Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NRC group (NRC)

NRC Group er en ledende entreprenør innen baneinfrastruktur i Norge og Sverige. Selskapet er en totalleverandør av alle typer tjenester knyttet til banerelatert infrastruktur, herunder grunnarbeid, sporarbeid, sikkerhet, elektro, tele og signal. Selskapet jobber med jernbane, t-bane, trikkeanlegg og annen nærliggende infrastruktur.

2 Likes

NRC har signert flere store kontrakter i høst:

1 Like

Q3 rapporten kommer den 7 november:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=437677

Norsk Bulls anbefaler kjøp:

Jeg kjøpte meg opp litt idag, vil anbefale alle å sjekke ute denne aksjen. Er litt traust med infrastruktur men…

1 Like

Så hyggelig at noen andre følger NRC også!
Inntektene kommer nok til å bli ATH så blir bra, men kursen går rimelig sakte. Så man må være tålmodig i aksjen, hev blikket mot 2020 +

Etterskudd på vedlike hold, bygging av nye kaier for batteribåter/ferger/cruise, Nasjonaltransportplan hvor ca 500 milliarder er dedikert til jernbane 2018-2029 + Sterk posisjon i Sverige hvor staten statser vel så hardt

Skulle ha vært inne, men er låst til Havyard :slight_smile:
Lykke til!

2 Likes
3 Likes
2 Likes

Er du inne @Kronn ? Har ikke lest rapporten men vet ordreboken har økt på 1 milliard bare i januar/feb, heldigvis har denne ikke stukket ifra meg enda.

Nei eg er ikke inne, har liksom aldri passet inn med å løse billett her, men ett meget spennende selskap

Det rare med NRC er at det har vært masse gode nyheter og kjøpsanbefalinger de siste mnd men kursen ligger bare og vaker opp og ned.
Lurer på om det har noe med at den siste tidens gode tall har vært priset inn i aksjen etter en oppgang på over 570% siden ATL i 2014?

1 Like

Prises ganske greit sammenliknet med andre entreprenørskap, men NRC vil vokse mye kontra AF/Veidekke. Veksten som kommer er ikke priset inn akkurat nå. Så har de trykket litt aksjer i forbindelse med oppkjøp også.

1 Like

Litt av et oppkjøp, nesten 60% av egen verdi? 100kr neste for å forsvare ny verdi?

"NRC Group ASA (NRC Group) has entered into an agreement for the
acquisition of VR Track Oy (VR Track)

The purchase price is based on an enterprise value of VR Track of
EUR 225 million on a cash and debt free basis with normalised working
capital.

65% of the purchase price shall be paid in cash by NRC Group while
the remaining 35% of the purchase price shall be paid in the form of
consideration shares in NRC Group at an agreed price per
consideration share of NOK 75.31.

:steam_locomotive:

1 Like

Eg tilgir aldri meg selv for at eg ikke har gått inn her, har lest om og følgt selskapet i lang tid,varte glemt å kjøpt den berømte billetten.
Dette er i ferd med å bli en gigant entreprenør

1 Like

Oppkjøpet ble gjort på EV/EBITDA 8x for 2018, blir trykket ca 10 mill nye aksjer. Tror vi handler med en liten rabatt idag, men slikt er for sånne ordentlige fundamentale tallknusere som @aksjefokus til å regne ut :stuck_out_tongue:

1 Like

NRC anbefales av Arctic: