Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Norge står for isch 0,5% av Europas market innenfor EMEA´s bruk av medisin. Jeg tror derfor ikke at vi har en bedre tall enn rest av moderne verden EU/USA.

Lurer på med dagens futures og market 21% blir sett idag som en klart yes. PhaseIII … ferdig 2025-2026?

Kanondata fra Nykode.

Lurt å lese hele meldingen før man hopper på konklusjoner.

Dette er altså “Heavily pre-treated” pasienter, hvor 2/3 har fått MINST 2 linjer av tidligere behandling. Kanskje ikke alle vet hva det betyr, men det betyr altså at disse pasientene har blitt satt på ulike behandlinger, gjerne kombinasjoner av CPI osv, uten at dette har gitt noen respons. Hver pasient som kan stabilieres på progresjon eller ennå bedre, snus er en betydelig seier. Resultaten må altså leses i det perspektivet.

@fornybar du skrev 2 mnd MPFS i chatten som benchmark, du må gjerne linke til de resultatene.

Etter mine beregninger vil Nykode banke disse resultatene ned i støvlene ettersom godt over 60% er uten progresjon ved 6 mnd avlesning.

3 Likes

Tidligere behandling med anti-PD-1, anti-PD-L1 eller andre CPIer er et eksklusjonskriterie, så det stemmer ikke.

(Atezolizumab er altså en anti-PD-L1 CPI)

1 Like
1 Like

Her er data som ga Pembro godkjenning i fjor:

1 Like

Ned 2-3% på positive nyheter.
Det er virkelig ikke et godt klima for biotek på børsen om dagen…

edit + 5 min:
Og der snudde den opp gitt. Det er en form for logikk, tross alt :grinning:

Noen som kjenner størrelsene på shortposisjonene i NYKD?

4 Likes

Deler den mistanken Holom flagger, vekter opp fortløpende.

Strålende musikalsk fra DNB, igjen, da det er en av deres klienter som har massakrert aksjen ved å selge 6+ millioner aksjer over børs.

7 Likes

Tweetefingeren!

1 Like

Merkelig konspiratorisk fra en megler.

Hvilke virkemidler har de for å kunne holde tilbake kursdrivende info fra markedet?

1 Like

Spekulasjon: Mulig det er enklere for big pharma å argumentere for at informasjonen ikke er egnet til å bevege kursen i vesentlig grad siden deres børsverdi allerede er såpass stor. Dermed kan de la være å presentere top line osv, samtidig som de lar være å presentere på konferanser.

1 Like

Med tanke på hva som foregår i BPs, så ville denne typen oppførsel være ekstrem lavterskel.

Jeg tror nok Genentech gjerne holder igjen på VB10.NEO resultater for å få de så modne som mulig før de publiserer noe. De vil jo gjerne holde på sitt forsprang (vi håper jo at dette er noe unikt) og ikke få andre til å forfølge lignende strategier.

Det jeg imidlertid IKKE tror skjer at de holder igjen info med tanke på å skulle kjøpe et selskap. De har jo lisensrettighetene på dette produktet uansett, og et styre ville jo aldri anbefale å selge selskapet om de visste at bare budgiver har den type info.

4 Likes

Her er en internasjonal biotek journalist sine kommentarer til dagens presentasjon på Twitter:

Del 2:

Har ikke tilgang til Finansavisen, men kun basert på den korte ingressen i linken kan man jo stille spørsmålstegn til DNB megleren og journalisten.

Haudemann-aksje, big pharma holder igjen data hos en partner, spådommer om 3 dobling av aksjen (på en dag den faller 10%).

Hvor seriøst skal man ta slike artikler?

9 Likes

Så dere i BP driver ikke med utspekulerte triks (les: skjuling av data, shorting av utviklingsselskap, betaling til leger for å velge deres studier) altså?

5 millioner aksjer skal ut mens markedet krakker. Nå må alle haussetriksene tas fram :grin:

2 Likes

Kan det dokumenteres at 5 mil aksjer skal selges, eller er det bare noe du antar fordi konto DNB 75 holder på dem?

1 Like

Det kan ikke dokumenteres. Det var 10mill, nå er det 5mill, og kursen faller stadig.

If it looks like a duck…

1 Like