De finner kanskje ikke nok volum her, de leter nok etter en skikkelig wash-out? Selskapet her har jo vært preget og merket av belånte porteføljer - kanskje de håper på en siste washout?
Er det noen interessante kjøpere?
Den hellige gral innen behandling av HPV16-kreft er tidligfase hode- og halskreft. Her er det 50.000 pasienter i året. Her har det også kommet spennende data fra MSD , om hvordan man skal bruke sjekkpunkthemmere i denne gruppen, sier Engsig, og viser til at MSD nylig la frem data fra fase 3-studien KEYNOTE-689.
@Boms tanker om dagens artikkel?
Veldig flåsete utsagn : Vi omfordeler ressurser til prosjekter vi mener er langt bedre, sier Michael Engsig
Hvorfor ble ikke en slik vurdering foretatt, før studien i det hele ble satt i gang?
Hvis du leser hele artikkelen så kommer det frem. «Selv om man gjør alt riktig innen legemiddelutvikling vil det alltid være usikkerhet knyttet til den fremtidige utviklingen. Og, ting kan utvikle seg i en annen retning enn vi hadde planlagt. For eksempel når Pfizer kjøper Seagen, og gjør en tung målrettet markedsføring inn mot lokale sykehus for Tivdak. Det var en mer omfattende markedsføring enn partneren vår, GOG, hadde forutsett, sier han».
Skjønner, så ikke et strategisk dårlig valg, from the start.
Btw : dette er jo helt rått : #17X, det er vel mer en hva man drømmer om, når man er med å finansiere disse Norske Bio selskapene 🫡
Chief Business Officer og medgrunder Agnete B. Fredriksen i Nykode Therapeutics har utøvd rettigheter på 3.834.900 aksjer i Nykode til snittkurs 1,7735 kroner pr. aksje. For å dekke skatt og andre kostnader tilknyttet utøvelsen har Fredriksen inngått avtale om salg av to millioner aksjer til Rasmussengruppen til kurs 31,60 kroner, ifølge en melding søndag.
Hvorfor poster du en flere år gammel sak?
For jeg blir bare mer og mer fascinert av lønn og bonus ordninger innad denne bransjen.
Ps : For å dekke skatt og andre kostnader tilknyttet utøvelsen
Pris for 3.8 mill aksjer = 6.800.000.-
Salg av 2 mill aksjer a kurs 31.6 = 63.200.000.-
Ble det muligens noen kr igjen til madamen?
Eller er det rundt 56.000.000 kr det koster å benytte rettigheter/opsjoner
Synd kursen raser uten endringer. Det er dette som er negativt med biotek. Folk har ikke tålmodighet eller kunnskapen. Nå selger småsparere i panikk. Helt tullete.
Litt vanskelig å kommentere en artikkel som er bak en betalingsmur. Men av det som har kommet frem i andre kommentarer her, er det vel, ikke noe nytt?
Nei, det er ingen nyhet. Så det er bare tullete fra Medwatch. De forteller ikke noe av betydning fra hva vi allerede vet.
Fått lest artikkelen.
Hovedkonklusjonen er vel at Engsig gjør som Stordalen har sagt; man må selge de jordbærene du har klare, og ikke morgendagens.
Jeg har ikke sjekket tallene for pasientgrunnlag men de er helt sikkert riktige. Så jeg synes de to VB10.16 studiene virker godt fundert og har potensielt meget god inntjening.
Den nedlagte studien bommet de helt klart på Tivdak som konkurrent, og bivirkningene til den er jo ganske tøffe for mange. Så det blir sunk cost i dag og kursen har etter mitt syn overreagert ekstremt på det.
PS Med en Trump seier og muligens Robert Kennedy Jr som ansvarlig for helse kan man jo bekymre seg for all medisin som har vaksine mRNA eller DNA i beskrivelsen sin.
Nå er tycoon tom, å på gårsdagens liste, solgte ikke Apollo,
En annen ting å bemerke, er at apollo er tilbake på 1.1 mill aksjer, som er hvor beholdningen har ligget i lang tid. Mulig dagens nivåer er cherry picking? Mcap = 1.443 MMNON. Kurs 4.42.
Hva tror dere cash beholdningen vil være next Q?
Ca 4,30 pr aksje i cash etter Q3, ca 4,05 pr aksje etter Q4 er mitt estimat hvis de har fortsatt å kutte kostnader.
Ikke uten å bryte reglene. Så de vet ikke. Men har inntrykk av at disse handler etter ulike parametere som antyder nedgang. Men disse parameterne tar ikke hensyn til nyheter. Men de har nok rett at når det ikke kommer noe at den vil synke lavere og lavere. Ser ut som det er trenden. På 2 uker har den sunket over 1 krone uten nyheter IGJEN.
Det er brutalt ja.
Men hvor kommer de tallene der fra?
Som kjent viser de offisielle registrene kun når grensen på 0.5 brytes og da uten data om startdato/pris.
Mitt inntrykk var at disse posisjonene var åpnet til langt høyere kurser?