Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ja det kan du si. Men hvis vi ser dette fra en proff shorter sin side. Er ikke NYKD en soleklar kandidat? Man rekker ikke å komme med studieresultater før de må hente penger? Avtaler er håpet. Det må jo være omtrent drømmen for disse proffene. Kom en short på 3.4 mill aksjer ca den 28/8, omtrent 1%.

Kvantefondene kommer inn på rene tekniske signaler og ditto magi, så at de entrer NYKD på sitt laveste er (dessverre) ikke rart - de finner tilsynelatende feilede charts/selskaper, og over tid så treffer de mer enn de bommer.

Tviler på at det er rene tekniske signaler. Andre faktorer i deres algoritmer kan være:

  • Analyse av aksjonærbase (styrke, evne og vilje til å forsvare kurs, belåningsgrad etc)
  • Analyse av sentiment
  • Analyse av ledelse
  • Analyse av segment og strategi
  • Analyse av markedets syn (les: tekniske signaler)

…og sikkert en lang liste til med momenter de kan faktorere inn.

Ta bare den enkle greia med at alle som nå synes aksjen er billig antakelig er ferdigkjøpt. Så ved et shortangrep - hvem skal forsvare kursen? De kan bare jukke den ned og trigge stop loss og margin calls uten at noen har vilje eller evne til å fighte mot dem.

1 Like

Nykode Therapeutics ASA <NYKD.OL>: Jefferies cuts target price to NOK 12 from NOK 17.5

1 Like

Salgspresset er nedadgående ser det ut til. Kjøpersiden er fraværende, men når den kommer så blir det eksplosivt opp.

#1 måned siden

ditto magi

Var ment å dekke mye av det du nevner. Er tross alt rakettforskere (literally) / de smarteste fra de beste universitetene som utvikler disse algoritmene/verktøyene under komplett hemmelighold.

1 Like

Er ett overheng i aksjen desverre.

Det fundamentale setupet ser riktignok veldig lyst ut for Nykode.

  1. Markedssentimentet går riktig vei etter at XBI indeksen bunnet ut fjor høst på 64 dollar og dealmaking i sektoren er nå på vei opp som igjen endrer det fundamentale i caser ala Nykode.

  2. Markedet har mistet confidens til management og det har vært massive tvangssalg her. For at dette skal snu ser jeg for meg at ett partnerskap på 10.16 vaksinen og eller partnerskap på autoimmune sykdommer kan være veldig forløsende. Sannsynligheten for en avtale er jo større når man ser XBI tikke opp og det samme med dealmakingen i sektoren.

Blir spennende tider her, men er ett overheng i aksjen nå som naturligvis gjør det litt vanskelig, men blir bra når det er tatt ut.

2 Likes

Tipper Plan B er samarbeid med Merck. Først må de presentere data i Barcelona (konferanse om 10 dager) å lande på ett endelig studiedesign.

1 Like

Hva fundamentalt ser “veldig lyst ut”?

2 sterke partnerskap og nylig fornyet patent. At partnerskapene går sin gang vil jeg si er veldig lyst for selskapet.

2 Likes

Alt er relativt og øyet som ser.

Selskapet ble etablert i 2006. Jeg synes at et biotek som har holdt på i 18 år og enda ikke har klart å demonstrere overbevisende klinisk PoC med plattformen sin ikke er særlig imponerende. De er eksperter på å trekke det ut i tid.

Selskaper med teknologi som kan sammenliknes og som var kommet like langt som NYKD hoppet på COVID-bølgen og utnyttet dette til det fulle (Moderna og BioNTech). Nykode startet litt for sent og måtte avvikle det programmet. Samme tendens på residiverende metastatisk livmorhalskreft, programmet sol nå måtte avvikles pga vanskelig rekruttering/konkurransebilde.

At de har fått partnerskap er veldig bra, men det gjenstår å se om teknologien lever opp til hypen. At selskapet lykkes med å få innvilget patenter er helt nødvendig forutsetning og grunnleggende.

Fundamentalt nytt vises det til dyrestudier i autoimmunitet, hva er tidslinjene på pasienter og hva vil dette koste?

5 Likes

Jeg tar dagens pris i betraktning, ser mer ut som ulti krise enn noe annet dette. Kursen taler veldig i mot at teknologien er hypet, men at den har vært hypet ser vi klare bevis på med fallet fra toppen.

1 Like

The Covid-era tech that could reinvent cancer care

https://www.ft.com/content/efff95f4-e7c4-4a3c-bccd-f449fecac27e

State Street har nå 4,84% av aksjene. Blir interessant å se om det kommer en flagging her snart.

1 Like

Hvor ser du dette?

Hvorvidt Capital Group har så vidt over eller under 5% betyr vel ikke så mye. Men at de har kjøpt nå i det siste vitner jo om at de fortsatt har troen på en IPO på Nasdaq på et eller annet tidspunkt i fremtiden.

3 Likes

Det er nettopp det, symbolsk verdi, nå ser jeg at de faktisk har økt en del etter fallet også da, fra 12ish mill til 15ish mill. Men det er ikke alle som leser aksjonærlister så en flagging over 5% som viser at de fortsatt har troa på aksjen vil ha en del og si for følelsen av selskapet og aksjen, tror jeg.

1 Like

CG kjøpte nye 111 830 på siste liste.

Nå er det vel ikke bekreftet på andre måter at dette nødvendigvis er CG. State Street er en av verdens største “depot banker”, det KAN derfor være andre som står bak disse kjøpene selv om CG kanskje er mest sannsynlig.

2 Likes