Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ble jo sagt at regeneron skulle komme med oppdatering første halvår. Noen som har mer info om dette? Er vel litt på overtid

Jeg tror aldri Nykode har tidfestet det, men Holom i DNB skrev vel at han forventet det for 6-7 måneder siden om jeg husker riktig.

1 Like

Vatne som selger seg ut privat??

Vil tro det, fyller på nedover jeg :muscle:

da fylte eg også på ein del,tvi tvi

Vatne solgte vel sine private aksjer 17-18.06 så de er allerede tomme.
Kanskje SP CAPITAL 22 som kaster sine siste aksjer? Har vert på selgeren en stund.

Har dei stor beholdning?

Nei, hadde 300k igjen på tirsdags liste.

1 Like

Noen som kan gi tre - fire fornuftige forklaringer til at selskapet kan forsvare en prising på fire milliarder?

Hva er evt triggere neste 6 - 12 mnd?

Selskapet har jo meldt en del ting siste 12 mnd uten at det har evnet å løfte kursen, så fint å kunne få forståelse for noe som faktisk kan forventes å ha en impact dersom utfallet blir som ønsket / håpet. Noe substansielt bør jo ligge bak de fire milliardene, de gjorde en emisjon for seks mnd siden, så det renner ikke over med cash grunnet dealene som er inngått virker det som.

Tja, aksjekurser er jo alltid en balanse mellom tilbud og etterspørsel i det korte bildet. Men noen korte punkter som jeg synes er viktige:

• De hadde ca 150 mill USD i cash pr 31.3., og cash burn er også litt lavere enn andre tidlig fase biotek selskap ettersom de har en del inntekter fra samarbeidet med Regeneron og Genentech. I 2023 utgjorde det 13,3 mill USD. I tillegg har de jo også litt finansinntekter fra cashbeholdningen som anslagsvis bør ligge på 6 - 8 mill USD i 2024.
  • Det forventes nyheter fra smarbeidspartnere relativt snart, og Fredriksen sa på siste Radium podcast at hun så frem til dette.
  • VB10.NEO studiene har det jo kommet en del resultater fra som gir håp om god klinisk effekt, og avtalen med Genentech er jo potensielt svært verdifull.
  • VB10.16 studien VB-C-04 har hatt god aktivitet med registrering av nye sites på www.clinicaltrials.gov i det siste. denne studien er jo potensielt en registreringsstudie og kan gi en medisin som er på markedet relativt raskt i biotek-termer.
  • Utvidelsen av programmet med forsøk på tarmkreft kan gi selskapet et nytt relativt stort inntektspotensiale om det lykkes.
  • Satsningen på autoimmune sykdommer virker å være innovativ og gir håp om inntekter fra enda et stort marked.

Fra 1Q24 rapporten:

8 Likes

Takk :ok_hand:

Går det an å estimere «svært verdifullt» noe mer spesifikt?
Er det avtalt evt milestones og royalties?

Avtalen er ikke veldig godt kjent utover det som ble offentliggjort i 1.10.2020.

Low-double-digit royalties skal vel vanligvis forstås som et sted mellom 11 og 15 % og kommer i tillegg til de 515 mill som gjenstår.

1 Like

Jaja ikke noe press nykode, er bare opp til dere å redde norsk biotek :smiley:

1 Like

Tja. Lytix kan vel også være med på å redde stumpene :wink:

1 Like

Er vel også en skattesak som potensielt kan gi noen hundre millioner ekstra i kassa. Selskapet har tidligere signalisert at deres advokater er rimelig sikker på å vinne den.

Brukere av debattforum fikk kanskje ikke med seg at kopier uten kildehenvisninger var litt ufint når det gjaldt masteroppgaver (Borch + Kjerkol sakene). Her er et innlegg på Nordnet som er 99 % likt mitt innlegg som ble postet her i går. :eyes:

PS @pdx kan du kreve royalties :wink:

9 Likes
2 Likes

Noen som har skummelt igjennom og fønne noe spennende?

Det er ikke mindre enn 82 slides, så det tar litt tid å lese i gjennom og ikke minst fordøye dette. Er jo nok materiale til en kapitalmarkedsdag her.

Men ikke funnet noe viktig nytt verken med + eller - fortegn så langt.

3 Likes

Var denne selskapspresentasjonen ny i dag?