Ja, men det er jo ikke relevant for denne diskusjonen om habilitet
Går nok godt over 5,- i dag.
Det var det sikkert. Men i og med at aksjene Radforsk eide i Nykode på det tidspunktet var verdt 840 millioner og aksjene i Ultimovacs var verdt 100 millioner, ville jo Nykode vært det mest naturlige å selge litt av
Det som forbauser meg mest var at Radforsk tok opp lån.
Men man kunne kanskje tatt dette i en egen tråd, som f eks : " Radforsk- hvordan kunne det gå så galt " ?
Edit: Men nå spammes denne tråden ned med Radforsk-snakk
Det er jo nettopp det jeg mener også. Spoler man et år tilbake fra det tidspunktet de tok opp det lånet, så var aksjene i Nykode verdt 1,8 milliarder (og Anders Tuv hadde fått sine warrants). Man hadde kanskje litt oversikt over kapitalbehovet i Radforsk det etterfølgende året allerede da?
Når skal denne aksjen gå i +? Dette blir eventuelt 5 dagen på rad i minus. Den går ned så mye i uka og det er tungt å være aksjonær. Men det er rart folk er villig til å selge nå da det ikke er kommet noen nyheter som er negative. For meg virker det som mange kjøper og selger seg raskt ut for å ikke tape for mye da frykten er større enn kunnskapen. Om det kommer noe positivt fra ledelsen vet jo alle hva som skjer med aksjen og tilsvarende negativt om det kommer dårlige nyheter.
De som selger nå er vel noen gode kunder av er meglerhus som sannsynligvis heter DNB. Som tjener veldig raske penger på aksjer de har eid i et par timer
8,5 mill som skal flippes rett ut igjen tenker du?
Eller noen millioner?
Det har allerede gått noen millioner nå ser det ut som på antall aksjer omsatt. Så det er mulig vi får en rekyl når det gir seg. Men kan også gå noen dager før de er ferdige.
Det er jo Radforsk man må peke på her. Ikke DNB eller de som kjøper aksjene. Kjøperne fikk 15% rabatt og det er helt vanlig i sånne blokktransaksjoner.
Radforsk har satt seg i denne situasjonen. Når tidevannet snur, så ser man hvem som har på seg badebukse. Badebuksa til Radforsk ligger dessverre i garderoben på Radiumhospitalet.
Det finnes ikke tålmodighet i markedet lenger, så selskaper som ikke har noen produkter i salg blir hardt rammet. Har man ikke kommet lenger enn til phase 2, eller noe som man mener er bare lovende men uten sikkerhet for suksess, mister folk motet. Det går ut over aksjonærene…
Fra e24
Helseinvestoren Radforsk har solgt 7,5 millioner aksjer i biotekselskapet Nykode, går det frem i en børsmelding.
Radforsk sitter etter transaksjonen igjen med 10,3 millioner aksjer i selskapet, som utgjør 3,16 prosent av utestående aksjer i selskapet.
Pengene skal brukes på å gjøre opp banklån, ifølge meldingen.
Nykode-aksjen har falt nesten 80 prosent hittil i år, blant annet etter skuffende studieresultater.
Er jo ikke bare Radforsk som har solgt seg ut her, denne Stuffers å gjengen forlot skuten ( vist nok på shady vis) å har ikke kommet tilbake, tross det mange nå mener er en veldig lav kurs?!
Er det ikke rart, om ingen store long term investorer øyner håp for Nykode, på dagens prising? Eller er det noe med tech/resultat som gjør at de holder seg unna?
Teknologien er jo ny. Moderna holdt jo også kortene tett til brystet veldig lenge. Er det noe per dags dato som skulle tyde på at disse samarbeidene ikke leverer? Det kan jo tenkes at Ira Melmans avgang kan sees i sammenheng med at checkpoint-inhibitoren deres har tapt mot Keytruda i noen studier. Men er det noe annet som burde gjøre oss skeptiske?
Jeg tror Genetech sin reorganisering er mer pga feilet late stage TIGIT antistoff og et signal på at Genetech i større grad integreres med Roche. Det er kun siden 2009 selskapet ble tatt av børs av Roche (selvom Roche hadde kjøpt seg inn tidigere).
Genetech har en god hisotorie på cancer med Avastin, rituximab, Tencentriq, men har ikke klart å holde koken alene i konkurranse med IO bølgen feks Keytruda sine 40 indikasjoner.
Å strømlinjeforme organisasjon enda mer med Roche gir nok mening både økonomisk og forskningsmessig. Dette er nok ikke et McKinsey grep.
Blir sikkert som å banne i kirka, men noen som vet når Haudemann kom inn i NYKD og noen tanker på hvor lenge Datum kan sitte i NYKD på en nedadgående kurs? Han har nok et alt for stort eierskap til å selge mye, men at finansakrobaten sitter med så store poster i et binært maraton som NYKD kan jo være en risiko
For dem har du ikke noe særlig tro på at kommer med fornuftige råd?
Hva Haudemann har i snitt kurs vet jeg ikke, men han er ikke gearet og kjøpte seg inn fra 80 øre og har senere kjøpt på kurser helt opp til 70 kroner om jeg husker riktig. Så at han skal kaste kortene nå er jeg 0,00 % bekymret for.
Nei, jeg tenkte heller ikke på gearing, men den delen av formuen som var bundet opp i Kahoot og NYKD har jo forvitret mye. Han solgte vel seg ut av Kahoot eller? Tenker folk at han er en som HODLer uansett til man får endelige data fra partnerskapene uansett? En kan jo tenkes at alt har sin pris og man ønsker å sikre noe for å evt investere i andre attraktivt case?
Joa, McK, BCG mfl er flinke de, men min erfaring er at spesielt BP tar dem inn når de må pusse på bunnlinja når blockbusters ikke selger eller treffer. Consultancy gjengen ender ofte opp med å trimme organisasjonen og innføre grep som også gjør farma selskapene ganske like siden samme grep anbefales til flere kunder. Same shit, different wrapping.
Jeg tipper Haudeman har snitt rundt der vi er nå. Denne posten utgjør jo ikke lenger så stor andel av formuen hans; så tror ikek vi skal være så beymret for et brannsalg fra han: https://www.finansavisen.no/nyheter/helse-old/2019/10/18/7464808/jan-haudemann-andersen-har-tjent-220-millioner-pa-vaccibody.-na-er-han-storste-eier-for-selskapet-gar-pa-bors
Jeg tipper han har sikkert vørt en av de største forkjemperne for å få NYKD notert på Nasdaq. Å få mer volum og bedre prising ville jo passe godt med «kjøpe lavt å selge høyt». Nå er han vel stuck mtp hvor stor posisjon han har