Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det er nok CG jo. Vi vet at de har aksjene på klientkonto, og antallet på den kontoen har vært tilsvarende det CG tegnet i emi og har siden stått uendret helt til de plutselig begynte å plukke når den falt.

Mcap 1,8mrd, Cash 1,5 mrd, og partneravtaler som kan potensielle 20mrd i milestones utbetalinger, stemmer milestones utbetalinger her?

Når sånn ca blir episoden tilgjengelig?

Pleier å skje i 14-15tiden, mener jeg. Tror det avhenger av schedulen til de VGS-elevene som står for editing.

1 Like
2 Likes

Så Radforsk måtte selge fordi Gentech sin strategi ble tolket feil av noen markedsaktører med uren agenda… Derfor falt kursen med 50 %…

Tja, da undervurderer man vel kanskje effekten av nedleggelsen C-04 studiet hadde på markedet spør du meg.

1 Like

Tror det er innafor å skrive tolket feil med anførselstegn…. De «tolket feil» med excellent timing

1 Like

Enig i det, men dette var det som ordrett blir sagt på Radium, det er ikke min tolkning / ord :slightly_smiling_face:

Sier opp 20% av de ansatte sier de

1 Like

De reduserer organisasjonen med 20% sier CEO…og de stopper et annet studie, NYK11?

1 Like

NYK011 var preklinisk. Var det kolorektalprogrammet het

Synes forøvrig de forklarer tålelig bra hvorfor ingen var idoter når de ikke forutså konsekvensen av Tivdak på deres studie

1 Like

Liker det jeg hører. De tar helt nødvendige tak.

Det er ikke noe nytt, ble meldt på samme tid det

Lite hjelpsomt når moderatoren trer inn og forklarer hvordan verden henger sammen og hvordan rammebetingelsene for Nykode endrer seg, i steden for å holde seg til å stille gode (og vanskelige) spørsmål til ledelsen.

1 Like

De har offisielt opprettet det nye datterselskapet - Nykode Tolerance AS.

Genetech vil fortsette å satse på området og samarbeidet som før, men slår sammen to avdelinger. Kommunikasjonen rundt det var uheldig fra dem, og kunne feiloppfattes. Det har Genetech beklaget. Poenget med C-04 at det skulle være fastest to market, og når man så at det ville ta mye lenger tid enn antatt tok man beslutningen ene og alene basert på det tidlig i prosessen for å spare tid og penger – ikke fordi teknologien ikke virker. Siden markedet misforstod meldingen fra Genetech ble det sammen med C-04 en perfekt storm som gjorde at kursen falt altfor mye. Hadde ikke det skjedd hadde heller ikke Radforsk solgt legger de til.

VB10.16 er vel rosinen i pølsa, men det blir spennende å høre mer om studieforløp og varighet på C-05 kort tid etter ESMO. En vaksine de selv mener har større potensial med flere pasienter enn C-04. De mer enn antyder jo også partnernyheter rimelig snart. Partnerskap som går godt sier de.

Kom et ganske klart hjertesukk om utfordringen med å være notert på OSE relatert til mangel på kunnskap, likviditet og irrasjonelle bevegelser. De hadde møtt en helt annen forståelse blant utenlandske investorer

5 Likes

Äntligen kuttar dom kostnader :slight_smile:

1 Like

Jeg er faktisk enig. De stikker nå fingeren i jorda og innser at de per nå ikke er 30 mrd selskap med dertil arbeidsstokk. Helt naturlig at de tilpasser arbeidsstokken etter størrelsen på pipeline OG den finansielle løpebanen. Dette vil jo antakelig bety at de kan komme ned i 300 millioner eller kanskje så lavt som 200-250 millioner i årlig kapitalbehov. Med 1400 mill+ på bok kan nå løpebanen kanskje være så langt som 5 år. Hvilket gir mer enn nok tid til å både komme med resultater fra egne kliniske studier OG forhåpentlige milestones fra partnere. Jeg leste også mellom linjene at det kan komme noe fra partnere i nær framtid. Ensig sa vel noe sånt som at hvis han var aksjonær ville han håpet på nyheter derfra…

Så vil jeg legge til at det var fint å høre Jonas snakke med investorhatten på. Han forventet at NYKD ville gjøre det de akkurat gjorde med å nedbemanne. Rett og slett for å jobbe for aksjonærverdiene. At noen må gå er selvfølgelig kjedelig for dem, men dette er høyt kvalifiserte folk som sikkert finner seg annet arbeid.

Vedr finansiell løpebane så var OPEX allerede før dette ganske kraftig på vei ned:

OPEX
Q3 22 21187
Q4 22 17683
Q1 23 17979
Q2 23 17039
Q3 23 17122
Q4 23 19430
Q1 24 16620
Q2 24 12371

Nå skal den altså ytterligere ned .

2 Likes

Tror Nykode nå gjør det helt riktige, bullish for caset.