Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Altså Rasmussengrupoen har 28 milliarder i opptjent egenkapital og 900 mnok i gjeld.
Resultatet alene for 2023 var 1 mrd.

De sliter ikke.
Deres største posisjon er vel Shearwater, mener de har verdier for 16 mrd der.

Men det er kanskje noen andre Rasmussen vi snakker om her?

Se på verdien av den norske aksjeporteføljen til Rasmussen Gruppen. Den er dels «wipet» / noen måtte gjøre «noe».

https://www.rasmussen.no/finansielle-investeringer/

Edit:

Liker at Nykode / biotek-krakket kom og f*stet meg selv i den mest robuste/konservative aksjen i portisen :crazy_face:

3 Likes

selv om de er en av de som har tapt mest på nykode; holder de seg vel flytende… Nok av folk på lista som svømmer på harde livet.

Sa han det direkte slik? Hvor i callet sier han det? Må høre gjennom enda en gang tydeligvis… :sunglasses:

Hørte omsider gjennom her nå:

“The data when generated is also visible to us” sier han på 12.34

Men samtidig, fordi dette er en-armet sekkestudie, er nok dette data som krever veldig analyse for å gi særlig mening, og det har nok ikke Nykode gjort. Tidligere er det en som spør:

Q: “How much visibility do you have into Genentechs final analysis of data generated to date?”

A: “When it comes to insight I think we have indicated before that the trial as such is formally conducted by Nykode in close collabrotion with Genentech. So I would say we have good insight into what data have been generated when, and also what has been shared when with who at what time-point. So I would say we have good insight into what Genentech has analysed and concluded at what time-point.”

Og så er det IKKE Nykodes egen tolkning at data ikke var årsaken til termineringen:

“We realise that this is somewhat fresh out of the press and at this point you may find that we have limited information. We wanted to give you an update on the situation of course, and also the underlying rationale for the decision which is not related to or referenced to any clinical data in the notice of termination”

Dette kan selvfølgelig være en sånn “Det er ikke deg, det er meg det er noe galt med”-rutine som jeg skrev over her, men likevel.

6 Likes

Supert, takk for det!

Jeg fikk inntrykk av at Einarsson pratet litt løst og “rundt”, så foretrekker å legge mer i hva Engsig sier om dette.

En ting jeg tenker her nå, er at Nykode jo nå må stå helt fritt til å dele alle data fra VB-N-01. Når dette var studien som jo fikk Genentech på kroken, så burde det jo være noe haussbart der :grinning:

Det burde de virkelig gjøre ASAP

3 Likes

Einarsson er vel tjent med å skape inntrykk av at ingen i Nykode eller kretsen rundt viste noe om dataene.

Engsig sier imidlertid at så var tilfelle.

Einarsson har nok såpass integritet at dette bare var en misforsåelse fra hans side tror jeg

1 Like

Jeg tror endel av det Jónas sier på podcasten ofte er ting han tror er tilfelle heller enn at han vet er tilfellet. Jeg tror ikke han sitter med så innmari mye mer info han heller :thinking: Er litt slik som oss, mye synsing :sweat_smile:

Ref Roche som backer ut av dealen. Tidspunktet de gjør dette på, dvs først når data er gjort tilgjengelig for dem, tyder jo på at resultatene har vært med i kalkulasjonen på å la dette gå. Hadde data vært home run så ville det jo gitt lite mening å la noe fantastisk gå fra seg og dermed skape en ekstern konkret mot det de nå heller satser på å få ut i klikken (inntil det motsatte er bevist), nemlig BioNTech neoantigen vaksinen. De lar nok NYKD gå med trygghet i at de satser på den beste hesten.

Min hypotese er at dataene vil vise noe bra og noe nøytralt/manglende. Dataene er dermed opp til tolkning, men ikke gode nok for å bestå den høye lista Roche har satt seg. Hvis så tilfelle blir nok trolig dataene også vanskeligere å selge videre til nye potensielle partnere.

Regeneron dealen er spennende siden det er Regeneron og ikke NYKD som selekterer ut antigene. REGN er i en annen liga til å selektere ut genetisk validerte targets og epitoper enn feks NYKD. REGN har gjort veldig mye på genetisk validering.

5 Likes

Sarisa helt ute

2 Likes

Disse var vel en av de første investorene i NYKD. Tipper de selger seg ut med en gevinst, dog veldig mye mindre enn hva de så for seg på toppen der. Skageseth fikk vel tatt ut noen titalls millioner som opsjoner i form av styremedlem også. Forøvrig, disse er også de samme folka som står bak BGBIO, så mange investorer som kan takke Sarsia for BGBIO og NYKD :star_struck:

1 Like

Til info, økte Norda med ytterligere 113.000.-

Top 10:

2 Likes

Kan dere være så snill å ikke dele skjermbilder av aksjonærlistene, heller skriv hovedpoengene. Det er uhorvelig frustrerende å scrolle gjennom…

1 Like

1 Like

De solgte 3,4 mill aksjer ca snitt 70 tilbake i 20-21 så tror ikke de angrer så veldig på den investeringen. De hadde nok et lite tap på de siste her, men alt i alt en kanon return på de penga.

1 Like

Er vel ikke så mye å takke for, :sweat_smile: bortsett fra en slankere lommebok?

1 Like

Og noen måneder senere fikk de ny deal…

Not only, only

2 Likes

Bare sånn rent hypotetisk, la oss nå si at Nykode, presenterer en god nyhet.
Som for eks ny partner på for eks VB.NEO.

Hvordan forventer dere at markedet skal respondere på en slik nyhet?

I dagens piss sure børsklima, hvor en partner avtale intet betyr annet en at man muligens frem i tid, kan få et produkt på markedet.

Så er det vel ikke å forvente at det man har sett fordufte i Mcap de siste måneden, skal komme tilbake?

Jeg tror ikke det skal all verdens til før Nykode smeller tilbake til verdien av cash på bok. Husk at mange av de som solgte på fredag satt gjennom pandemi-boblen. De kan ikke caset og har ingen idé om hvordan et slikt selskap skal prises.

2 Likes