Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Teknisk analyse (NAS) (TA)

Poster dette her, synes det ser bullish ut. Har ikke så greie på TA men synes det er interessant. Om noen har innvendinger gjerne kom med noen eksempler på hvordan dere mener jeg burde trekke linjene.

2 Likes

Synes den ser bra ut. Uten å se nøye på din først så tegnet jeg denne

Jeg liker ikke å dra linjer på toppen av wicks, men er du konsekvent på det så er det ok.
Når det er sagt, så ser det ut til at den har tenkt å ta et lite hvileskjær her, men ser i chartet at NAS ikke hviler lenge av gangen. Er ikke kjent med NAS og handelen i den til vanlig.

1 Like

Mtp. hvor forrige high ligger så tenker jeg sannsynligheten er stor for en lower high. Dette forutsetter at det vi ser nå er en higher low. Hypotesen er altså at vi får en trekant vi kan trade bruddet på. Også mulig å kjøpe nå og selge så fort man ser antydning til LH. Dersom den setter en ny higher high så vil den lange nedtrenden sannsynlig være snudd :wink:

2 Likes

SOLID volumspike etter nyheten i dag.

1 Like

Det ser pent ut :slight_smile:

2 Likes

Det er trendsnu-dagen i dag

Økende volatilitet, økende volum. Stor fisk tar i mot.

Muligens litt tidlig. En ny higher high på 39 hadde gjort seg

2 Likes

Fint oppgang i NAS i dag :slight_smile:

2 Likes

Hvordan ser det ut @Nocturne ? :slight_smile:

Hm, let’s see - potensielt brudd opp av en falling wedge? Har sett denne formasjonen i en rekke aksjer som har falt mye nå (se f.eks FRO analysen min) - men ser ut til at markedet ikke er helt overbevist enda. Kan potensielt bli en opptur neste uke om makro snur.

Ser også potensielle tegn til en dobbelbunn her - RSI viser bullish divergens.

Vil gjerne se brudd over 37 her for å bli mer bullish.
Potensielt gap som kan fylles mellom 37.40 og 38.

Til nedsiden er det den doble bunnen på 34.90 som må holde :slight_smile:

4 Likes

Tanker om det tekniske ?:slight_smile:

Ser ut som en EQ pattern - ville sett etter volumbrudd på denne formasjonen:

2 Likes

@Nocturne tid til en liten update på NAS? :slight_smile:

Veldig kort - ser ut til å ha bunnet ut for nå. Ganske høyt volum her nede.
Må nok gå seg til og danne en ny range - er for langt mellom topp og bunn her.

Hadde likt å se en større opptur på bouncen for å være overbevist, også volumet på vei opp nå er lavere enn volumet på bunn.

Tenker litt som i Nano at markedet må få tid å fordøye fallet, etablere en ny range, danne nye Higher Highs for å snu trenden etc.

DAILY

Zoomer vi inn på 4 hr prøver den å snu trenden her nå:
(Trenger en Higher high over 22)

Men blir det en lower high i dag blir brudd på denne formasjonen retningsgivende:

1 Like

Vet ikke om jeg har sett noe chart stort svakere enn dette.

Jeg tok faktisk en liten gamble her.

Vet ikke hvor mye TA hjelper når det har vært mange emisjoner siden sist, men kan tenke meg det er en del motstand på dette nivået uansett. Likevel; hadde ikke forundret meg om det ble en ny Norske Skog som noen nevnte et eller annet sted, nå som Kjus er ute av ledelsen.

Jeg legger veldig mye mer vekt på momentum og fibonachi enn gamle støtter.

Helt mulig at alle aksjonærverdier blir nullet ved konvertering og bunnemisjon her.

1 Like

Enig, Ser ikke akkurat fristende ut. Ser vi 5 tallet …?

Holy crap gutter. TA aside, dette er bare trist… Hva mener du med at aksjonærverdiene blir nullet ved en emisjon? :disappointed_relieved:

1 Like

Samme type refinansiering som offshore, gjeld konverteres til aksjer og så en kjempeemi på typ 1 kr. Så hvis du hadde aksjer for 100.000 dagen før blir de verd en hubba bubba dagen etterpå

2 Likes

Norwegian Air Shuttle har falt 62 prosent på mindre enn en måned. To sterke salgssignaler ble utløst på veien, da kursen brøt ned gjennom støtten ved henholdsvis 35 og 31 kroner. Tenker man at kursen skal opp dit igjen, blir oppsiden, ut fra at aksjen i skrivende stund fredag omsettes under 12 kroner, på 150–200 prosent!

Teknisk beskrives imidlertid aksjen nå av fire forhold:

  • Kursen har brutt ned gjennom en sidelengs trendkanal.
  • Kursen ligger langt under siste støtte i grafen.
  • Momentet er sterkt negativt.
  • Volumbalansen er negativ.

Investtech-forskning på nordiske aksjer viser klar mindreavkastning for alle forholdene. For eksempel har brudd ned på sidelengs trend gitt en annualisert mindreavkastning på 11,5 prosentpoeng.

Selv etter den sterke nedgangen, eller snarere på grunn av den sterke nedgangen, indikeres et videre salgspress i markedet, og Investtech anbefaler salg av Norwegian-aksjen.

3 Likes