Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Er de gode? Kanskje? Kanskje ikke? Pasienter som har vært igjennom flere behandlinger responderer dårligere enn de som har vært igjennom færre. Pasienter som har flere metastaser responderer dårligere enn de som har færre. Begge deler er ganske lite overraskende i mine øyne. Det jeg synes er veldig corny er at Nykode presenterer nye kliniske data på en investor-konferanse. Ikke er de nye heller, for de har sittet med dem siden mai: Follow up er 3-20 måneder, og LPD var 11. februar.

2 Likes

Uavhengig av tid, timing, eller andre vurderinger er 64% fantastisk gode nyheter for de som trenger behandling :slight_smile:

HODL for min del :slight_smile:

64 prosent suksessrate sier du? Ja det må være bra! :roll_eyes:

Seriøst, så er det oppfølgingistiden som er det vesentlige om man skal vurdere best overall response og inkluderer SD (stable disease) i noe man kaller suksessrate. Oppfølgingstiden her er så kort som 3 måneder, fordi dette er gamle data som Nykode har sittet på siden mai uten å dele med aksjonærene.

Og det store poenget er jo at man ikke en gang kan gjette om det er atezolizumab eller VB-10.16 som gir effekten her, fordi man har ingen historisk sammenligning.

2 Likes

La oss bare være enig om å være uenig. Jeg mener dette er gode nyheter, du mener det ikke er det. Helt greit.

Ha en finfin kveld Polygon.

Randomized placebo controlled trial.

Det er dette som trengs for å kunne sette to streker (=konkludere) og synge med dr. Alban i sangen under. Inntil dette så er det bare å smøre seg med tålmodighet.

2 Likes

Nå hadde jeg gledet meg til et seriøst svar fra deg, jeg :sweat_smile:

Spekulativ bruk av statestikk tenker du? Jeg hadde nok ikke satt min litt til tvils tilfeller i biotec. Det er så enorm risiko allerede.

Og jeg som var veldig fornøyd med å finne Dr. Alban referansen…

Jeg synes NYKD gjør presentasjonene sine ganske unødig kompliserte enn det de trenger å være.

Man burde i det minste forvente en historisk kontroll, og aller helst en prospektiv kontroll. Problemet, slik jeg ser det, er man vet ikke helt hvordan pasientene har blitt selektert ut og hvor i forløpet de fikk vaksinene. Var det når de begynte å respondere på PDL-1 hemmeren at vaksinen ble gitt?

Slike essensielle ting kommer ikke frem i presentasjonen, men de er flinke til å vise frem T Celle responser og ting som ikke trenger å bety noe som helst klinisk. Nå presenterer disse datene på en Credit Suisse konferanse så er vel viktig å science the crap out of the data.

7 Likes

Hvis noen lever i den villfarelsen at EXIT-gjengen ikke fortsatt er solid ‘in the money’ i Nykode:

“Vatne har en fordel i at flere aksjer er bokført til kostpris – og ikke markedspris – deriblant aksjeposten i Nykode Therapeutics. Vatne kom inn på aksjonærlisten i selskapet, som før het Vaccibody, på et tidlig tidspunkt, og har bokført aksjene til syv kroner stykket.”

https://www.dn.no/marked/runar-vatne/atlantic-sapphire/investor-runar-vatne-har-bundet-seg-til-a-investere-350-mill-i-statlig-investeringsselskap-har-sett-borsverdiene-stupe-i-ar/2-1-1335934

1 Like

Nykode Therapeutics to announce financial results for the third quarter 2022 and host webcast presentation on November 23, 2022

Nykode Therapeutics - Quarterly report 3Q 2022

Da ser det ut til at driftsutgiftene nå er kommet opp på ca 200 mill i kvartalet som tilsvarer 800 mill i året.
Selv med milliarder i banken er dette et tankekors.

3 Likes

Nei, for som seg har skrevet i to år nå, så skal disse pengene i banken holde lenge:

1 Like

Bra økning på 2 år fra 5,4 mill USD til 19,9mill i kvartalet nå.

