Joda, men du kan skrive om det der det står om biotekaksjer istedenfor kanskje?
Ok, men kommentaren min var en respons på innlegget til @the1nonly så var det naturlig å svare i samme tråd.
Gritstone er et neoantigenvaksine selskap, som også har et samarbeid med MSD. Slikt sett er teknologien og biologien av relevans for NYKD. Greit nok at Gritstone, Moderna, BioNTech og NYKD har noe differensiert teknologi, men det er flere like prinsipper i deres tiltenkt virkningsmekanisme.
Konkurransen i biotek/farma er internasjonal. Så selvom enkelte selskap kanskje ikke er på din eller min radar så kan de være veldig relevante for selskapet du har investert i.
Men tar poenget ditt. Skal skrive mer på Biotekaksjer tråden og mindre her
Hva i alle dager holder Spetalen på med?
Solgte seg helt ut, av hva han plukket opp fra Radforsk.
Å nå kjøper han i markedet ( å er mest sannsynlig en årsak til kurs oppgangen vi så på fMandag)/Tirsdag*)
Hur mycket köpte han?
150.000.-
Han solgte de 440k og kjøpte inn igjen 150k?
Noe rart for meg med tanke på hvor rutinert han er. Litt usikker her ja😅
En mulighet er at han ikke solgte, men lånte ut til short. Og kanskje nå kjøper mer i tillegg til det han har utlånt…
Om han shorter nå på disse nivåene vil jeg si han tar stor risiko og egentlig unødvendig. Det prises jevnt med cash og nedsiden videre nå er begrenset.
Nedsiden er alltid 100%!
På sikt ja. Kan du fortelle meg hvordan den er det på kort sikt? De fleste som shorter har et relativt kort perspektiv. Men såklart, ser man på aksjen kan den selvfølgelig gå ned mer og gevinsten kan bli god for shorterne. Velger å håpe den har tenkt til å forbli på 5 og høyere verdier fremover. Riktignok er biotek aksje også litt bingotek så spennende fremover i denne aksjen vil det bli!
Jeg spekulerer ikke i at han shorter. Det gir ingen mening å “shorte” egne aksjer. Shorting er å låne andres aksjer og selge dem, for å kjøpe dem tilbake billigere og levere dem tilbake.
Jeg spekulerer i at han har lånt ut, og i tillegg vekter seg opp. Mao. når han får tilbake de utlånte aksjene vil han være enda mer eksponert enn tidligere.
Det som uansett er 99% sikkert er at Spettet ikke kommer til å være noen langsiktig aksjonær i Nykode uansett om han har lånt ut til short eller ikke, og er ikke en aktør som man egentlig ønsker å se på aksjonærlistene.
Lavt volum i dag. Virker som de fleste som sitter med Nykode aksjer nå venter på oppdatering/nyhet fra selskapet før de vurderer å selge. Hadde dette vært for et par uker siden ville vi sett en annen trend en det vi gjør nå.
her er en konkurrent som feil på HPV16-indusert kreft.
Denne trenger en børsmelding før det skjer noe den ene eller andre veien… håper på noe snart
Man kan forvente design på VB-C-05 når som helst. Kanskje det vil minne markedet på at dette ikke er et “feilet selskap”.