Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

“Så har vi de to partnerskaber. Og vi kan ikke sige andet, end at samarbejdet går godt, men hvis jeg var en investor, ville jeg sidde og håbe på, at der også snart kommer noget omkring dem.”

#stealthguiding

5 Likes

Ja jeg bet meg berke i den uttallelsen fra Engsig. Det var vel så langt han kunne våge å gå i en podcast. Bra emneknagg @polygon der altså :sunglasses:

Spot on!!

Vet ikke hvor spot on det er, for det handler vel i liten grad om MCAP, men heller hvor lang runway de har (den var vel bare omslag 500 millioner mer enn nå, da MCAP var over 25 milliarder). Men det er klart at MCAP påvirker muligheten til å gjennomføre en vellykket IPO med tilhørende emisjon på en markedsplass annen enn den CEO i dagens Radium er tydelig er misfornøyd med å være på.

Joda høy market cap er en asset for et hvert selskap. Hvis Mcap var 25 mrd, da henter du lett en mrd Nok på en kveld ved å utstede 4% nye sksjer.

Jeg tror en emisjon uansett hadde vært utelukket for Nykode før IPO på Nasdaq selv om MCAP hadde vært tre ganger så høy. Men generelt er jeg selvfølgelig enig i deg med at høy MCAP er en “asset” fordi det gjør det lettere å hente penger (det mest korrekte er vel egentlig “høyere enn før”, ganske uavhengig av summen)

Har lenge hatt et kvart øye på Nykode - men som sikkert andre vært litt skremt av den høye mcapen (fortjent eller ufortjent). Nå har den falt såpass mye at jeg har valgt å ta inngang for første gang - og etter å ha hørt podkasten i dag, så kan det nok fort bli litt påfyll fremover. Så tenker jeg det uansett om det blir opp eller nei litt fremover, at det kan bli en spennende aksje å sitte i med oppsidepotensiale. Samtidig som jeg tror man har noe nedsidebeskyttelse fra dagens nivå mtp cash, partnerskap, og evt verdier i plattformen.

3 Likes

CG har kjøpt nye 111k på mandag. Har 15,8 millioner aksjer nå.

Ikke siste liste nei, listen dagen før det.

Ops, beklager. Jeg som surra der ja. På mandag ja. Rettet nå. Uansett fint å se at de kjøper jevnt og trutt.

Tore Aksel Voldberg er inne igjen også med 900 000 aksjer.
Han var helt ute av listen da han klarte på et mirakuløst vis å være ut av aksjen før alle nyhetene traff vifta…

Transparent og fint på Oslo Børs.

Kan vel se ut som det kommer flere short aksjer ut i markedet. Vi burde jo nærme oss en form for bunnsnart.

Å time bunnen er noe dritt - spesielt i biotek aksjer.

Det hjalp å være god Arctic-kunde for noen uker siden der ja

2 Likes

Kan det være grunnen til at han har kjøpt seg inn igjen også ?

Jeg tror Voldberg har enda mer aksjer. Han er vel inne med både Skøien og Dukat?

Tanker om finansavisen sin headline ::

Nykode gikk på trynet med livmorhalskreft-studien. Nå skal bioteknologiselskapet spare penger, og én av fem må gå.

Tenker det er akkurat sånne overskrifter som markerer at det nærmer seg eller kanskje allerede er bunn. Helt nydelig, elsker slike overskrifter.

Det finnes ikke dårlige nyheter for de hellig overbeviste.

1 Like

Er ikke hellig overbvist om noe som helst, men akkurat at FA kommer med en nyhet lenge etter markedet har fått den nyheten og klemmer litt ekstra på, er som regel et godt tegn, erfaringsmessig.

1 Like