 50 EMA som holdt foreløpig. Er spent på trafikktallene på torsdag.

3 Likes

Dette var triangelet jeg tenkte på i chatten @nocturne
image

2 Likes

Ligger inne med positiv trend på 4 hr. Satser på close rundt her eller høyere og en HH i morgen.

2 Likes

Da fikk vi en higher high. RSI har også brutt opp av den fallende trendlinjen, men ønsker å se kursen close her oppe, eller i nærheten av HOD. Volumet kunne vært sterkere, men kommer kanskje i morgen ifb. med tallene. Justerer SL slik at jeg har profitt uansett hvordan det går.

2 Likes

Må si jeg liker dette chartet godt. Nå kommer det jo fundamentale nyheter i morgen som kan rokke helt ved det tekniske bildet, men jeg beholdt traden med en sunn dose skepsis. RSI har brutt ut av den fallende trendlinjen, stochastics peker opp og vi har også brutt ut av en ascending wedge.

Kan alt dette sammenfalle med gode trafikktall og en potensiell shortskvis?

Target for formasjonen er i allefall gull :smile:

3 Likes

Kom meg ut av traden i pluss men beholdt en liten posisjon (ikke intensjonelt, men den falt forbi min SL uten at jeg var tilstede for å sette en ny ordre) og er fremdeles inne med denne posisjonen.

Chartet er ikke pent, men heller ikke dritstygt. Altså, jeg synes det er interessant at vi fremdeles har positiv divergens i RSI - kursen prøver å lage stadig lavere lows, men RSI har ikke laget lavere lows, noe som tilsier meg at det ER kjøpere her, om enn at de ikke er mange nok til å pushe kursen langt opp.

Exhibit A:

Videre så synes jeg det ser ut som en slags vendepunktsformasjon. Kan ikke si noe om nøyaktig når dette vil snu, men magefølelsen sier det vil snu og at NAS er et godt kjøp på dette nivået. Nå skal det sies at det er et high risk case slik ting står nå, men om det går godt, så vil det gå meget godt (og tilsvarende meget dårlig om det går dårlig).

Denne OHSen er jeg klar over er litt spekulativ

3 Likes

Jeg er fremdeles bull på NAS, men det hjelper ikke stort når makro er som det er. Vi har heldigvis noen positive ting å se på. For det første RSI. Se på weekly RSI. Den har ikke vært så lav siden september 2011 (!)

Videre, på weekly ser vi en større wedge formasjon og vi nærmer oss apex. Vi kan bryte ned fra denne (som vil være ekstremt negativt) eller vi kan bryte opp. For brudd opp må vi ha weekly close over 34ish. Potensiale for formasjonen er ca. 100 kr, men som sagt, det er weekly og nok et lengre perspektiv enn det jeg normalt pleier å se på.

La oss derfor se på min favoritt timeframe, 4 hr. På 4 hr har vi en fraktal av overnevnte formasjon, med potensiale opp til taket av den større formasjonen, eller ca. 14%.

Det er også verdt å legge til bullish divergens i RSI på daily (altså RSI lager higher highs, mens kursen trender mot lower lows), men denne har vart en stund, så spørsmålet er ikke hvis, men når denne vil utløse en tur oppover.

5 Likes

Foreløpig higher low - den første på en lang stund.
Trenger nå en higher high (31.70) for å snu trenden på hourly :slight_smile:

1 Like