Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Noen nye/positive nyheter som kom i natt?

Holder en mini posisjon long og ønsker å lære. Starter ganske fra scratch med kunnskap :slight_smile:

Er ikke en arena for store news, men primært en arena for å vise seg frem for nye (institusjonelle) investorer.
Bli derfor ikke skuffet om alt er «old» news.

2 Likes

Så vidt jeg kan se ingen store endringer fra forrige presentasjon, derfor heller ingen børsmelding antar jeg. Men noen endringer er det man eventuelt kan bite seg merke i:

Ny slide som viser at strategien å bevege seg mot tidligere stadier av kreft fremover i tid. Vil gi større pasientgrupper og forhåpentligvis større sjanse for at pasientene får bedre sjanse til å overleve.

Flere nye slides på autoimmunitet, og flere av grafene viser data med lengre observasjonsperioder. Og disse pre-kliniske dataene ser i mitt utrente øye ut til å være lovende. Og autoimmune sykdommer er jo et hot område som dessverre for mange vokser, så kanskje et viktig “selling-point” for nye investorer?

3 Likes

JPM er utelukkende en investorkonferanse, ikke vanlig med noen vitenskapelige news der.

2 Likes

Et profylaktisk design på denne musemodellen da? Det er vel neppe tanken når man går over til mennesker?

Kommentaren om tidligere stadier var relatert til kreft.

Nei, var denne jeg tenkte på:

Det er et design som virker optimalisert for å vise effekt, men ikke er så relevant i en klinisk setting.

:+1: OK, det trenger jeg mer informasjon for å forstå hvordan de tenker rundt, og hva som er vanlig å gjøre i disse musemodellene.

Takk for nydelige svar :slight_smile: så om jeg forstår riktig så har egentlig bare investornytt og noen andre drevet med opphausing av aksjekursen i forhold til investorpresentasjonen og aldri forventa noen nyheter?

Kvartalsrapporter og eventuelle børsmeldinger som er kursdrivende?

@Savepig får selvsagt svare for seg selv. Men JPM konferansen er ofte en event som kommer med nyheter om nye samarbeid, oppkjøp, lisensiering og ikke minst kontakt med nye investorer som kan ønske seg å kjøpe seg inn i nye case. Så JPM kan være viktig, selv om det ikke er stedet å presentere vitenskaplige nyheter.

Det er nok ellers børsmeldinger i forbindelse med forsøkene selskapene har på gang som er det som er viktig for de pre-kommersielle biotek selskapene.

3 Likes

Tror jeg skrev vitenskaplige nyheter.

Men du har selvsagt rett at det er en dealmaking arena av de store, sånn sett er det litt vagt av meg å kalle det kun en investorkonferanse.

Det jeg mener med det er at det er nok mange store transaksjoner gjennom tidene som har sitt utspring i eller blit aksellerert av JPM. Ikke at nyhetene kommer ifm konferansen så ofte.

3 Likes

Støtter deg der, og det er også i tråd med hva JE sa i podden denne uka.

Carnegie:
Nykode Therapeutics (Buy): Strategic countdown: a year set to redefine the story. BUY 28. From HOLD.

Catalyst with case-redefining potential in sight
We anticipate a long-awaited update from the VB10.NEO programme (~50% of the project value in our SOTP) within the next ~12 months. According to clinicaltrials.gov, the ongoing Phase I trial should have concluded by late 2024, though we do not rule out an earlier update. A positive endorsement and the launch of a large-scale solid tumour programme by partner Genentech should lead to substantial share revaluation.

3 Likes

Avlesning av primærendepunktet har vært planlagt til desember 2024 i mange år nå. Og når vi vet at Nykode har vært vesentlig forsinket i alle andre studier, og denne ikke er rekruttert ferdig heller ennå, så synes jeg det er optimistisk at de skal klare avlesning og rapportering før 2025. At de skal rapportere noe før avlesning av primærendepunktet synes jeg vil være rart, men på den annen side så tenker jeg det ikke er urealistisk at analytikeren faktisk har fått hint fra selskapet om at det kan skje når han skriver det.

Jeg er ellers helt enig i at dersom Roche velger å gå videre med et stort program med VB10.NEO i flere indikasjoner, så vil det være fullstendig transformerende for Nykode, og forsvare en prising langt over dagens.

2 Likes

@Fornybar har twittret denne i dag:
image

5 Likes

Har økt smått opp gjennom her, kunne økt mer om ASKen hadde vært tilgjengelig.

Hvordan ligger det ann mtp US noteringen?

1 Like

Hva mener du, ASK tilgjengelig? NYKD er på hovedlisten.

1 Like

Umulig å vite når en notering i USA kommer. Juridisk er det av en eller annen typisk amerikansk grunn sånn at de ikke kan si noe om tidspunkt for notering før det offentliggjøres en konkret dato.

Jeg tipper at de enten venter på at det er et helt annet momentum for biotech, eller Nykode selv har fått gode nyheter som gir dem en god dytt oppover. Triggere for dette kan f eks være at avtalene med Genentech og/eller Regenron begynner å gi utbetalinger.

1 Like

Snakk om å følge med i timen :man_facepalming:

Kjøpt en god del gjennom VPS uten å være klar over at de ble flyttet over til hovedlisten i 22 :sweat_smile:

Da starter flyttelasset

1 Like