Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Om Nykode fra 27:50:

Einarsson sier klart at ingen i Nykode vet noe om data fra VB-N-02. Tror vi på det? Det er Nykode og ikke Genentech som er offisielt sponsor på clinicaltrials f.eks.

1 Like

Hva annet skal han si, de tømte jo selv ut hele beholdningen i høst på kurser 100 - 300 % over dagens Mcap :sweat_smile:

(Bare til å kaste klovneansiktene på innlegget :laughing:)

1 Like

Ut over det rent faktuelle at de solgte de aksjene på et nå viser det seg heldig tidspunkt, hva er det du prøver å si?

han kan ikke vite hva ledelsen i Nykode vet eller ikke vet.

Er det flaks at alle innsider-nære investorene i NYKD er ute for lengst?

Grunn til å stille seg tvilende, vi snakker tross alt om Oslo Børs, stedet for de med gode venner.

1 Like

Ja, så du mener faktisk at Radforsk har handlet på innsideinformasjon?! Nå overgår du deg selv :roll_eyes:

1 Like

Tror det er litt vel langt å tro at Radforsk solgte på innside. Arctic gjengen, det er en annen sak.

Jónas sier mye rart og virker litt naiv, men han er ingen kriminell.

1 Like

Noen har nok forstått at Gennentech-dealen var i fare; trenger vel ikke være innsideinfo?

Jeg har fortsatt ikke sett callen, så det må jo være hans tolkning av hva som ble sagt der? Evt. med en personlig bekreftelse senere?

ALLE forsto at riskikoen rundt det samarbeidet økte med reorganiseringen. Man trengte ikke «sitte nær innsidere» for å forstå det.

Men det var bare noen få som valgte å selge rett før den nyheten som EGENTLIG desimerte kursen forrige runde. Grunnen til at Radforsk solgte de millionene etterpå begrunnnet de åpent, og det er temmelig konspiratorisk å tenke at det egentlig var noe annet.

5 Likes

Det de sier på callen er at termineringen ikke handler om dataene. Einarson bare jabber litt rundt det. Tror ikke Nykode sier noe til Einarson akkurat nå. De trenger nok litt tid til å tenke seg om i nykode. De har vist staying power før. De kommer tilbake. Kursen må vi kanskje vente litt lenger på siden Oslo Vest ser ut til å tenke at løpet er kjørt. Det tar tid å bytte ut aksjonærbasen selv om kursen er dessimert.

Jeg for min del tror NYKD burde være happy med aksjonærbasen de har. Hadde det ikke vært for Haudemann og Rasmussen etc så hadde nok NYKD aldri vært der de er nå. Disse folkene har også for store andeler til å selge seg ut og de pusher nok Michael og Agnete i nakken hver dag.

4 Likes

Haudemann gir seg ikke. Rasmussen sitter vel et stykke unna. hehe. Men de som dumpet på fredag er vel ikke ferdig med nedsalget sitt?

When in trouble ….

2 Likes

Ensig sa på callen at de vet hvordan dataene ser ut, noe som gir ro i magen når de samtidig sier at avtalen ikke ble terminert pga dårlige data

7 Likes

Da er det fryktelig dumt at Einarsson sitter og sier på dagens Radium:

“[…] Og så er det en tydeligvis ikke-avklart situasjon om hvordan tilgangen til disse dataene som jo ingen utenom de i Genentech vet hvordan er.”

7 Likes

Disse geniene dumpet nettopp sine 10 % av NKR til 8,- så de må være passe desperate. Ser man på verdien av aksjeportisen deres er de mer eller mindre wipet ila. siste året og måtte vel realisere den éne asseten som kunne omsettes tilnærmet «fair» value over natta.

3 Likes

Ja, jeg reagerte på akkurat det samme når jeg hørte podden

3 Likes

Jeg henger ikke med helt Henk, sliter Rasmussen? Trodde de hadde mye i WAG grupper etc og biotek bare var krydder i porteføljen