Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Absolutt, så lenge jeg slipper å få :rowing_man: på innlegg kan vi kjekle om hva enn det skulle være uten at det blir ufint :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Overraskende tørt for volum gitt alt som skjer i sektoren og vaksine-spacet.

For øvrig sjelden sett er mer tight chart: aksjen har konsolidert siden i fjor vår, med higher lows siden september. MA50 kikket over MA100 i dag.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010714785

Kvanteshorten holder det gående :roll_eyes:

image

De ligger an til å bomme enda en runde.

Forutsetter naturligvis at noen med litt vett og muskler hjelper dem ut.

Der har vi i hvert fall en som må kjøpe inn 1,5 mill aksjer om det kommer gode nyheter. Håper de får svi stort en vakker dag :crossed_fingers:

1 Like

Exercise of warrants and related transactions by primary insiders

1 Like

Registration of new share capital

image

DNB NYKD FEB23.pdf (809,0 KB)

1 Like

Deilig å lese en god gammeldags bullanalyse :chart_with_upwards_trend:
Oppside 72 kroner og nedside på 10 kroner, høres jo ut som det er verdt å bli sittende til flere resultater kommer og flere ser verdien i selskapet.

Edit: Takk @nhy1024 Nå strøket et “ikke” i teksten som var feilplassert når tankerekken ble forandret underveis :slight_smile:

1 Like

ikke? :slight_smile:

Ser at ABG ligger med kursmål 75 (tidligere 95, men justert ned med økte renter).

1 Like

Veldig typisk at analytikere trekker ned estimatene for å ikke ligge alt for langt over dagens kurs. Min erfaring er at de gjør dette for å ikke bli “hengt ut” for å ta alt for feil om anbefalingen i analysen ikke slår til.

Du kan også si at for den enkelte investor er jo nytten der om anbefalingen (kjøp/hold/selg) er riktig eller ikke. De færreste har jo avanserte opsjonsstrategier hvor de mister oppsiden om aksjen “fyker i gjennom” et kursmål.

2 Likes

Der er den over MA200 - får se om forsøket lykkes. Chartet er veldig interessant og har vært det lenge. Nå får vi se om de større aksjonærene sørger for at det blir en fortjent opptrend:

1 Like

Etter å ha brent meg på en AI versjon av teknisk analyse for mange år siden er jeg svært skeptisk til alt annet enn fundamental analyse, kanskje spesielt innenfor eventdrevne selskaper som biotekselskaper er. Men det er selvsagt også en naturlig del av investorer sin beslutningsprosess at de tar hensyn til at kursen når nye topper/bunner, passerer milepæler kursmessig (dvs runde tall som 30, 40, 50… 100 osv.) så da er sikkert også MA200 passeringer relevant.

Men nå er det vel gårsdagens analyse fra DNB som driver aksjen?

1 Like

Jeg bruker knapt TA selv. Chartet i dette tilfellet for meg bare bekrefter det jeg har observert i handel og aksjonærlister over lang tid (salgssiden er redusert, og den største selgeren en tom). Aksjen har konsolidert lenge og vel. Rent fundamentalt er ting på stell også, 2023 burde bli finansierte kreftvaksineselskaper sitt år.

Tok sin sid, omsider brudd opp på volum.

1 Like

Teknisk ser dette nå veldig interessant ut…

Nykode Therapeutics to Present at SVB Securities Global Biopharma Conference

Virker som et spesialistfirma med ganske god aktivitet, kanskje et sted hvor de kan finne nye interessenter til aksjen så kursen kan komme seg litt oppover igjen?

Nykode Therapeutics Announces Collaboration with The GOG Foundation, Inc. to Conduct the VB-C-04 Trial in Advanced Cervical Cancer

3 Likes