Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ser at ABG ligger med kursmål 75 (tidligere 95, men justert ned med økte renter).

1 Like

Veldig typisk at analytikere trekker ned estimatene for å ikke ligge alt for langt over dagens kurs. Min erfaring er at de gjør dette for å ikke bli “hengt ut” for å ta alt for feil om anbefalingen i analysen ikke slår til.

Du kan også si at for den enkelte investor er jo nytten der om anbefalingen (kjøp/hold/selg) er riktig eller ikke. De færreste har jo avanserte opsjonsstrategier hvor de mister oppsiden om aksjen “fyker i gjennom” et kursmål.

2 Likes

Der er den over MA200 - får se om forsøket lykkes. Chartet er veldig interessant og har vært det lenge. Nå får vi se om de større aksjonærene sørger for at det blir en fortjent opptrend:

1 Like

Etter å ha brent meg på en AI versjon av teknisk analyse for mange år siden er jeg svært skeptisk til alt annet enn fundamental analyse, kanskje spesielt innenfor eventdrevne selskaper som biotekselskaper er. Men det er selvsagt også en naturlig del av investorer sin beslutningsprosess at de tar hensyn til at kursen når nye topper/bunner, passerer milepæler kursmessig (dvs runde tall som 30, 40, 50… 100 osv.) så da er sikkert også MA200 passeringer relevant.

Men nå er det vel gårsdagens analyse fra DNB som driver aksjen?

1 Like

Jeg bruker knapt TA selv. Chartet i dette tilfellet for meg bare bekrefter det jeg har observert i handel og aksjonærlister over lang tid (salgssiden er redusert, og den største selgeren en tom). Aksjen har konsolidert lenge og vel. Rent fundamentalt er ting på stell også, 2023 burde bli finansierte kreftvaksineselskaper sitt år.

Tok sin sid, omsider brudd opp på volum.

1 Like

Teknisk ser dette nå veldig interessant ut…

Nykode Therapeutics to Present at SVB Securities Global Biopharma Conference

Virker som et spesialistfirma med ganske god aktivitet, kanskje et sted hvor de kan finne nye interessenter til aksjen så kursen kan komme seg litt oppover igjen?

Nykode Therapeutics Announces Collaboration with The GOG Foundation, Inc. to Conduct the VB-C-04 Trial in Advanced Cervical Cancer

3 Likes

Nykode Therapeutics ASA – Flaggemelding Jan Haudemann-Andersen

DNB ute med ny oppdatering:

NYKD 13.feb DNB.pdf (306,4 KB)

Selskapet har vel så mange som 6 “undisclosed” samarbeidsprogrammer med Regeneron. Oppdateringer rundt disse ligger på Regeneron. Sånn sett er det interessant å lese at DNB har vært i kontakt:

Few updates are given by the Regeneron partnership, but last week we had correspondence directly with Regeneron who said the “Nykode collaboration is active and progressing well”.

Ellers ligger kursen nå på nær samtlige av de vesentlige snittene - ingen kredibilitet i volumet som presser nedover. Test av MA200 fra oversiden, og fortsatt higher-lows.

2 Likes

Brudd opp på godt over 100 MNOK, og så får én enkelt shortalgo lov til å avkrefte månedsvis med higher lows, snitt som konsoliderer, snur opp og krysser riktig vei med noen få tusen aksjer? Dels uforståelig passiv kjøpsside :roll_eyes:

Kjøpssiden sitter vel ganske fullastet og skadeskutt etter nedturen, og venter på at det kommer noe mer nytt fra Regeneron eller Genentech - det er hvert fall sånn jeg har det. Sagt dette så synes jeg nyhetene rundt VB10.16 burde ha løftet aksjen et godt stykke på egenhånd :man_shrugging:

1 Like

Vi får se, får tro man har vett til å avslutte den snorrette tegningen av kurs med 30 graders fallende vinkel på bøssvolum før heller enn siden.

Fortsetter - ikke sett maken til komplett fravær av relevans fra omsatt volum, støttenivåer og heftig lang konsolidering.

Nykode Therapeutics to announce financial results for the fourth quarter 2022 and host webcast presentation on February 28, 2023

Moderna og Merck har fått en såkalt “Breakthrough Designation” for en persontilpasset mRNA terapeutisk kreftvaksine fra FDA. Kan bety at løpet til Genentech og deres inlisensierte VB10.NEO teknologi kan bli litt kortere ved at FDA allerede har gått opp deler av løpet tidligere.

Ingenting i listene tilsier dette uavbrutte fallet som varm kniv i smør gjennom alt av omsatt volum og støttenivåer. Noe av det særere jeg har sett. - at ingen stopper det åpenbare er det som overrasker mest. Må tilbake til oktober i fjor for å finne et like svakt moment. Makes no sense.