Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Der kom de, last aksjonærsiden på nytt en ekstra gang hvis 28.11 ikke vises i listen enda :slightly_smiling_face:

Hei, problemer med listene idag også muligens?

Ja dessverre, er på saken :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det ser ut som VPS har gjort noen endringer i filene her uten å varsle oss i forkant, så beklager problemene i dag! Det kan ta litt tid å nøste opp i hva som er endret og fikse import-scriptene våre.

3 Likes

Vi jobber fortsatt med dette. VPS har endret et datofelt i listene vi får fra de. Riktige datoer er noe vi er ganske avhengige av for å kverne handlene i listene riktig, så vi jobber med en fiks nå. Jeg ser dessverre ikke for meg at den er klar og testet før tidligst i morgen. Takk for tålmodigheten!

5 Likes

Ah, som da Microsoft gjorde en funksjon i Excel case-sensitiv uten å informere om det. Det ødela hele systemet vårt til jeg fant feilen etter mange timer med testing.

3 Likes

OMS sine topp-20 for 29/11/2022 er nå omsider tilgjengelige. Har VPS da kanskje fikset datofeltet?

Nei men de har nok som oss jobbet med en workaround :sweat_smile: Holder på å teste den nå, og kommer med mer info etterhvert, men listene kommer dessverre ikke som planlagt på morgenen i dag.

Sånn! Da er listene tilbake, men det er en viktig endring:

Tidligere fikk vi listene morgenen etter at oppgjøret ble kjørt hos VPS. Nå får vi det på kvelden rett etter oppgjøret. Det er bra for oss, for da får vi mer tid til å analysere listene før børsåpning dagen etter.

Men, det betyr altså at datoen som vises nedtrekksmenyen vil f.eks i dag være 29/11 frem til vi får dagens liste (30/11) på kvelden (ca kl. 22:30). Så listen som nå vises øverst i listen er 29/11 (som da kom i går kveld) og så kommer dagens liste i kveld - men da altså en dag før vi fikk den tidligere. Litt forvirrende, men en nyttig endring :slight_smile:

Edit: Handelsvarslene vil også sendes ut på kvelden

13 Likes

Veldig bra jobba!

1 Like

Veldig nyttig, så det betyr at fredagens VPS får vi tirsdags kveld…???:grin::grin::grin:

Det skal stemme ja :slight_smile:

Hos meg står det at listene er tilbake og at de ikke er tilgjengelige på samme siden :blush:

Enten en bug eller så så må du laste siden på nytt :smiley:

Edit: funker nå

1 Like

Samme feil her på appen, vedlikehold prøv senere

Oppdaget noe rusk, vi må bare importere på nytt en gang til :slight_smile:

1 Like

edit: oh, i see what you did there. Det er det som skjer nå. never mind.

*Et forslag: *
Bare sånn praktisk, kanskje litt av forvirringen forsvinner, og ved spm så kan du bare “skylde” på VPS

Hva om datoen i nedtrekksmenyen, er er oppgjørsdatoen / likt med VPS (og jeg antar likt med et av dato feltet i datasettene) istedet for date.today() eller date.now() som tydeligvis skaper litt forvirring. what you see is what you get (ish)

4 Likes

Det er faktisk det vi får nå, oppgjøret skjer rett før vi får listene :slight_smile:
edit: så editen din nå. never mind :wink:

1 Like

For alle selskaper jeg har sjekket - inkludert EQUINOR - er det ingen lister for tidsrommet 21/05/2021-03/012022 + ingen lister før 24/04/2020. Hvorfor?