Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Novo Nordisk

Sjekk trenden til aksjen, så skjønner du hvorfor den faller såpass på en melding som i utgangspunktet ikke burde betydd så mye:

4 Likes

Tipper de har blitt ansatt for et “litt effekt til clean win”-scenario.

Kan godt være at de nå forsvinner ut / får tilbud om sluttpakker osv…

Jupp, og legg til at den ligger og sjekker om det nivået fra 6. august kan holde eller ikke

Den begynner å bli veldig interessant nå, for å prøve en gjentakelse av traden fra den gang.

2 Likes

Fundamentalt er sikkert dette et godt kjøp, men teknisk og i sentiment var det noe som knakk nå? Slik at den kan falle til solid støtte på 200 kroner, eller ble dette katta ut av sekken slik at man rister ut alle nervøse sjeler og man lager et solid gulv litt over der vi er nå?

Er det slik at man kan si mye av det ut fra dagens close? Eller er det kaffegrut?

Er jo faktisk litt fristende å kunne komme inn i noe som kan være utbyttebetalende og også med fin oppside kursmessig.

1 Like

Det er ikke mulig å vite. det fornuftige valget er å vente på tredagersregelen og ta ny vurdering,

Edit:
Jeg kjøpte 5x, er ikke så veldig fornuftig. 8% ned blir for fristende

3 Likes

Hvordan er prisene for kjøp/salg i DKK på andre plattformer en DNB?

1DKK = 1.58 NOK

Kjøp

Salg

Det der er jo ran på åpen gate. ikke rart DNB skuffer inn penger hver dag.

Utbytte politikken i Novo Nordisk har gått i sakte bølger:

En topp på 8,3% i 2016, og en bunn siste år?
Men kanskje på vei opp?

Med nye koster og trolig altfor mye brukt på tilbakekjøp av aksjer kan det jo hende at det droppes fremover, og på dagens nivå kan det kanskje være mulig å se 8,3% igjen?

Noen som har noen meninger? Eller korreksjoner på det som for meg fremstår som en deilig blue chip?

Sentimentet har vært rævva frem til dette.

Nå er det lite (med unntak av LLYs kommende avlesninger) som kan gå feil for Novo på kort sikt.

Men ass, retatrutide i kneartrosepasienter sender neppe NVO rett ned på steinbitskontoret.

Jeg var for tidlig inne etter q2 profit-warning-fallet. Men det var jo en annen situasjon. Kom jo mye mer uventet på. Dette kan kanskje rette seg opp fortere? Spørs hvor mange som skal ristes løs av treet her.

1 Like

Jeg tror også at den elendige tekniske trenden gjør at kursen svekker seg mer enn normalt

1 Like

Støy. Den kommer tilbake til 300 om ikke så lenge vil jeg tro. Bare på Nordnet er 320 000 personer som eier aksjen! Ikke rart det blir volatilitet.

2 Likes

Helt rått.

Kjøper du 1000 aksjer til kr 275 pr stk

Nordnet

DNB

2 Likes

Enda mer å vinne med valutakonto?

Uvisst, men Nordnet ligger på en kostnad = 0.28% inkl kurtasje og vekslings gebyr.

DNB kjører over 3%, skal jo ikke gå ann.

1 Like

Det verste er jo at vi enda ikke får ett vidundermiddel mot alzheimer. Det er en sykdom ihvertfall jeg frykter…
Sikkert bra kjøpsmukighet for aksjen på lang sikt.

Ikke et investeringsråd:

Kjøp 9 313 enheter NOVO-trackeren via Nordnet https://www.nordnet.no/etp/sertifikat/trackers/liste/tracker-novo-nordnet-d-fndk/order/buy

image

En ETN har 22% skatt, så ulempen her ligger i evt. motpartsrisiko, dersom Nordea skulle gå konkurs. Du får heller ikke noe utbytte av å eie denne. Men gearingen er 1.

2 Likes

Hvis bare FDA klarer å godkjenne oral sema (og det skal jo visstnok skje i løpet av de neste 5 ukene) så er vi [muligens trygt] over 300 DKK. Hvis sjansen var <10% for at sema skulle virke i alzheimers, så er vel sjansen >90% for FDA-godkjennelse i nær fremtid. Det kan skje i morra for alt vi vet…

Uvirkelig mengde volum, 8.6 milliarder kr omsatt på danskebørsen. Utrolig viktig med close rundt 290 (eller høyere) i USA ikveld.

1 Like

Var en tur nesten nede på $43 rundt open, men ligger og loker sidelengs avgårde nå på $44.7-44.8, som vel er akkurat i området du indikerer for DKK.

2 Likes

USA ser ut som de prøver å avslutte nær hod, det er siste lyspunkt i chartet.

For det er en bunnløs nedside for ADRen hvis bunnen først faller ut her

3 Likes