Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Tror ikke du skal legge så mye i form og farge som kommer i LinkedIn oppdateringer… Når en leser hva innholdet var i analysen til Jefferies analytikeren så kan en jo forstå at det brukes :rocket: emoji :sweat_smile::

Investeringsbanken Jefferies tok tirsdag opp dekning på det norske biotekselskapet Nykode Therapeutics, og setter et kursmål på 17,5 norske kroner. Det er analytiker Lucy Codrington som tar opp dekningen.

Den tydeligste grunnen til at Codrington mener Nykode i dag er undervurdert er at dagens aksjekurs kun priser inn kontantene i selskapet og den HPV-assosierte kreftvaksinen VB10.16. Dette kan tyde på at Nykodes andre program og plattform-teknologien deres er undervurdert, mener hun ifølge et analysedokument MedWatch har lest.

Etter at Jefferies tok opp dekning på Nykode Therapautics steg aksjeverdien med fem prosent iløpet av handelsdagen tirsdag, til 14,61 kroner på Oslo Børs, skriver Finansavisen.

Codrington forventer at selskapet sikrer seg en global partner eller henter midler til å drive utviklingen av kreftvaksinen VB10.16 videre selv. Det er forventet at interim resultatene fra C-04 i midten av 2025, avhengig av interim-resultatene fra fase 2-studien C-04, hvor vaksinen undersøkes som en behandling mot livmorhalskreft.

Nykode har for øyeblikket en kontantposisjon som tar dem inn i 2026. Codrington mener det er en styrke at Nykode får med seg resultatene fra C-04 før de må ta en avgjørelse på om de skal hente mer penger eller inngå et partnerskap.

Tre nøkkelrisikoer

Codringtons kursmål på 17,5 kroner er den såkalte «base case»-vurderingen, og priser stort sett inn resultatene knyttet til VB10.16 som kursdrivende. «Oppside-scenarioet» for Nykode, som ser kursen stige med 76 prosent til 24,5 kroner, inkluderer imidlertid positiv resultatavlesning av fase 1b-studien på den persontilpassede kreftvaksinen VB.10NEO, som utvikles sammen med Genentech, i 2025.

Det er tre nøkkelrisikoer for investering i Nykode, ifølge Codrington. Disse er at det kan oppstå kliniske eller regulatoriske tilbakeslag, konkurransetrusler fra andre behandlingsformer under utvikling, og at det er et behov for å sikre partnere for å maksimere verdien i selskapet.

Modellen til Cordington og Jefferies legger til grunn at en eventuell partner vil være ansvarlig for utviklingskostnader for VB10.16, i tillegg til kommersialisering. For VB10.16-partnerskapet kan Nykode få så mye som 1,5 milliarder dollar (tilsvarende 16,5 milliarder norske kroner) i potensielle upfront-inntekter, milepælsutbetalinger og royalties fra en eventuell partner, ifølge Codrington.

På sitt meste mener Jefferies-analytikeren at VB10.16 kan omsette for 2,1 milliarder dollar i året fra salg inne både HPV-assosiert livmorhalskreft (760 millioner dollar) og hode- og halskreft (1,35 milliarder dollar).

3 Likes

Hvis noen er usikre så tilsvarer 16,5mrd hele 50 kroner pr aksje🚀

4 Likes

Nykode Therapeutics – invitation to Q2 2024 financial results presentation

Ikke min favorittanalytiker, men jeg velger jo å tro at han er på rett spor denne gangen.

4 Likes

økte en del i dag i Nykode ,håper makro retter seg.

1 Like

Same :muscle::muscle:

1 Like

kjøpte for tidlig:)

Da kjøper man mer! :innocent:

1 Like

Svak i dag,folk er vel skeptisk med det rette til Biotek

Jo, men hvis det er noen trøst så har ikke Holom hatt særlig tro på U og fått rett i det. Kanskje har han rett i å tro på NYKD :smiley:

2 Likes

Vel Holom hadde vel kursmål NOK 200 på Ultimovacs i en lang periode. :rofl:

1 Like

Hmmm får en del juling

Utifra listene solgte Radforsk 250k, mulig det skaper litt usikkerhet ?

Trenger vel penger

Jepp, men personlig lurer jeg på om de trenger mer?

Trodde eg gjor et godt kjøp på 12,40 skulle venta litt,voldsomt salgspress

Kan være at de evig belånte aksjonærene i NYKD må ut med mer aksjer når den øvrige porteføljen får seg en smekk og megler ber om enten påfyll av penger eller reduksjon av posisjonene.

1 Like

Å få ned snittet er bra i seg selv om du er langsiktig, man klarer som regel ikke å treffe bunn og topp :rocket:

1 Like

Nesten ikke til å tro at aksjen handles på 11-tallet.Hadde gleden av å være med fra 6 til 80 kr, solgte alt i intervallet 75-80. Rart å se kursen nærmer seg ensifret. Selv om jeg ikke investerer i biotekaksjer lenger heier jeg på Nykode. Særlig nå som de ser ut til å være last man standing i Radforsk- sfæren. Synd om Radforsk selger seg ned nå. Jeg luftet nedsalg/rebalansering med Jonas for flere år siden da kursen var flere ganger dagens kurs. Nykode utgjorde en veldig stor andel av verdiene slik at en viss rebalansering gav mening. Det ble ikke gjort. Det er uansett vann under broa nå.

2 Likes

Viser de til i noen grad særlig overbevisende klinisk POC da for VB 20 NEO OG VB 10.16 :thinking::man_shrugging: