Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Teknisk analyse (NAS) (TA)

Spørs om ikke denne nyheten påvirker en del i dag:

LUFTFART:FAA FINNER NYE PROBLEMER MED PROGRAMVAREN I 737 MAX

Norwegian Air Shuttle35.22 NOK35,22 NOK– - 0.79 %0,79%

27.6.2019, 06:54·TDN Finans Delayed

Oslo (TDN Direkt): Det amerikanske luftfartstilsynet FAA har funnet et nytt problem med programvaren i Boeings 737 Max-fly, som vil gjøre at det tar lengre tid før flyet kan komme tilbake på vingene, skriver Wall Street Journal.

Den nye feilen er ikke direkte relatert til flykontrollsystemet MCAS, men relatert til en nødprosedyre som kan brukes av piloter for å adressere feil med MCAS, ifølge personer med kjennskap til saken. Det nye problemer skal være knyttet til flyets originale programvare, og ikke endringer gjort etter krasjene med flytypen. Selskapet tror det kan rette opp feilen. Hvis ikke må en databrikke erstattes i samtlige 500 fly som er bygget og levert, skriver WSJ.

BNS, [email protected] TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Ja, så det. Kan være medvirkende / utløsende men egentlig burde det ikke det, siden vi vet at Max flyene er grounded på ubestemt tid.

2 Likes

Sant det…

Formasjonen jeg siktet til i sitatet var en OHS - ganske tydelig på 4hr chartet, men vi mangler høyre skulder. Jeg har ventet på et drop ned mot 32 kr, men det kom aldri. Dette forteller meg at det kanskje ikke kommer og at det ikke er en OHS som er på gang likevel.

Etter å ha sett enda nærmere på chartet kan man se antydning til et bullflag? Jeg synes i allefall at det er positivt at aksjen har testet støttenivået såpass mange ganger nå og ser ut til å reagere opp.

Target om formasjonen er riktig gir meg noe i retning av 42-44 kr.

På weekly får jeg en annen formasjon. Bearflag / EQ.

I det hele tatt veldig usikker på hvor denne skal, trafikktall og Q2 vil vel avgjør dette.
Tør ikke gamble på utfallet da utfallsrommet er så stort om det går galt… :face_with_monocle:

3 Likes

Hm, burde tatt denne traden. Men det var risky. Grattis til de som tok den!

6 Likes

Titter over på 4h for første gang i 2019.

5 Likes

Aksjen har brutt opp igjennom motstanden ved 41,47. Den er over MA100. Stigende volum bekrefter trenden. Rsi er “overkjøpt” men sist gang det ble budrykter så gikk rsi opp mot 90. Nervøse shortere kan også bidra bra de neste dagene.

1 Like

Aksjen er i en kortsiktig opptrend, men rangen er litt for stor til at man bør ta en inngang nå, med mindre man er veldig langsiktig. På kort sikt kan man heller vente til rangen blir thightere og man får et definert brudd man kan utnytte. Til oppsiden vil dette være brudd over 47, eller 43.50 om man er mer risikopervers. Til nedsiden er det 39 som bør holde. 39 til 47 er som sagt en wide range, og jeg tror denne vil bli thightere i uken som kommer.

P.S - Ligger inne med en insidebar i dag hvis ikke 43.50 / 39 brytes.
Det kan potensielt bli pent eller stygt på mandag. Nivåene er i allefall tydelige :slight_smile:

2 Likes

Har aldri gjort TA på NAS. slik jeg tegner det ser egentlig chartet ganske attraktivt ut for bunnfiske.

Omsatt et hav av aksjer her nede på nivået den er nå.

4 Likes

Ser breakout ferdig ut på skyen (daily) , ser den har tittet over såvidt men rejecta rett etterpå på volum. Resten av indikatorene peker oppover,

Beklager feil tråd, bare å flytte den.

Vi er nok i ferd med å lage en symmetrisk trekant mtp. bevegelsene den siste tiden. Brudd en gang neste uke eller uken etter?

Ser vi en Cup & Handle her? Mnja…

På kort sikt ser det ut som et bearflag.

Merk brudd under 50 dagers glidende snitt + brudd ut av stigende trendkanal.
Nærmer seg første kortsiktige støttenivå.

2 Likes

Tegner stort sett likt som Noctis, med brudd ned gjennom opptrenden den har vært i en liten stund så kan det fort komme en ny reaksjon nedover, gjerne trigget av nyhetene fra helga.

Må si jeg kan fort være på kjøperen her, om den skulle falle til 30 eller lavere, kommer litt an på hvor utbombet rsi blir.

4 Likes

Hvordan ser det tekniske ut nå @Nocturne / @Savepig ?

Ikke superpent tbh.

1 Like

Du må ganske langt opp (nesten 10 kr) for å snu trenden på daily så det er ikke noe kjøp her for min del. Helt kortsiktig er det selvfølgelig mulig å gjøre noen trades på volatiliteten. Daily RSI er veldig lav og momentum indikatoren har snudd til kjøp. Langsiktig blir det binært som @aksjefokus var inne på i den andre tråden :slight_smile:

1 Like

Den ser ut til å ha satt en dobbel bunn, eller faktisk en slightly HL, og med lav mcap kan det komme ganske store kursreaksjoner oppover basert på ren spekulasjon / og eller lettelsesrally. Men helt klart høy risiko og enn så lenge i fallende trend som påpekes over.

1 Like

Dagens oppgang er fiffig

2 Likes

den har snudd like under 30 kr et par ganger nå etterfulgt av oppgang

1 Like

Jøss, lite snakk om Norwegian gitt.

1 Like