Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det er denne studien:


NCT05018273

Så resultaten kommer innan december 2024?

Om studien avsluttes i desember 2024, kan det nok fort gå noen måneder før resultatene offentliggjøres på en konferanse eller i et tidsskrift.

Og, ja @Freddys det er mange milepæler knyttet til den studien, uten at det er kjent hvordan de er fordelt utover. Men det er XXX mill USD totalt

3 Likes

Då får vi hoppas på det bästa :slight_smile:
Vet någon vad nästa trigger är?
Några resultatet som skall fram förutom partnerskap?

Skal komme oppdatering rundt mRNA vaksinene i Q4. Vi får oppdatering rundt Autoimmune programmet i Q4 også skal det komme presentasjon i Q4 hvor de presenterer detaljerte kliniske data fra C-02, som vil bli publisert i en senere vitenskapelig publikasjon eller konferanse.

Primary completion på VB-N-02 er definitivt ikke desember 2024 lengre. Den rekrutterte ferdig i april i år, og pasientene skal følges opp i minimum 24 måneder etter det for avlesning av primærendepunkt. Det jeg har spekulert i er at man har en interim man ikke har kommunisert, siden CMO på kvartalspresentasjonen sa at de analyserte data . Enten var det en upresis måte å snakke på, eller så var det sant. I så fall er det ganske sannsynlig at Genentech tar en beslutning om ikke lenge.

Dette er designet slik det ble presentert i 2021, før man fikk en tredje dosekohort.

Edit: Trodde jeg hadde postet det sitatet fra CMO her i tråden, men det var visst et annet sted. Her er hva han sa:

“I can say, and that is known, that recruitment in VB-N-02 within the NEO-program with Genentech is completed. I am not aware of the data because the analysis is on-going, and it is Genentech’s sole discretion wether that, or when that dataset will be released. I cannot get it any closer.”

6 Likes

Interessant, og veldig vesentlig om det kan komme data/avgjørelse nå i form av Interim data eller det må ventes i ~1,5 år til. Er spørsmål om interim noe selskapet ikke vil svare på eller har ingen spurt :thinking:

1 Like

CEO hintet vel litt til at det kunne komme news fra partnere snart, i den radforsk podcasten. Er det mulig at de tar avgjørelse på data de har så langt da?

Ja, det er et åpent spørsmål om han refererte kun til Regeneron eller også Genentech der ja. Men jeg tipper at Roche er såpass utålmodige med å ev. komme i gang med en randomisert fase 2 til at de helst ikke vil vente enda 18 måneder.

Jeg prøvde å spørre et spørsmål rundt dette på callen @the1nonly , men det var bare de fem analytikerne som følger selskapet som ble hørt.

2 Likes

Får man svar på dette fra IR om man spør da?

Mange spørsmål som dukker opp da:

  1. Har de planlagt en interim som ikke er kommunisert?

  2. Vil denne vise konklusive data?

  3. Vil Roche gå videre med de dataene?

1 kan de svare på 2) blir spennende og 3) avhenger nok av 2) :wink:

Ikke lett å svare på disse spørsmålene, men Roche har vært villige til å sponse VB10.16 studiene med sin sjekkpunkthemmer hele tiden, og det kan jo være et hint om at de er happy med hva de ser fra teknologien :man_shrugging:

1 Like

Er NYKD en slags norsk bioteks Babylon 5? Last best hope for success?

De er kanskje det?:slight_smile: Jeg tror det er mange som er piss lei biotech nå, Merk få kjøpere. Da når nykode har først hatt tvangssalg fra flere aktører fra 30-40 kroner og kursen faller til 15-20 kroner, så kommer genentech usikkerhet og sender kursen videre ned til 10,- også avbryter de et studie og kursen dundrer ned 50% til med god hjelp av Radforsk sine tvangssalg, og ligger i dag i overkant av 5 kroner. Så lukter det litt overreaksjon.

Jeg kan ikke biotech, men som jeg har skjønt det så er genentech avtalen fortsatt gjeldene.

En potensiell partner MSD anbefalte å avbryte C-04, og heller fokuserer på C-05, der de har kommet like langt i løpet?

Alt annet er vel likt, om jeg har fordstått dette riktig.

Så for meg blir dette en overreaksjon og kursen har falt for mye for raskt på egentlig ikke så dårlige nyheter. At de lykkes er det vel ikke så stor sjanse for skal se, men at det kan komme flere partnerskap, utvidet partnerskap, gode resultater underveis, forventninger i mellomtiden tror jeg er ganske god sjanse for, og da er det ikke det værste å få kjøpt aksjen like over cash, når man tenker på at det ikke er lenge siden den tradet på 40-50 og en topp på nesten 90,-. Det sagt, kan helt sikkert falle mer, men liker den psykologiske RRen her:)

Det som også er interessant er at fra meldingen kom 21.08 så er det ingen salg fra topp 50, utenom er par tradere lenger ned på listen pluss radforsk som ble tvunget ut, men de har State street tatt i mot. Så det den har falt på er usikkerhet og psykologi, frykt og tvangssalg blant mindre aksjonærer med god hjelp av shortselgere og tradere.

Dette var vel noe flere av oss her som kritisert NYKD for mangt en gang.

Fint med partnerskap og nye musedata, men tiden går og lite fundamentalt nytt lovende.

2 Likes

Hva er dine tanker rundt ledelsen?
Kursen er ned 81.8 % siste året.
93.8% siste 3 år.

Vil nye krefter i øverste ledd, være positivt /nødvendig?

Eller vil slike endringer nå, rasere selskapet totalt?

Å kunne det være mulig å selge plattform/tech allerede nå, for en grei premium på dagens kurs?

Men at tiden går, er det ikke partnerne som styrer dette da? Jeg vil tro de som spytter inn pengene har mye å si når det gjelder dette.

Synes personlig at Michael er en fin fyr. Problemet er trolig mer DNAet i NYKD/Vacci fra tidlig av har vært å ikke bruke metoder som mest effektivt viser om plattformen funker eller ei. Selskapet har heller gått for en strategi på å trekke ting ut i tid. Trolig er dette pga svakt (tidlige) styre og ledelse som begge hadde lite erfaring med å utvikle legemidler.

Hva angår tid, det er NYKD som styrer tiden. Ikke partnerne. Partnerne er med i en prosjektgruppe og en alliance manager som følger og og fasiliteter, men utviklingen styres og drives primært av NYKD.