Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det er vel temmelig usannsynlig at dette designet gir AA - det synes jeg KOL/PI også gir uttrykk for da han presenterte designet i fjor høst. Men det gir et raskt svar på om VB10.16 har vesentlig effekt i denne indikasjonen. Men igjen - dette er altså pasienter som er refraktære på PD1 hemmer og dermed forventer man egentlig ikke effekt av atezolizumab heller. Grunnen til at man likevel har den med i den første delen var visstnok “fordi FDA ønsket det”. Og man tar den altså bare med videre til andre delen dersom den ser ut til å gi en tilleggseffekt til VB10.16

La oss tenke at FDA går med på dette. Jeg tviler sterkt, men bare for the benefit of argument, la oss si at dette blir en registreringsstudie.

Som de fleste av oss vet, FDA godkjennelser er frakoblet fra prising av legemidler. Så etter en godkjennelse så vil man måtte forhandle med alle payers for pris ved å vise kostnadseffektivet av sitt legemiddel.

Alle payers er interessert i å få legemiddelet billigst mulig. Et slikt de design gir ikke krutt til å forhandle frem en god pris i hverfall.

Hvorfor forlenge tiden til registrering og lage et godt case for en god pris ved å ikke kjøre en placebokontrollert studie?

Fersk artikkel. Enda en grunn til å gjøre gode kontrollerte studier.

Riktignok en annen delivery, flere neoantiger og ikke samme secret sauce med MIP-1a adjuvans, men immunrespons etter neoantigen(er) og i combo med CPI.

https://www.nature.com/articles/s41591-024-02851-9

1 Like

Hva var poenget ditt her? At Gritstone også burde hatt en randomisert fase 2 i stedet for denne? Eller at Gritstone er en utfordrende konkurrent til Nykode?

  1. En ny studie på neoantigevaksine som er greit å dele i denne tråden. Som competitive intelligence. Den Gritstone neoantigenstudien, riktignok med alle dens ulikheter, viste at en gruppe neoantiger ikke hadde noe effekt.

  2. At det gjøres mange neoantigenvaksinestudier. Derav enda en grunn til å gjøre gode studier som effektivt svarer på spørsmålet om effekt.

1 Like

Nå er de dataene der ganske gamle allerede da (sept. 2022). Men mer relevant for Nykode er at de har en stor randomisert studie gående i den indikasjonen Nykode nettopp annonserte at de skulle forsøke seg i: Kolorektal. Men der persontilpasset/off-the shelf er motsatt for selskapene. De har guidet en interim fra denne nå i 1Q24.

1 Like

Jeg finner ikke interim guiding 1q24 som du angir, når ble den guidet på? Jeg finner guiding på H2-24 i Q4 presentasjon, hvis det er NYK011 du mener denne ligger under, og Update

Jeg refererte til at Gritstone har guidet en interim fra deres store randomiserte GRANITE- studie i kolorektalkreft i 1Q24. Det er flere år til Nykode får noe kliniske data fra NYK011

Men så er det altså ikke samme indikasjoner innen kolorektal det er snakk om. Og Nykode sin er off-the shelf mens Gritstone sin er persontilpasset.

2 Likes

Ser ut som at den Gritstone studien colon cancer kom i dag og aksjen reagerte ned 50%

2 Likes

Det er nok mer fordi de samtidig annonserte en emisjon. Data virker å være ganske bra. Men tidlige.

https://ir.gritstonebio.com/news-releases/news-release-details/gritstone-bio-announces-positive-preliminary-progression-free

Det som er ganske interessant er at de fronter circulating tumor DNA som surrogatendepunkt.

1 Like

Nå synes jeg du er raus altså.

Fail på primærendepunktet, rettere motsatt av det de forventet. PFS kurvene krysser hverandre, dog HR 0.82 men med er vidt konfidensintervall. Deretter meldes det et signal i en subgruppe.

Alt er jo fluffy. Hadde data vært gode så hadde jo ikke en emisjon vært sorgen, nå for Gritstone derimot halveres kursen.

Men joa, siste ord er ikke sagt for Gritstone. De kjører en kontrollert studie i det minste og det er mer enn visse andre :stuck_out_tongue_winking_eye:

Både Endpts og Fierce Bio melder dette ganske lunkent

Nykode vil presentere detaljerte data i en fremtidig vitenskapelig publikasjon og på en kommende konferanse, opplyser selskapet.

Vet någon när detta är ?

Jeg har notert meg at det er en presentasjon 10. april, men husker ikke i farten hvor det er.

  1. april 12:30 lokal tid kommer denne på AACR
    Abstract 6752: Targeting of neoantigen cancer vaccines to antigen presenting cells results in faster and broader T cell responses whether encoded in DNA or mRNA | Cancer Research | American Association for Cancer Research

Edit: Regner ikke med at dette kommer til å få all verdens oppmerksomhet og er vel ikke akkurat noen nyhet heller.

Den var det ja.

American Association for Cancer Research (AACR), taking place April 5-10, 2024, in San Diego, CA.

Ser ULTI gikk opp nye 15% i dag på at de delta samme sted(?), mens NYKODE fortsetter ned. Business as usual altså…

1 Like

Ulti er traderstyrt atm, ikke noe fundamentalt positivt som har skjedd der

1 Like

Du mener NYKD ikke er tradingstyrt? Har vel vert mange innside kjøp siste tiden og kan vel ikke si at det er komt noe negative nyheter heller, men likevel er kursen nesten tilbake til start da nykd ble børsnotert.

Akkurat det jeg sier ja

9 Likes
3 Likes