Ekte “heldiggriser” på sin side nyter “godt” av å være tidlig ute med å få nye kirurgiske prosedyrer testet på seg
Jeg koblet ikke dette før nå, men på side 53 i presentasjonen fra CMD i september viste de disse grafene fra en CT26 musemodell som visstnok er en standardisert forskningsmodell for colorectal kreft, Om noen blir mye klokere av dette vet jeg, er jo bare en stakkars økonom som forsøker å investere i biotek.
DNB: Uavhengig av anbefalingen inngår Nel likevel i DNB Markets Januareffektportefølje . Dette illustrerer at denne porteføljen er basert på en 100% kvantitativ og enkel tilnærming hvor eneste kriterium er at vi inkluderer de 10 aksjene i OSEBX indeksen som pr midten av desember har hatt den svakeste kursutviklingen gjennom året. I 20 av de siste 23 årene har en portefølje sammensatt på denne måten, i perioden fra midten av desember til femte handelsdag i det nye året, nemlig vist seg å gjøre det bedre enn indeks… Ser vi på de øvrige ni aksjene i denne porteføljen har vi en fundamental basert anbefaling på åtte av disse, og blant dem igjen har vi kjøpsanbefalinger på følgende fire; Hexagon Purus , Nordic Semiconductor , Nykode Therapeutics og Photocure.
Ikke direkte Nykode nyhet, men DNA teknologi og historikken med tilknytningen til Agnete B Fredriksen gjør vel at den passer her som en “kjekt-og-vite” artikkel.
(Og tallene som nevnes for dødelighet av fugleinfluensa er jo rett og slett skremmende ).
Dette er VELDIG relevant det, for dette er dekket av det patentet jeg skrev om her:
“SUMMARY OF THE INVENTION:
[…]
In some embodiments, molecule of interest is an antigen. In some embodiments, molecule of interest comprises at least two distinct antigens. In some embodiments, the molecule of interest is an antigen derived from a pathogenic microorganism. In some embodiments, pathogenic microorganism is influenza virus or ebola virus. In some embodiments, the antigen is influenza hemagglutinin (HA), preferably H1, H2, H3, H5, H7 or H9.”
H1 er spanskesyken og H9 er den siste fugleinfluensaen
Eierne av patentet er altå Nykode og UiO (Inven2)
Nykode er blant Investechs “nyttårsraketter for etternølere”.
Jeg kan finne mange gode argumenter for å kjøpe Nykode aksjer, men bruk av linjaler og ymse tekniske parametere er ikke ett av de. Hver sin lyst, og som sagt, kjøp gjerne Nykode for å ha i 2024.
Som sagt de har aldrig sett bättre ut än de gör i nykode ….
Noen spesiell grunn til denne nedgangen i dag eller bare noe gap som skal tettes?
Men on a serious note: Det jeg synes blir spennende er oppdaterte OS-data fra VB-C-02 nå i Q1. Da vil man (sannsynligvis) få svaret på om Agnete og de andre tok munnen for full med de “minimum 25mnd mOS”. Hvis de ikke gjorde det, så er det veldig positivt.
Ned idag hver tenker dere?
https://twitter.com/fornybarbio/status/1741397728461033635?t=xSNs6G7XmrkO1EDpaxiy2A&s=19
Nailed it. Viktig ressurs inn i teamet.
https://twitter.com/fornybarbio/status/1742637316475109857?t=V5p8qqCo4q7BNPemX0o5MA&s=19
Ser Arne Fredly / Apollo Asset Ltd akkurat har solgt 200 000 aksjer i NYKD, eier nå 490 380 aksjer. Ikke at det trenger å bety noe, bare nevner det.
Han har solgt 400k til, og har igjen 90k.
Arne Fredly er ingen biotek ekspert, men kan mye om flyt og momentum. Han kjøpte vel til 20,- og solgte nå med gevinst før nedgangen nå etter nyttår.
Det er vel disse aksjene fra oktober?