Jeg skrev dette for 22 dager siden, så posisjonene er ikke helt nye. Kan prøve å lete etter mer info på mandag men nå er det helg. Og jeg vet ikke om vi blir noe klokere av å vite så mye mer om snitt priser heller🤷♂️
Hva sier det dere at hovedfokus er på shortere og ikke på selskapet og hva selskapet (ikke) presterer?
Og hva sier en short i selskspet dere?
(Shortere er profesjonelle og vinner ofte)
God jul og vær forsiktig
Det er IKKE mitt hovedfokus, men jeg har svart på noen spørsmål og av og til bidratt med litt statistikk.
Det er nok riktig at de fleste shortere er profesjonelle, og at de nå har en eksponering på 5 %. Men det innbærer også at det sitter mange profesjonelle med posisjoner i aksjen som da faktisk totalt summerer seg opp til 105 % av antall aksjer. Da kan man jo stille seg spørsmålet om det er de 5 % du skal bruke som kjøps-/salgsignal eller de 105 %
virker som denne kronikken traff bunne klokkrent.
Helt dødt om dagen. Omsetning på 2 mill. Nå er det ingenting som skjer før noen oppdateringer. Må komme noe snart. Lenge siden selskapet har gått så lang tid uten børsmelding. Denne trenger virkelig noen gode nyheter nå
Nykode deltar også hos DNB 26.11:
Det er q3 rapport dagen etter denne konferansen. Det vil ikke være noe han kan kommunisere fra den. Vi får håpe han snakker om noe spennende på konferansen som vi får opplyst før det!
- – Det er en meget vanskelig balanse når man på den ene siden har et behov for å slutte med noen spennende aktiviteter og si opp dyktige folk, samtidig som man har andre spennende prosjekter gående, og talentfulle medarbeidere som skal bli i selskapet. Man blir dratt mellom de to hensynene, sier Engsig til MedWatch.
– Vi er imidlertid i den situasjonen hvor vi har sagt farvel til de fleste av de ansatte som ble påvirket, sier han.*
Burde selskapet nå opplyse aksjonærer om hva som er pågående, å hva som kommer?
Rett og slett kun for å skape litt tillit og optimisme i markedet igjen?
Det er opplyst om noe av det. Det kommer vel 3 milestones oppdateringer i løpet av de neste to månedene. Mest sannsynlig 1 veldig snart. Samtidig er det ting som skjer som ikke de har lov til å snakke om før partneren gjør det/ønsker det. Også er det store spørsmålet i tillegg til det andre om de inngår noe partnerskap som vil generere penger. Mye som vil bli opplyst fremover. Men enig at mange nå venter på noe.
De er flere om beinet som shorter nå, aktør nr 2 inne på oversikten til ssr:
@Boms har du oversikt over estimert short?
Kan se om jeg finner noe oppdatert i morgen.
Interessant at de holder seg rett over 0.5 for å komme seg inn på listen. For å skremme? Hadde de vært sikre i sin sak hadde de shortet mer. Mulig den skal ned mer, men kommer det en børsmelding så vil aksjen gå enda høyere
Fant ikke noen oppdaterte tall for short i aksjen.
Tror ellers at disse aktørene nå selger på for å trykke aksjen ned mot månedsslutt, er jo klassisk at hedgefond ønsker å vise gode resultater og er de short er det jo om å gjøre å dytte kursen ned.
Hadde passet godt med en bullish nyhet snart, “magesåret” har ikke godt av disse kursnivåene.
Selskapet har vært i en liten knipe mtp oppsigelse av en stor prosent andel av stabben.
Men allikevel, rimlig talentløst å ikke kommunisere med markedet, å aksjonærer.
Om det positive som selskapet fortsatt jobber med.
Skal trenden snu, må selskapet informere!
En liten opptreden i Radium er ikke godt nok.
Er vel ikke garantert at det er gode nyheter som kommer er det?
Nei. Men tar heller et fall med dårlige nyheter enn stort fall uten nyheter. Det er bare kjipt
Det er vel bare 15 øre ned i dag, ikke bra selvfølgelig, men antagelig shortere som skal ha ned kursen før månedsslutt.
Håper også på nyheter snart, men det må nesten få lov til å komme i det tempo de faktisk materialiserer seg internt eller i samarbeid med partnere