Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

https://endpts.com/brad-loncars-asco19-preview-5-big-ideas-to-watch-for-at-the-ultimate-cancer-show-of-the-year/

Can Nektar Therapeutics turn it around?

Har ingen anelse om fremtiden til Nektar men de har en market cap på over 48 milliarder NOK på dagens aksjekurs på rundt 32 USD, så sammenlignet med norske forhold er de fremdeles en gigant selv aksjekursen deres er presset.

En desperasjon om å snu trenden kan jo også gjøre at de ønsker å foreta et lite oppkjøp av et selskap med en kompatibel teknologi. Bare en ønskedrøm selvsagt men hvem vet?

Fra ifjord:
Here’s what Nektar has found so far.

In their melanoma project, researchers saw that 11 of 13 patients treated with a combination of Opdivo and NKTR-214 responded in round 1 — which is outstanding. But, when they added 15 more patients, they only boosted their response rate by 3 patients. And 3 out of 15 is not outstanding.

Har ikke satt meg veldig inn i Nektar, men magefølelsen min skriker luftslott uten at jeg kan gi noe faglig forklaring på hvorfor. Hva tenker folket om Nektar?

Hvis det er et luftslott, er det i hvert fall dyrt og flott, og Bristol, Meyers-Sqiubb må ha gjort en av de dårligste dealene i bransjen. Denne pressemeldingen er fra april 2018:

SAN FRANCISCO, April 3, 2018 /PRNewswire/ – Nektar Therapeutics(Nasdaq: NKTR) announced today that the waiting period has expired under the Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act of 1976 and the previously-announced Strategic Collaboration Agreement between Nektar and Bristol-Myers Squibb Company is now effective. The global development and commercialization collaboration for Nektar’s CD122-biased agonist, NKTR-214, was announced on February 14, 2018.

Upon the collaboration agreement becoming effective on April 3, 2018, Bristol-Myers Squibb made a non-refundable upfront cash payment of $1.0 billion to Nektar. In addition, Bristol-Myers Squibb paid the purchase price of $850 million to Nektar for the sale and issuance by Nektar of 8,284,600 shares of its common stock to Bristol-Myers Squibb pursuant to a share purchase agreement entered into concurrently with the collaboration agreement.

I den siste kvartalsrapporten deres lister de også opp kommende presentasjoner på ASCO og andre konferanser og det ser vel ikke ut som om pipelinen deres er helt uspennende? https://ir.nektar.com/node/18116/pdf
Men jeg kjenner ikke selskapet godt nok til at jeg har kjøpt aksjer der, og hvem vet kanskje de bommer på alt de driver med.

Ja blir spennende å se hva de leverer nå :slight_smile: Big Pharma har vel gjort tonnesvis med dårlige deals opp igjennom som ikke kaster penger av seg. Så at dette blir den dårligste tviler jeg på. Men spennende å følge med på.

Nektar kom med lovende data på Asco i går. Merk at NKTR-214 også brukes i de kliniske forsøkene som Vaccibody starter opp i Q3. BMS er også i loopen der. BMS har som kjent kjøpt 35% av eierskap og framtidig inntekter av NKTR-214. Det snakkes videre om at Nektar kan bli kjøpt av BMS. Kan Vaccibody følge med i dragsuget?

Susanne Stuffers (@SanneStuff) sendte en tweet kl. 9:33 p.m. on lør., jun. 01, 2019:
Strong data from $NKTR showing deepened responses, CR 34% (from 24%) and correlation with lymphocyte data. Let the rally begin! #ASCO2019 https://t.co/Rue2Lnbpym
(https://twitter.com/SanneStuff/status/1134905937834192896?s=03)

2 Likes

"Let the rally begin! " :sweat_smile: Tror aldri jeg har sett en analytiker skrevet det. Så det lover bra!

Blir vel sånn når hun har eier interesser i selskapet :stuck_out_tongue:

2 Likes

And she is not an analyst anymore, isnt she an investor now?

1 Like

http://www.vaccibody.com/board-of-directors/

Susanne Stuffers sitter i styret i Vaccibody.

Det hadde jeg faktisk ikke fått med meg. Regner med hun kom inn i styret etter hun var ferdig hos Arctic?

Sitte i styret og ha eierskap i selskapet samtidig som hun har laget svært positive analyser av selskapet kan vel ikke være helt innafor.

1 Like

Hun ble valgt inn i styret etter hun var sluttet hos Arctic.

1 Like

Må være grei skuring det så lenge man holder orden på rekkefølge og overlapp på oppgavene.

Kanskje ikke rally men Nektar løftet seg 8.8%.

Kommer ikke over: "let the rally begin":sweat_smile::sweat_smile: har hun brukt dagen på å selge nektar aksjer?:thinking:

1 Like

Her er siste pressemelding fra Vaccibody. Ser ved første øyekast ut som veldig lovende resultater, men det må finleses og sammenlignes litt mer før jeg er ferdig konkludert for min del. Kanskje andre som tar dette raskere enn meg, så kom gjerne med synspunkter.
190626Press release_immunogenicity.pdf (167,7 KB)

Dette er jo mildt sagt lovende!

Det er vel kun t-cell repsonsen som det skrives om her?
Artig å sammenligne mcap med f.eks Targovax med strong t-cell repsonse og complete response i heavily pre-treated patients etter 3 doseringer.
Er positiv til Vaccibody, men så komplisert vaksine burde jo levere noe også :slight_smile:

Må ærlig innrømme at det var litt vanskelig å tolke hvor bra dette egentlig er. Så forklar gjerne de som forstår dette krystallklart :);

1 Like

Bra at de ser økt immunrespons, men siden de ikke kommenterer om noen av pasientene fikk PR eller CR så antar jeg at dette ikke har blitt translatert i bedre klinisk respons foreløpig. Det vil i så fall være noe skuffende.

2 Likes