Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ja det er de nok. De er bygd opp over tid. Stikker hodet ut og sier at de shorterne kommer til å brenne seg på henda det er jeg rimelig overbevist om. Shorterne har antakelig en bukett av biotekselskap de shorter, og statistikk sett feiler mange så det er sikkert god butikk totalt sett. Men i buketten finnes det en og annen rose blant ugras og løvetann…

Vi var gjennom hele denne bøtteballetten med shorting i Ulti.

Hva utfallet blir her gjenstår å se. En ting er shorte med tanke på failure. Det jeg reagerer på i dette tilfellet er at short (som har gevinst) øker på her nede rundt kontantverdi og ikke dekker inn. Nykd har egentlig pr. def nå feilet (med tanke på kursfall) men fremdeles øker short (selv om det til nå ser ut til å være marginal økning her nede)?

Ny kurs kollaps under kontantverdi ser jeg kun for meg er aktuelt hvis partner(e) trekker seg. Hva annet kan trekke nykd videre ned under kontantverdi?

Sånn jeg ser på det dette, så er shorting et resultat av:

1. Manglende triggere fremover
  2. Manglende tillit til management - “no news is good news” uttalelser etc - vi vet veldig lite om hvordan det faktisk går med selskapet
  3. Manglende innsidekjøp
  4. En shitstorm av tvangssalg og nedsalg fra store aksjonærer, hvor den ene (Radforsk) liksom skal være hjørnestenen i norsk biotech.

Jeg har mye aksjer i denne - og tålmodigheten begynner å bli tynnslitt.

1 Like

Nå var det betydelig innsidekjøp rundt ~15-ish uten at det hjalp så mye kan man si. Så innside kjøp, eller mangel på det, vil jeg si er en veldig dårlig grunn å shorte på.

Ja, var dette som delvis fikk kursen ned der vi er nå. Men disse tvangssalgene er over. Usikker om radforsk risikerer nye tvangssalg siden jeg ikke har fulgt med listene.

Så det jeg vil frem til er at de hendelsene som fikk kursen ned hit er forbi. Betyr ikke at kursen ikke kan kollapse enda en gang til, men det vil ikke være pga. tvangssalg, manglende innsidekjøp, tillit eller manglende triggere.

Det er det jeg mener med at shortere nå i praksis better på terminering av samarbeid - med mindre de dekker inn - fordi jeg ser ikke hva ellers skal få kursen under kontantverdi.

1 Like

Nå har den altså falt ytterligere 20% siste 2 ukene. Og det etter at den har falt helt enormt. Vanvittig hvor lav denne kursen er nå.

Nykode Therapeutics Announces Updates on its Inverse Vaccine Platform at PEGS Europe

5 Likes

Jaha?
Så, god stemning i morgen da eller?

Musedata…spørs om det er dette som kan snu en trend i et klinisk biotek……og data i EAE modellen er jo strengt tatt vist før i en investorpresentasjon så usikker på hva som er nytt her.

1 Like

Men fine ord da ::

demonstrating superior efficacy over a non-targeted vaccine or antigen alone.

1 Like

Jo, det er hva de har brukt som sammenlikning, i musestudien.

Det er vel ingen som tror det blir en «kioskvelter», men de skriver altså at det er en ny versjon, og at den bygger videre på tidligere resultater. Så det må være lov til å tolke dette som et fremskritt, selv om det selvfølgelig ikke er annet enn et museforsøk - og det er jo der det meste starter anyway??

3 Likes

@Roc

Funnene ble presentert på den årlige PEGS Europe-konferansen i Barcelona. Dataene som Nykode la frem her er oppdaterte resultater fra funn selskapet la frem i sommer.

De oppdaterte dataene viser betydningen av målretting mot antigen-presenterende celler (APC) for å oppnå terapeutisk effekt, spesielt i en EAE-modell (eksperimentell autoimmun encefalomyelitt), en musemodell for multippel sklerose (MS), skriver Nykode i en pressemelding.

Fint med nyheter og på tide. Det vil komme mer og mer interessante data (milestones) snart også.

Autoimmune sykdommer har i allefall vært hot ift oppkjøp / avtaler i år, men har ikke gått gjennom for å se hvor langt de var kommet i løpet. Dette er musedata, så veeeeeldig tidlig!

3 Likes

Joda, jeg leste pressemeldingen og skjønte innholdet. Poenget mitt var og er at dette er musedata på en ny vaksine. De har gjort en iterasjon av en vaksine de tidligere har vist effekt i EAE modellen. Mao så har de optimalisert leaden, men det er fremdeles musedata på en ikke validert vaksineplattform. Slike prekliniske effektdata er normalt sett ikke nok for en deal og hvis man skulle få en deal så er deal summen svært lav siden den meste av risken ligger fremdeles i legemiddelkandidaten.

Nykode har gjort akkurat det på preklinisk før så den kommentaren var du ikke så heldig med.

Og siden den gang, altså de prekliniske dealene, så har ikke plattformen blitt klinisk validert….igjen, normalt sett gjøres det ikke så mange prekliniske deals. At noen skulle plukke dette opp for klinisk validering gir lite mening.

1 Like

Hva er typisk neste steg for Nykode, om de tar det videre. Mulig å si noe om tidsperspektiv og kost før neste VIP?

1 Like

Du er nesten litt komiske Ali i din fornektelse av hva Nykd har oppnådd historisk nå. Selvsagt kan det skje igjen at de lander en preklinisk deal.