Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Jeg hadde også antatt at vi fikk 1-5 % oppgang i dag, så overrasket over at aksjen nå er ned 2 % i stedet. En halvgod/-dårlig forklaring, kan vel være en blanding av følgende;

Norske biotekinvestorer er vel nå så skakkjørte at det er lite push fra prekliniske resultater, på tross av at dette selvfølgelig er viktig for selskapene på lengre sikt.

Nå har jo aksjen gått litt de siste dagene så det er vel kanskje også en grunn til at ikke aksjen steg i dag, og om det er noen som “må” selge vil jo også de typisk benytte en dag som dette til å lempe ut.

1 Like

Gode refleksjoner som jeg deler veldig! Økte litt på 16.20… syns ting ser lovende ut, men kursen blir jeg aldri klok på. Forhåpentligvis letter litt når vatne er ferdigsolgt

Hvilke meglerhus følger med NYKD? Kursmål?

Er det sist rest av aksjene til Vatne som går i dag?

Her er de meglerhusene som har dekning: (ABG, Carnegie, DNB og Wainwright for de som ikke vil klikke :slight_smile: )

Jeg er bare oppdatert på at ABG har 80,- i target. Andre kan gjerne sjekke med sine kilder og legge de til.

ABGSC 80,00 , DNB 31,00 . Carnegie 28,00 er det siste jeg har sett

20 dobling minst hvis alt klaffer.

2 Likes

Voldsomt salgspress de siste fem dagene i hvert fall. -17% uten nyheter så her er skal det selges, koste hva det koste vil. Blir helt matt av at det gjøres på denne måten.

Nykode kommer til podkasten Radforsk på mandag neste uke. Mulig å sende inn spørsmål til der.

Oppdateringen i dag viser at Vatne er ute. Ikke lenge siden han hadde syv mill aksjer. Så dette burde være bull.

Ja, endelig er han ferdig i Vatne Equity. Ingen tvil om at hans tvangssalg har ødelagt mye i denne kursen. Hadde egentlig ikke trodd vi skulle ned til 13 tallet igjen. Kjedelig at hver gang det kommer gode nyheter, så faller kursen, men det er fordi sånne som Vatne og Voldberg har brukt disse gode nyhetene på å selge det de må selge. Nå som disse to er ferdige(mest sannsynelig)(Vatne har 1,4mill aksjer igjen privat + Lioness).(Voldberg har råd til å sitte på det han har igjen). så Kansnje kursen stiger skikkelig på neste nyhet.

Siden Radforsk skal ha Nykode på besøk mandag, så antar jeg at vi får noe spennende News denne uken om Auto Immune, som de har guidet skal komme iløpet av denne måneden :innocent:

Har ventet på at overhenget av selgere skal tømmes Det har vært sammenhengende tvangssalg i 2 år nå fra ulike gearede investorer. Kristian Lundkvist var vel den første og deretter har det strømmet på med tvangssalg fra ulike hold. Vatne er forhåpentligvis den siste. Når kursen nå sannsynligvis skyter fart oppover blir tvangssalgene også automatisk borte da sikkerheten til de som måtte ha gearing vil bedres. “Alle” har ventet på at Vatne skulle bli ferdig, og de siste tvangssalgene skjer jo alltid når kursen er i bunn.

1 Like

Teknisk ser vi nå siste skulder i en omvendt hode skulder formasjon under utvikling (fra primo mars i år). Bunnen på skulderen ble satt rett i etterkant av åpningsauksjonen. Nå bør vi raskt opp og teste 17-nivået. Et brudd der vill også bekrefte et endelig brudd på den fallende trenden og gi klar bane til over 20 igjen

Glem nå ikke at MCAP er 4,6 milliarder…

Er det et rasjonelt nivå de foreløpig kan forsvare gjennom data?

1 Like

Jeg er ingen “beliver” av teknisk analyse i biotek, så jeg tror vendepunktet vil komme basert på nyheter rundt autoimmun satsningen og ikke minst bør det snart komme noe nytt fra samarbeidene med Regeneron og Genentech. For de to siste sin del har Agnete Fredriksen relativt nylig kommentert at samarbeidene er ongoing og positive, så får man legge hva man vil i det. :crossed_fingers:

… og ikke glem at aksjekursen nå er på nivå med 20.3.2020, og vi vet hva som skjedde da. I løpet av mindre enn ett år stod kursen i 89 etter at selskapet hadde annonsert partnerskapet med Roche. Da var Mcap rundt 25 mrd. Nå har biotek aksjene hatt en lang periode med dårlig utvikling, men dette markedet kommer tilbake. NYKD har en plattform med mange muligheter. Det er vel mulig at mcap på 25 mrd var feil og opphauset i febr. 21, men jeg er ganske så sikker på at mcap på 4,6 mrd nå er det motsatte. Og selskapet skal jo bli priset på teknologi og fremtidsutsikter, ikke på balansetall og resultat i dag. Sannsynligvis er da selskapet nå verdt det mangedoble for en riktig kjøper i fht hva dagens aksjonærer kan regne seg frem til ved å neddiskontere fremtidig cashflow basert på organisk vekst.

Selv om biotech “kommer tilbake” er dette et ytterst binært marked - eller egentlig enda værre, siden 90% av selskapene flopper - helt uavhengig av gode musemodeller og fase I & II studier

At bare 1 av 10 lykkes kan godt være, men det er IKKE uavhengig av gode museforsøk og fase I & II; for har de ikke det først kan du ikke plutselig få et vellykket fase III og markedsadgang for en ny medisin.

Men selvfølgelig, sjansen er fremdeles stor for Nykode. Men de skiller seg jo litt ut fra de andre norske ved at de har brukbart med cash, en plattform med stort anvendelsesområde, avtaler med Genentech og Regneron om medisinutvikling, avtaler med Roche og Merck om leveranser av sjekkpunkthemmere til VB10.16 studier.

3 Likes

Nykode Therapeutics Announces Updates on its Inverse Vaccine Platform at FOCIS 2024 Meeting

4 Likes

Spent på om dette kan gi aksjen et etterlengtet push oppover, får nå er vel de siste gearede aksjonærene ute av listene. Så kan handelen igjen skje basert på vurderinger av fremtiden for teknologien og ikke hele tiden ha et overheng av aksjer som skal selges for å dekke bankgjeld.

På litt lengre sikt er det spennende om selskapet igjen klarer å finne samarbeidspartnere for den videre utviklingen og testingen. Det er jo ikke noen små studier som skal til for å lykkes på områder som MS og diabetes.

Edit: Det kan bli interessant å høre neste ukes Radium-podcast. Da kan vi kanskje få dagens nyhet litt bedre forklart og også kanskje få litt om hvordan de planlegger å ta dette videre til kliniske forsøk.
Hadde vært fint om de med bedre medisinsk/biologisk kunnskap sendte inn spm til podcasten.

4 Likes