Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

I den grad folk følger handelen, så går det frem av listene at tirsdagens kursfall kom av at KLP lånte ut 1 million aksjer til short. Ser ut til at det stuntet allerede er overstått, og at aksjen fortsetter å bevege seg mot et pent trendskifte og opptrend.

Share capital increase from exercise of warrants

Er det fordi hun solgte alle sist gang at de ikke vil skrive at det er teknologidirektør Mette Husbyn som har blitt (enda) 20 millioner kroner rikere?

Er litt flytting av aksjer i dette selskapet. Hva er opplegget i førhandelen idag?

Det er bare fullføringen av den handelen som ble meldt for 4 dager siden.

Ok, takk for svar. Da skjønner jeg hvorfor grunnlegger av selskapet dukker opp på topp ifølge aksjonærlistene. Skal lese meg litt opp i romjula på denne

Nykode Therapeutics to Present at the 41st Annual J.P. Morgan Healthcare Conference

Litt underlig at maskineriet som står og går i aksjen ikke reagerer det minste på disse transaksjonene.

Nede å tester støtten idag ser jeg. Interessant :christmas_tree:

Jo lavere jo bedre for langsiktige Investors = spart formuesskatt

Tekniske støtten på 27,50-nivået.

Mulig det er noen skatterelaterte salg man ser i dag. Økte litt på denne bevegelsen.

Selges ned på lavt volum. Mulig skattemotivert ja!

Da var shorten borte.

https://shortnordic.com/detaljer_selskap_alle.php?land=norway

1 Like

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010714785

Den har i alle fall bikket under 0,5 prosent, den kan umulig være ferdig dekket inn. Positivt åkke som.

1 Like

Nykode Therapeutics - Presentation at the 41st Annual J.P. Morgan Healthcare Conference

1 Like

Noen er jo skeptiske til at Nykode satser så mye på VB10.16 i HPV relaterte kreftformer. I norge er det jo en ganske høy grad av vaksinasjon mot HPV. Internasjonalt er nok dessverre ikke vaksinasjon like utbredt:

1 Like

Det er vel relatert til denne sliden:

Men tallene er vel de gamle kjente, og at det kan bli mer handler vel om at royalties på eventuelle produkter.

Ellers så gleder jeg meg til 3Q2023 når de kommer med planen sin for autoimmune/allergi sektoren:

1 Like

Jepp. Når det gjelder utsiktene for 2023 har jeg tro på at det blir kreftvaksinene sitt år. De store aktørene ønsker å satse videre på persontilpassede, og så har man rasjonalet til Ultimovacs med et universelt target. Begge tilnærminger blir viktige fremover.

4 Likes