1 Like

Nykode sliter fortsatt med å få godkjent nye patenter (et siste forsøk på RNA-basert vaksine i US mislyktes nå nylig). Det tilbakevendende tema er at Bjarne Bogen sitt opprinnelige Vaccibody-patent med prioritetsdato 25.02.2003 (og som dermed straks går ut) beskriver det meste. Men de pøser på med nye søknader. Dette er nye WO-patenter publisert den siste måneden (de vil da evt. dukke opp i nasjonale faser om litt):

WO2022238395 - TOLERANCE-INDUCING CONSTRUCTS AND COMPOSITIONS AND THEIR USE FOR THE TREATMENT OF IMMUNE DISORDERS

The present disclosure relates to tolerance-inducing constructs for inducing tolerance, such as by targeting the tolerance-inducing construct to antigen presenting cells (APCs). Further disclosed are polynucleotides, vectors, host cells, pharmaceutical compositions and kits comprising said tolerance-inducing construct. Also disclosed are tolerance-inducing constructs and compositions for use in the treatment of immune disorders, such as in the prophylactic or therapeutic treatment of autoimmune diseases, allergic disease and graft rejection.

WO2022238381 - IMMUNOTHERAPY CONSTRUCTS FOR TREATMENT OF DISEASE

The present disclosure relates to immunotherapy constructs for inducing an immune response towards patient-specific antigens in a host to treat cancer or infectious diseases, such as by targeting the construct to antigen presenting cells (APCs). Further disclosed are polynucleotides, vectors, host cells and pharmaceutical compositions comprising said immunotherapy construct.

WO2022238402 - TOLERANCE-INDUCING CONSTRUCTS AND COMPOSITION AND THEIR USE FOR THE TREATMENT OF IMMUNE DISORDERS

The present disclosure relates to constructs and compositions for use in the treatment of conditions involving undesired immune reactions, such as in the prophylactic or therapeutic treatment of autoimmune diseases, allergic disease and graft rejection.5

WO2022238432 - CO-EXPRESSION OF CONSTRUCTS AND IMMUNOINHIBITORY COMPOUNDS

The present invention relates to vectors, such as DNA plasmids, comprising multiple nucleic acid sequences engineered to be co-expressed as separate molecules. Such separate molecules include a first polypeptide, wherein the first polypeptide comprises a targeting unit that targets antigen-presenting cells, a multimerization unit, such as dimerization unit, and an antigenic unit comprising one or more T cell epitopes of a self-antigen, an allergen, an alloantigen or a xenoantigen, and one or more immunoinhibitory compounds

WO2022238420 - CO-EXPRESSION OF CONSTRUCTS AND IMMUNOSTIMULATORY COMPOUNDS

The present invention relates to vectors, such as DNA plasmids, comprising multiple nucleic acid sequences engineered to be co-expressed as separate molecules. Such separate molecules include a first polypeptide, wherein the first polypeptide comprises a targeting unit that targets antigen-presenting cells, a multimerization unit, such as dimerization unit, and an antigenic unit comprising one or more antigens or parts thereof, and one or more immunostimulatory compounds.

WO2022238363 - IMMUNOGENIC CONSTRUCTS AND VACCINES FOR USE IN THE PROPHYLACTIC AND THERAPEUTIC TREATMENT OF INFECTIOUS DISEASES

This disclosure relates to immunogenic constructs, such as polynucleotides, polypeptides, multimeric proteins and dimeric proteins, and vaccines comprising such immunogenic constructs, which are useful for the prophylactic and therapeutic treatment of infectious diseases, as well as methods for producing and using the immunogenic constructs and vaccines.

WO2022233851 - IMMUNOGENIC CONSTRUCTS AND VACCINES FOR USE IN THE PROPHYLACTIC AND THERAPEUTIC TREATMENT OF INFECTIOUS DISEASES

This invention relates to immunogenic constructs, such as polynucleotides, polypeptides and dimeric proteins, and vaccines comprising such immunogenic constructs, which are useful for the prophylactic and therapeutic treatment of infectious diseases, as well as methods for producing and using the immunogenic constructs and vaccines.

3 Likes

Vet du hvorfor de har hatt vansker med å få godkjent patentene? Er det Prior Art problematikk eller er det ikke overbevisende data el?

Prior art ja. Og mye pga. dette opprinnelige Vaccibody-patentet til Bjarne Bogen.

2 Likes