Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Er dette samarbeidet børsmeldt?

2 Likes

Ja gammelt nytt

På autoimmune?

Kan du legge ut artikkelen? Den er via portal

Er det? Trodde Regeneron
samarbeidet var på kreft og infeksjonssykdommer?

1 Like

Ser sånn ut på mobil nå:


Samme på vanlig browser. Kanskje bare en glitch under en oppdatering.

Haha jaa…:sweat_smile:

Ikke godt å si.

To scenarioer: 1) Skrivefeil, 2) Intern tabbe ved publikasjon av nye pipeline designet der man gir info som ikke er børsmeldt

1 Like

Det der var jo litt pikant da. Dersom Regeneron utvider samarbeidet med Nykode til dette området vil jeg påstå at det er dobbelt positivt; både i forhold til dette området i seg selv, men også som en indikasjon på hva de har sett av resultater i løpet av de siste årene innen hva de allerede har en avtale på. Dette får svaret på i Q4.

2 Likes

2 Likes

Artikkel fra slutten av februar i år:

  • I samarbeid med Genentech utvikler Nykode individualiserte terapeutiske kreftvaksiner mot tumorspesifikke antigener, såkalte neoantigener, som oppstår som følge av somatiske genmutasjoner i ondartede celler under neoplastisk transformasjon. Selskapet samarbeider også med Regeneron om infeksjonssykdom og autoimmun sykdom.
1 Like

Men ikke kreft der altså?! Tror vel neppe de har vært så klønete at de har røpet noe til en i Medwatch, så det der tipper jeg er en misforståelse. På den annen side så har det fått bli stående, og det er kritikkverdig mot selskapet hvis det er feil.

Hva tenker du Polygon. Nykode begynner vel å bli litt vel avskrevet nå i markedet?

Journalister kan fort få sånne «nyanser» feil!

Men om Regeneron går på dette sporet også hadde det helt klart vært bullish for aksjen!

1 Like

Jeg skal ærlig innrømme at jeg syns dette er særdeles spennende og at alternativ 2 som du nevner kan være tilfelle. Vi vet at samarbeidet med Regneron er særdeles aktivt og som jeg tidligere har skrevet i denne tråden så er samarbeidet såpass viktig for REGN at de skriver om det på sin egen hjemmeside. I forrige podcast så virket Agnete relativt entusiatisk over samarbeid og noe frustert over å ikke kunne få lov til å fortelle mer. Det tyder jo på mange måter på at de jobber med noe spennende som ennå ikke kan deles med markedet.

Vi vet samtidig at NYKD har guidet enn oppdatering i løpet av året. Vi vet at avtaler tar tid å utarbeide og hvis en avtale har vært i kjømda en stund så kan det være årsaken til at de har guidet nyheter innen utgangen av året.

Hvis det kommer nyhet om utvidelse av avtalen kommer til å bli sprengstoff for kursen og vi kan fort se en mangedobling fra dagens særdeles rare prising. Vi skal ikke lengre tilbake enn
febr 24 for kurs >20
sep 23 for kurs >30

Går vi tilbake til 2022, så var kursen så høyt som 85.

3 Likes

Hvis man skal se tilbake på historisk prising av Nykode, så kan man konstatere at nyheten i mai om at de gikk til førstelinje sammen med MSD ble verdsatt av markedet til 97 millioner, mens altså nyheten om at de la ned studien i andrelinje (som har mye mindre markedspotensiale) reduserte verdien markedet så i selskapet med 1,3 milliarder. That does not compute.

Og det som har blitt litt borte i omtalen av den siste meldingen er at MSD faktisk mente noe om dette. Hvis man ikke tror at selskapet bare bløffer om dette, så bør det sees på som ganske betydningsfullt i positiv forstand.

9 Likes

Nedleggelsen av studiet plasserer Nykode i bås med “failed Norwegian biotechs”.

Den plasseringen er ikke fortjent, men er vel det nærmeste man kommer “guilt by association”

1 Like

Godt press nedover, antakelig av disse.

Litt fascinerende med slike forskningsbaserte tilnærminger.

PDT Partners is a quantitative asset management firm of purpose-driven people that use science-based methodology to find inefficiencies in the markets.

Qube Research & Technologies (QRT) is a global investment manager where we deploy a diverse range of investment strategies across geographies, asset classes and time frames. Combining data, research, technology and trading expertise has shaped QRT’s collaborative mindset which enables us to solve the most complex challenges. QRT’s culture of innovation continuously drives our ambition to deliver high quality returns for our investors.

1 Like

Helt uforståelig risk/return på dagens nivåer, men man må jo bare være ydmyk nok i disse dager til å si at “hva vet vel jeg om biotek aksjer” etter de siste to årene.

4 Likes