hvor ser du dette hen? Det er vel ikke mulig å se om det er tvangssalg eller ikke? Men ja ser ut som han skal helt ut i alle fall; og at det er et kontrollert nedsalg og ikke ren dumping som kunne vært hvis han fikk margincall.
Nykodes styremøter må se slik ut:
Det kan vel være utlån av aksjer også?
Bra utvikling her de siste ukene.
Noen som vet om det ligger noe spesikt bak denne oppgangen?
Har forsøkt å lete etter nyheter, men finner ingenting. Så da gjenstår nok forklaring med at det har vært salgspress fra store private norske investorer. TDN skrev i dag morges at Vatne Equity hadde solgt 2 mill aksjer i følge gårsdagens VPS kjøring.
La oss håpe bunnen er bak oss
Dere som har peiling på dette. Kursen reagerer ikke pga det kun er forsøk på mus og så tidlig i prosessen? Hadde antatt noen prosent opp på dette? Eller kanskje vatne og co som benytter sjansen på å bli kvitt siste rest?
Jeg hadde også antatt at vi fikk 1-5 % oppgang i dag, så overrasket over at aksjen nå er ned 2 % i stedet. En halvgod/-dårlig forklaring, kan vel være en blanding av følgende;
Norske biotekinvestorer er vel nå så skakkjørte at det er lite push fra prekliniske resultater, på tross av at dette selvfølgelig er viktig for selskapene på lengre sikt.
Nå har jo aksjen gått litt de siste dagene så det er vel kanskje også en grunn til at ikke aksjen steg i dag, og om det er noen som “må” selge vil jo også de typisk benytte en dag som dette til å lempe ut.
Gode refleksjoner som jeg deler veldig! Økte litt på 16.20… syns ting ser lovende ut, men kursen blir jeg aldri klok på. Forhåpentligvis letter litt når vatne er ferdigsolgt
Hvilke meglerhus følger med NYKD? Kursmål?
Er det sist rest av aksjene til Vatne som går i dag?
Her er de meglerhusene som har dekning: (ABG, Carnegie, DNB og Wainwright for de som ikke vil klikke )
Jeg er bare oppdatert på at ABG har 80,- i target. Andre kan gjerne sjekke med sine kilder og legge de til.
ABGSC 80,00 , DNB 31,00 . Carnegie 28,00 er det siste jeg har sett
20 dobling minst hvis alt klaffer.
Voldsomt salgspress de siste fem dagene i hvert fall. -17% uten nyheter så her er skal det selges, koste hva det koste vil. Blir helt matt av at det gjøres på denne måten.
Nykode kommer til podkasten Radforsk på mandag neste uke. Mulig å sende inn spørsmål til der.
Oppdateringen i dag viser at Vatne er ute. Ikke lenge siden han hadde syv mill aksjer. Så dette burde være bull.
Ja, endelig er han ferdig i Vatne Equity. Ingen tvil om at hans tvangssalg har ødelagt mye i denne kursen. Hadde egentlig ikke trodd vi skulle ned til 13 tallet igjen. Kjedelig at hver gang det kommer gode nyheter, så faller kursen, men det er fordi sånne som Vatne og Voldberg har brukt disse gode nyhetene på å selge det de må selge. Nå som disse to er ferdige(mest sannsynelig)(Vatne har 1,4mill aksjer igjen privat + Lioness).(Voldberg har råd til å sitte på det han har igjen). så Kansnje kursen stiger skikkelig på neste nyhet.
Siden Radforsk skal ha Nykode på besøk mandag, så antar jeg at vi får noe spennende News denne uken om Auto Immune, som de har guidet skal komme iløpet av denne måneden