Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Episode 110 på Radium har en 30-min samtale med Agnete B Fredriksen.
https://soundcloud.com/user-972208711

Emi på 0,05 pr aksje??

Dette er jo en gammel avtale som har vært omtalt i alle årsberetninger siden man begynte å handle aksjen OTC. Hele historien er jo godt forklart i innkallingen. :man_shrugging:

Om man skal tolke noe inn i dette er det vel mer naturlig å tenke at her er selskapet i en prosess med å gjøre seg strømlinjet med tanke på oppkjøp/fusjon eller notering.

Jeg er en smule misunnelig. Hadde ikke vært feil å kjøpe 824 596 aksjer for 0,05 kroner pr stk!

Du får se litt stort på det og være glad for at OUS og UiO eier Inven2 AS 50/50, så på samme måte som Kreftforeningen vel tjente 40 mill + skapes det verdier her som går til gode formål.

Enig i det!!!

Inven2 og Radforsk er jo ofte de som er inne helt hyltidlig og gir seedfunding for å grunnlegge selskapene.

Ja, og her er det vel rett og slett «betaling» for oppfinnelser gjort mens de forsket og/eller studerte på universitetet. Så dette er vinn-vinn samfunnsøkonomisk.

Men det viktige med denne avtalen er etter mitt hode at de nå gjør seg klare til å ta nye steg. Om det er børsnotering i USA eller Oslo, oppkjøp eller fusjoner, er ikke lett å vite men jeg tror det er steg fremover som forberedes.

Forskningsrådet har gitt 13 mill NOK i støtte til å videreutvikle produksjonen den persontilpassede DNA-vaksinen. :+1:

https://www.forskningsradet.no/nyheter/2019/forskningsradet-deler-ut-1-25-milliarder-til-forskning-og-innovasjon-i-naringslivet/

1 Like

Hvis noen lurer så har det gått ganske store volum i det siste, med sist omsatt 90,-

4 Likes

Hvor omsettes vaccibody?

Arctic, DNB, ABG og sikkert også ett par andre, men Arctic er mest aktiv i aksjen.

Peer BioNTech passserer 100 mrd i market cap as we speak…kanskje de som mente at Vaccibody var stivt priset på 5 mrd bør revurdere. Ulrich Granzer sa jo at Vaccibody hadde bedre data enn BioNTech.

Børsnotering på Nasdaq for Vacci også?

Sick! Enormt dumt denne ikke er på børs.

For de som tror at det ikke er like stor volatilitet på de amerikanske biotech aksjene bør se på intradag bevegelsene til BioNTech i dag. Kursen har gått fra 48,85 rett etter åpning og ned til 42,00 nå, så det er mer enn 10 mrd NOK i børsverdi borte uten en nyhet annonsert :man_shrugging:

2 Likes

Har ikke hørt om så mye omsetning i det siste men i dag har jeg fått bekreftet at det er omsatt nærmere 100k på kurs 92,00 som er ny ATH. :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Nektar er en av Vaccibody sine samarbeidspartnere for deres individ tilpassede neoantigenvaksine. Nektar er vel i markedsverdi med sine 4,8 mrd USD større enn alle de norske biotekselskapene tilsammen og har en ganske bred portefølje av forsøk med forskjellige samarbeidspartnere. Så det er verdt å merke seg at de omtaler Vaccibody samarbeidet også i en veldig komprimert presentasjon i forbindelse med JP Morgan konferansen (se side 14)

1 Like

1 Like

Ryktes at Vaccibody satt ny ATH i går.

Blir veldig spennende å følge Vaccibody utover.

Interessen for persontilpasset medisin er enorm. Peer BioNTech setter stadig nye ATH og er verdt nær 100 mrd. Klart at Vaccibody, som iflg Ulrich Granzer har bedre data enn BioNTech, ikke er dyr på ca 5 mrd.

Med den størrelsen Vaccibody nå har og interessen de har, er det ikke utenkelig at de ser på en mulig notering på Nasdaq. Jeg tror det ville vært et fornuftig grep. Ikke bare ville være det være bra for Vaccibody, men det ville være bra for sektoren her i Norge. Som vi har sett, er kapitaltilgangen begrenset og tilførsel av utenlandsk kapital til sektoren vil kunne øke interessen også for de andre norske.

Vinn-vinn.

1 Like