Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

De dataene som vises i denne presentasjonen fra i går er fra VB N-01 studien. Her ble det rekruttert 41 pasienter. Videre, de dataene som vises i den figuren er laget ved å plukke ut dataene fra både FAS og EFR populasjonen.

Du får høre med biokjennervennene dine hva det vil så å plukke frem data fra ulike populasjonssubset vil si. I rebus form blir det vel noe slikt, hint, bander språk: :cherries::eggplant::bellhop_bell:(minus D)

Forøvrig, i VB N-02 studien er det «kun» rekruttert 26 pasienter og disse er fra >10 ulike krefttyper.

1 Like

hvorfor har de gjort dette? Hvorfor kan de ikke legge frem alt?

Er vel det evinnelige budskapet om at Genentech/Roche eier data til januar.

VN-01 har jo vært ferdig en stund så rart det ikke har kommet noen flere data fra denne studien som jo NYKD eier selv eller en publikasjon på studien? Eller mulig slikt foreligger, men har gått meg hus forbi.

Genentech kjøpte hele NEO-programmet inkl N-01 studien.

Okey, men Roche har som målsetning å publisere/gjøre offentlig alle sine studier in due time. Nå som de har gått ifra VB10.NEO så betyr det vel enda mindre for dem.

Nå har jo NYKD vist flere data fra den studien i posterformat og i presentasjoner så hvorfor ikke vise dataene i en publikasjon eller gjennomgå den grundig? Det kan tvilsomt være patenthensyn siden bits and pieces allerede er delt

Jeg tror vi legger litt ulikt i det begrepet bare. Du virker å være opptatt av det medisinske primært som er vel og bra men det er mye mer som skal til for å vurdere et biotekcase. Har fulgt sektoren i 8 år og utviklet en relativt bra nese for å lukte gode case. I motsetning til de fleste har jeg tjent penger på norsk biotek. Du må gjerne påstå det er flaks og det kan godt være, men det er også en ferdighet å kunne vurdere alle de faktorer som gjør en investering til bra eller ikke og det er som nevnt ikke bare det medisinske, med også hva selskapet har å komme med sett opp mot market cap m.m, markedsmessige ting, shorting, aksjonærsits osv. Jeg tror vi alle her på forum setter pris på din medisinske kompetanse , men det hadde tjent deg bedre om du ikke var så ladet i en del av kommentarene. Og spesielt når det kommer til Nykode, hvor jeg senser er et par (eller mange?) horn i siden til Nykode generelt og Agnete spesielt (litt hånlig omtale av henne som molekylærbiolog som ikke burde kjøre kliniske studier feks). Dette skinner veldig gjennom i dine innlegg som utrolig negative og bear. Om kursen i NYKD hadde vært 90 kr hadde jeg skjønt det. Er enig i at den kursen ikke kan forsvares per idag på hva de har vist. Men kursen er altså på 2-tallet og diskusjonen rundt selskapet, siden dette er et aksjeforum, bør være farget av det. Hvis man tar det utgangspunkt, så vil jeg altså mene at det NYKD har lagt fram i det siste er lovende og fullt ut forsvarer en investering basert på R/R.

Det er noe som heter at en diskusjon ikke er noe poeng når man har totalt ulike utgangspunkt. Når det gjelder deg og meg, Roc ift NYKD tror jeg vi er kommet dit, så jeg legger herved den ballen død og kommer ikke til å gå i noen videre dialog rundt NYKD med deg. Kommer selskapet på banen med noe som flytter kurs betydelig i en eller annen retning så kan vi jo evnt ta opp igjen diskusjonen.

1 Like

Her var det mye. Jeg får ta det litt oppstykket.

“Du virker å være opptatt av det medisinske primært som er vel og bra men det er mye mer som skal til for å vurdere et biotekcase.”

Jo, jeg er opptatt av biologien, men har også vært opptatt av tox, CMC, GOGS, det kommersielle potensiale i indikasjon, klinisk strategi., finansiering og runway etc Jeg vet ikke hva du definerer som “medisinske”. Jeg er mindre opptatt av aksjekurs, short og den slags - så hvis det er det du mener så har du rett.

