Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Novo Nordisk

Noen av dere som har investert her? Lurer litt på hvorfor den er priset slik den er etc, stort marked og gode inntjeningsmuligheter. Har ikke aksjen selv men følger med på den.

1 Like

Fjerner lysten til å spise drikke bruke narko og lysten til å leve. Men i dagens verden er det vel mer attraktivt å være dau å tynn enn levende å feit.

2 Likes

Ouf, har hørt noen amerikanske leger bekymret for at mam også mister 60% muskel masse og 40% fett, som heller ikke er bra i lengden

Indirekte i form av Norden-indeks, hvor Novo utgjør ca 20%.

DNB’s analyse har forventning om å møte guidance, og hold-anbefaling med mål 750dkk. De er ganske høyt priset, med lav yield, men de er også i ferd med å bli enorme.

Det er ikke et selskap hvor jeg har tenkt å kjøpe mer enn indeks-vektingen.

1 Like

Kjøpte denne i desember 2021. Hittil er den opp 111% i NOK.
Tanken min den gang var at

(1) Novo Nordisk er verdensledende på diabetes medisin og
(2) Diabetes er en av de absolutt raskest voksende livsstilssykdommene i verden

At diabetesmedisinen også kan brukes for bekjempelse av fedme er jo en flott bonus, sånn investeringsmessig. Jeg tror nok dessverre at stadig flere mennesker i verden vil få et dårligere kosthold og mindre mosjon med vektøkning og diabetes som naturllige følger av dette.

Som noen nevner i innleggene under så er det noen som er overrasket over at man faktisk mister både fett og muskler når man bruker Wegovy for å redusere appetitt. Det er jo helt naturlig.

I tillegg rapporteres om andre bivirkninger. Vel - hva kan man si. De fleste medikamenter har bivirkninger. Dersom man velger medisiner for å slanke seg i stedet for å velge en sunnere livsstil så må man ikke bli overrasket over bivirkninger.

2 Likes

Denne og den amerikanske på Dow har klart å få til en slankemedisin som virkelig virker. Det er nesten helt utrolig. Hvor mange millioner amerikanere er vel ikke helsefarlig overvektige…tror kursene på disse to kan gå høyere enn noen kunne trodd

Eli Lilly heter den andre du tenker på🙂