Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Selvsagt, men de er avhengig av at det kommer noe ut av avtalene i form av cash i god tid før kassen tømmes.

Ja, men det hadde jo vært enda mer kritisk uten partnere.

Kan det nå være at noen kjøper opp selskapet?
Mtp sharevalue @ ATL?

Etterklokskap heter vel dette på godt norsk.

I tillegg er det jo sånn at Tivdak behandlingen hadde mange bivirkninger, som gjorde at man antok at godkjennelsen ikke ville komme så fort, alternativt at det ville være etterspørsel etter en alternativ behandling.

Uten partnere hadde nok prisingen vært enda lavere. Fortsatt bra med cash, anslagsvis litt over 4 kr pr aksje etter Q3. Så slår kostnadsbesparelsene inn så de har noe tid på seg.

Uten skattesaken er cash etter Q2 NOK 4,43. Om de vinner skattesaken NOK 5,40. Hvor mye cash de brenner etter å ha lagt ned studien og sagt opp 20% av staben vet man vel ikke.

Dette benektet de i podcasten. De sa at de selv mener det vil gå langt raskere enn det.

Er spent på resultatet av anken i skattesaken. De er jo selv veldig optimistiske, og sier at det samme er ekspertene de har rådført seg med.

"The Company continues to believe that the use of taxable gain/loss account is the appropriate treatment, a view which has also been confirmed with third party tax experts. As previously communicated Nykode will appeal this decision and the Company is now expected to settle the tax payable while it awaits the outcome of such appeal (as is mandatory under Norwegian law).

“We do not agree with the Norwegian Tax Authorities in this case and have received reconfirmation from leading external tax experts supporting that our use of taxable gain/loss account is the appropriate treatment. We have been prepared for today’s outcome as a potential scenario and it will as such not change any of Nykode’s operational plans to execute on the company’s strategy over the next years.” said Michael Engsig, CEO of Nykode Therapeutics."

For meg (som legmann) virker det det også rart at man skal skatte penger fra partnere som inntekter når de skal brukes til forskning. Utgifter kan man jo normalt trekke fra på skatten da dette ikke er fortjeneste. Noen som har et anslag på hvor lang tid det vil ta før man vet mer der?

Men drit nå i denne studien da, de har jo mange andre som vil gå raskere.

Jeg tenkte på den negative vinklingen: HealthTalk-redaktøren mener Nykode ser ut til å ha mistet kontrollen over sin egen skjebne.

Initiativet virker dessverre å være tapt i og med skrinleggingen av C-04-studien. For å overleve må Nykode nå lykkes med sine eksisterende partnerskap med Genentech og Regeneron, samt utforske nye potensielle partnerskap. Blant de mulige nye partnerne fremstår MSD som den mest sannsynlige kandidaten, mener han. .

“Mistet kontrollen”“initiativet er tapt”

Det er jo dette de vil, ha inn partnere, det ville de på C-04, nå er fokus på c-03 og 05, men er vil jo fortsatt ha inn partnere, så akkurat det har jo ikke endret seg, partner er jo positivt vil jeg tro?
Det var vel i samråd med potensiell partner msd de la ned c-04 også.

Skal vi drite i C-05?

Jeg misforstå, er ikke helt opplest enda, trodde dere snakker om er nytt studie, C-05 er jo i fase 2, så der er vel ikke nytt?

C-05 (mot lokal livmorhalskreft) er vel ikke startet ennå. CEO sa i podcasten at den er 99% klar og at vi kan forvente nyheter om studien og varighet etter ESMO (som er 13-17 september). Men jeg forstod det slik at de hadde større forhåpninger til denne enn C-04, og markedet er også større.

1 Like

Er det ikke denne? Fase 2 står det

Beklager. Jeg som roter. Jo, det er vel fase 2 som skal startes da. Går litt i surr med alle disse navnene og forskjellige faser :sweat_smile:

Utifra hva jeg leser ::

-Fra Disse partner avtalene/samarbeidet de har, har det ikke kommet nyheter i de siste 4 års perioder

• Hvorfor forventer enkelte at det plutselig skal komme nå?

• Det nye de presenterer som Plan B. Vil ikke bli ferdig før 203X en gang?
    Å cash beholdningen er oppbrukt lenge før det.

Altså hva er en sannsynlig best case her nå?
Kan det tenkes at de to store partnerne kan kjøpe opp tech?

Er vel et godt poeng at ledelsen har mistet investorene sin tiltro, med utviklingen som har vært de siste årene. Men samtidig er det vel også negativ om de forlater selskapet nå?

Med mindere et salg kunne vært aktuelt :thinking:

Det kan jo være for at 3 års studie endelig er ferdig i Q4 og man får dataavlesning?

1 Like

Er det noen potensielle milepæler ifb med denne studien?

Det er denne studien:

NCT05018273

Så resultaten kommer innan december 2024?

Om studien avsluttes i desember 2024, kan det nok fort gå noen måneder før resultatene offentliggjøres på en konferanse eller i et tidsskrift.

Og, ja @Freddys det er mange milepæler knyttet til den studien, uten at det er kjent hvordan de er fordelt utover. Men det er XXX mill USD totalt

3 Likes

Då får vi hoppas på det bästa :slight_smile:
Vet någon vad nästa trigger är?
Några resultatet som skall fram förutom partnerskap?