Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Roche nevner NYKD spesifikt i dag på foilsettet sitt på JPM 2023.

1 Like

Hadde forventet en sterkere utvikling i NYKD også på kort sikt, gitt alt man ser ta form i kreftvaksine-spacet. Det sagt, så ser det uansett ut til at aksjen er på god vei mot et trendskifte: higher lows siden september og MA-snittene nærmer seg pene kryss.

I det hele tatt forventer jeg at de større aksjonærene ser seg tjent med å realisere et fortjent og begrunnet positivt momentum igjen.

1 Like

Jeg tror de store aksjonærene som sitter i denne er allerede fulllastet og har hatt et begredelig 2023. Tror mer på at flere av de store her kunne tenkt seg å solgt noen blokker og sikre gevinst uten å krasje kursen. Så og si alle de store kom inn på lave kurser før notering og er godt i pluss.

Haha, hva skjer med emojies og greier. Voks opp.

Det har vært greit med tid å realisere gevinster på over lang tid. Og nå ser det ut til at norsk biotek får en (fortjent?) premium prising av ett selskapene.

Det burde være positivt.

Vær så god:

Merker jeg er dels mektig lei ovenfra og ned jattingen mot et norsk biotek som tross alt har fått opptil flere avtaler, vokser og er midt i smørøyet for fokuset til flere store aktører med tro på personlig tilpassede vaksiner.

Dette er børs.

2 Likes

Noen memes skader vel ikke i en småprattråd. Voks opp? Hvor voksen vil du at jeg skal bli?

De store som kom inn tidlig er nok litt for store til å tillate å selge fritt over børs uten å tanke aksjen. Så selvom kursen har vært høyere, så lenge det ikke kommer inn andre store eiere (helst utenlandske) eller NYKD blir notert på NASDAQ og slik for høyere likviditet og store blokker kan skifte konto så er nok hovedaksjognærene stuck.

Betyr ikke at alle skal være med på halleluja koret. Må være lov å ha en egen mening om aksjen og mulig denne meningen går i mot alt det som virker lovende.

Dette er børs.

Jeg forstår ikke behovet for å snakke ned dette selskapet så voldsomt. Og det var for øvrig ikke du som klistret en robåt på et helt nøkternt innlegg basert på både handel og det fundamentale.

Om du kikker på chartet er aksjen kvestet hardt. Og den kvestingen har ikke bare opphørt, alt tyder på at et norsk biotek igjen kan få et positivt og fortjent moment.

Hvilket kor?

Det er vel bare jeg som holder aksjen av de som er frempå her inne :joy:

Og ja jeg synes prisingen ikke er «billig», men er den akseptabel nå gitt avtaler og spacet? Definitivt!

Alle er enige i at det ble notert for dyrt. Nå er det derimot en annen sits. Det er grunn til å holde posisjon i et finansiert selskap med fokus på én del av spacet.

Jeg har - for eksempel - mer tro på UV1 i et større bilde, men at ikke innovative selskaper har liv laga i andre dimensjoner av vaksinelandskapet er jeg dønn uenig i.

Og her er det ikke finanser eller avtaler/partnere det står på.

2 Likes

Har enda til gode å lese en god kvalitetsanalyse eller godt intervju av ledelsen fra Arc/DNB eller liknende hva angår NYKD. Opplever generelt når folk snakker om norsk biotek så løftes primært Nykode. Jeg møter generelt få som er kritiske eller negative til selskapet. Så kor var ikke ment som TI forstand spesifikt, men hvordan jeg opplever NYKD standing i lovet utenfor internett.

Først og fremt har jeg vært kritisk til selskapets eksterne kommunikasjon. Et flaggskip setter listen for standard.

Innledende innlegg om min tolkingen av de største eierne var vel ikke så kritisk. Hadde jeg hatt store deler av formuen låst opp i selskaper som har underlevert på børs et helt år så hadde det vært naturlig å sikre gevinst, men når man er størst så er ikke det alltid like lett å gevinstsikring kan jeg tro. Er en hypotese. Sikkert far fetched.

Kan ikke noe særlig om charts.

Selvfølgelig. Ikke sagt noe i mot dette.

1 Like

Jeg har trolig vært mest krakilsk av alle hva gjelder omtale av det som foregikk pre-notering og visse på eiersiden :sweat_smile:

Jeg er også helt enig i at selskapet ikke er gode nok på transparens og kommunikasjon. Ja, de kan henvise til partnere og skylde på dem (her: særlig Regeneron) på at de ikke kan dele mer data enn de gjør. Jeg kjøper det dels, men synes fortsatt det kan/bør bedres.

Så oppsummert, så tror jeg skrotet som overpriset aksjen i utganspunktet er ferdige med å realisere (ref. chart). Dernest mener jeg dagens prising er helt innafor gitt finanser, avtaler og potensial.

I min fattige vurdering går det derfor an å ha en post etter at Moderna/Merck satt fyr på denne delen av spacet.

Men det er helt fint å være uenige. Er kanskje det som er størst verdi av forum som dette at man møter motstand mot egne hypoteser og for stresstestet caser.

Regeneron og Roche er begge i frontlinjen hva angår transparent kommunikasjon og science. Så jeg kjøper ikke den helt, men det so what? Who cares

1 Like

Absolutt, så lenge jeg slipper å få :rowing_man: på innlegg kan vi kjekle om hva enn det skulle være uten at det blir ufint :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Overraskende tørt for volum gitt alt som skjer i sektoren og vaksine-spacet.

For øvrig sjelden sett er mer tight chart: aksjen har konsolidert siden i fjor vår, med higher lows siden september. MA50 kikket over MA100 i dag.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010714785

Kvanteshorten holder det gående :roll_eyes:

image

De ligger an til å bomme enda en runde.

Forutsetter naturligvis at noen med litt vett og muskler hjelper dem ut.

Der har vi i hvert fall en som må kjøpe inn 1,5 mill aksjer om det kommer gode nyheter. Håper de får svi stort en vakker dag :crossed_fingers:

1 Like

Exercise of warrants and related transactions by primary insiders

1 Like

Registration of new share capital

image

DNB NYKD FEB23.pdf (809,0 KB)

1 Like

Deilig å lese en god gammeldags bullanalyse :chart_with_upwards_trend:
Oppside 72 kroner og nedside på 10 kroner, høres jo ut som det er verdt å bli sittende til flere resultater kommer og flere ser verdien i selskapet.

Edit: Takk @nhy1024 Nå strøket et “ikke” i teksten som var feilplassert når tankerekken ble forandret underveis :slight_smile:

1 Like

ikke? :slight_smile: