Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Hva mener du? Jeg sier jo at de fikk de dealene preklinisk, men at det normalt sett ikke gjøres mange prekliniske deals. Spesielt nå til dags, og spesielt med plattformer som ikke er validerte. Det farma søker mest av alt nå er kandidater med fase 2 PoC data, altså klinisk derisket.

Ellers hyggelig å underholde deg.

Det blir ikke mer sant om du gjentar det mantraet der. Har du kilder? Jeg sitter på en rapport som viser et betydelig antall prekliniske deals.

Som jeg skrev tidligere idag så kan det fort brenne på dass for den shorten gitt rette meldinger. Det er SITC på fredag også.

1 Like

Det er ikke så veldig lenge siden det ble gjort en deal innen inverse vaksiner som kun er i preklinisk.

https://www.fiercebiotech.com/biotech/bms-pays-65m-expand-repertoire-autoimmune-assets

1 Like

Nykode har jo, som @Investor sier, tidligere vist at de har en “special sauce” de bruker på labben som gjør at de har klart å få BP-penger ikke bare en, men to ganger tidligere.
Det blir spennende å se om de klarer det en tredje gang!?

1 Like

Vi snakker ikke om prekliniske deals. Det gjøres prekliniske deals, men oftest med formulering er og modaliteter som er validerte slik som antistoffer (monoklonale og bispesifikke), små molekyler og siRNA. Enda ikke validerte vaksineplattformer gjøres det ikke like mye på. Det finnes selvfølgelig unntak.

Jeg har ikke behov for å legge frem kilder. Er såpass trygg i mitt fag og virke. Det at du sitter med rapporter viser bare for meg at du ikke jobber med dette daglig.

Edit: at man overhodet snakker om preklinikk deal på slike data med en ny vaksine synes jeg vitner til overoptimisme og urealistiske forventninger til selskapet

3 Likes

Litt morsomt er det at bjellesauene nå har solgt en del. Ikke at det finnes garanti for voldsomt rykk i morgen, men at de tar imot billige aksjer og selger med profitt som er relativ ubetydelig for dem. Hadde litt tro på at de hadde mer ryggrad

Name of the game, har ingenting med ryggrad å gjøre :sweat_smile:

Vel… det kan diskuteres. Noe må man satse for å tjene noe. Her har de ikke satset noe. De fikk kjøpt til en skampris.

For et tapssluk dette har blitt rent kursmessig. Spent på fortsettelsen - og håper selskapet kan dra noe positivt av hatten etterhvert - og at det kan være en av grunnene til manglende innsidekjøp(?).
Om ikke begynner dette å se mørkt ut mtp videre nedgang - virker bunnløs,

Kom noe positivt frem i dag da😉 Så håper på positiv dag i morgen. Er også spennende ting som skjer fremover. Mulig også vi får News allerede på fredag.

Blir rett ned imorgen. Shorterne fikser det.
Mb: du kødder aldri med de som shorter. :thinking:

Litt av forklaringen på gårsdagens fall var et netto salg av nesten 300K aksjer, sporty risikoprofil i mine øyne - men jeg har jo vært long i evigheter og følgelig tatt grusomt feil p.d.d.

3 Likes

Nemlig det var ikke så vanskelig å se av handelen. Samme idag, virker som de ennå har litt krutt. Bare å holde ut en vakker dag kommer belønning. Kanskje i morgen da får vi vel SITC posteren.

Å da ser du for deg?

Autoimmune sykdommer er fortsatt hot i 2024

o

https://www.fiercebiotech.com/biotech/vc-firm-aditum-bio-hatches-autoimmune-focused-oblenio-bio-help-chinese-biotech

2 Likes

Dette handler ikke om du er trygg eller ikke men om du faktisk kan dokumentere det du skriver. Hvis ikke henger det i løse lufta. Du må gjerne være nobelprisvinner i medisin men jeg vil likevel se dine kilder og referanser. Det er grunnleggende i all vitenskapelig arbeid. Du skriver vel ikke her for å overbevise deg selv om at du har rett?

Nå roter du. Vi diskuterer ikke noe som er merket som science og kvantifisert vha vitenskapelige kilder, men vi snakker om trender i BP M&A. Akkurat som NASH var superhot 10-15 år siden og de fleste store farma ønsket å plukke opp NASH molekyler (mye takket være Gilead og deres hepatitt suksess), så har NASH blitt no-go hos veldig mange siden det ikke har vist seg å være så lett å lage neste Sovaldi. På samme måte, IO var superhot for 5-10 år siden, mye takket være PD-1 og CTLA-4 suksessene, så har andre checkpoint hemmere skuffet. IO har dermed mistet steam. På den andre siden så var Alzheimer og fedme noe som de færreste var interesserte målt i at få gjorde investeringer i dette for 10 år siden, men pga innovasjoner fra Lilly, Novo etc så har dette blitt noe av det mest hotteste nå. Videre, innovative plattformer var hot for 10 år siden, nå ser farma etter ting som har vist fase 2 POC siden dette er lettere for dem å regne hjem. Andre ting som er i fashion nå er ADCs, radiofarmasi, immunologi og spesielt bispesifikke.

Det vi diskuterer er hva som skjer i dette øyeblikket. Når noen begynner å lage data så har trenden som regel passert. Forskjellen mellom deg og meg er at jeg er kalibrert på trendene nettopp fordi jeg jobber med dette. Dette er ikke science, men trender og flokktankegang. Hadde du deltatt på BIO i Stockholm i begynnelsen av denne uken her så hadde du du ikke pushet dette. Ja, du kan sikkert vise meg grader på at 20-33% av alle deals skjer preklinisk, men det er ikke det som var diskusjonen. Diskusjonen var spesifikt preklinisk deal på en ikke-validerte vaksineplattform.

Men jeg skjønner at du er anal på å få kilder så under har du hva Stifel mener er status quo og trender fremover. Merk deg, det de skriver er også deres oppfattelse av trendene. De gir heller ikke kilder og dokumentasjon, og de er nok trolig heller ikke fremtidige Nobelspris vinnere.

Du for merke deg at på cancer så mener Stifel at vaksiner, NK-celler og Tregs ikke er like hot lengre, mens ting som har POC i cancer er mer attraktivt. POC betyr det jeg sier, klinisk validering.

6 Likes

Typisk er å kjøre GLP tox studier og CMC for produksjon for å søke IND/CTA for å kunne teste i friske frivillige og pasienter. Burde kunne få IND/CTA innen 12 mndr. Deretter blir friske frivillige og deretter fase 2 i MS.

2 Likes

Nykode Therapeutics to Regain Control of VB10.NEO Program