“[…] en det hadde tjent deg bedre om du ikke var så ladet i en del av kommentarene. Og spesielt når det kommer til Nykode, hvor jeg senser er et par (eller mange?) horn i siden til Nykode generelt og Agnete spesielt (litt hånlig omtale av henne som molekylærbiolog som ikke burde kjøre kliniske studier feks).”

Har du lest noen av mine innlegg i BGBIO-tråden, Insulife eller APIM (som jeg kalte ett O-fagsprosjekt, beste fall en naturfagsoppgave)? Jeg føler ikke at jeg behandler NYKD stemoderlig eller annerledes enn noen av de andre casene jeg er brear på. Jo, jeg har ikke vært superimponert over Agnete, men dette fordi måten hun kommuniserer på og legger frem. Dvs jeg synes hun overselger, mangler typiske forbehold man blir opplært i ved å jobbe i farma og omtaler ting som jo hun ikke har lang erfaring med. Jeg skjønner at hun er oppfinner (sammenmed Bogen), men jeg opplever at hun nå har netto negativ påvirkning (dette er subjektivt). Ellers så er jeg kritisk til at selskapet ikke deler nok data i tide.

“Om kursen i NYKD hadde vært 90 kr hadde jeg skjønt det.”

Fra mitt første innlegg har jeg vært bear NYKD og dette var konsistent selvom de hadde Roch og REGN dealene, dvs når kursene var flere prosent høyere enn i dagens.

At jeg er bear NYKD har jo jeg skrevet tydelig over her, senest for 2 dager siden. Jeg føler jeg ikke er mer krass enn andre case. Siden forumet er anonymt tillater jeg å være hakket mer sleivete enn det jeg hadde vært irl, men jeg tror nok dette gjelder flere enn bare meg. Dette er tross alt ikke et vitensapelig forum.

Ellers, hva gjelder NYKD, så mener jeg flere her også legger mye i dataene som kommer dryppvis og de resultatene som dere mener studien antyder er grov oversimplifsering ifht til hva studiedesignet er ment til å kunne si noe om.

Helt greit at du ikke har lyst til å snakke med meg. Jeg kan ha den effekten på folk, enkelte i BGBIO tråden som også sluttet å følge opp, og dette var på gode kurser når jeg kalte selskapet for et “togkræsj i sakte film”.

Adios

4 Likes

Jeg har tapt fryktelig mye penger på Nykode, men setter likevel pris på Roc sine innlegg. Viktig med en motstemme til alle som bare er positive. Jeg er superbull på caset på dagens mcap; men er nok likevel mest enig med Roc i de fleste betraktningene hans. Fordi jeg er en novise i biotek setter jeg pris på at dere drøfter caset fra ulike ståsteder. Det gjør det mulig for oss nye i spacet lære fra dere som har vært her en stund. Så selv om dere selv føler at dere snakker for døve ører tror jeg det er mange her inne som setter pris på debatten deres.

6 Likes

Enig med Peter Dawn, setter også pris på en god diskusjon, også sett fra et ståsted hvor jeg selv mener jeg har relativ god innsikt i bioteknologi- og farmasibransjen.

Tommel opp til Investor, og til Roc.

Sånn generelt er det jo uansett interessant med et case som har masse penger, og dokumentert at de kan få til avtaler.
Kanskje de bruker opp alle pengene på tull i en rasende fart, som all annen biotek, men hvem vet.

6 Likes

Ser Tigerstaden AS Har kjøpt seg inn.Nesten alle topp 50 har ikke solgt noe siste tiden. Har som en liten tro på att dette kommer til å gå fort oppoverbakke, når de har fått på plass de rette tingene.

Ingen igjen i juleraketten? 4kr tas nok ut relativt raskt. Så får vi se om vi kan klare 8kr i løpet av januar. Det er ihvertfall to tekniske nivåer slik jeg ser det.

1 Like

– Nykode har hatt et annus horribilis i aksjemarkedet, der markedsverdien nå er mindre enn kontantbeholdningen. Teknologien som en gang var hyllet her får du nå gratis, sier han.

Selskapet har falt over 85 prosent på børs i år, men har sett noe oppgang siste uken etter at det la frem nye resultater fra sin mRNA-baserte neoantigen-vaksineplattform for individualisert kreftimmunterapi.

– Det er et selskap som ser fremover og hvor ikke alt håp er ute, sier analysesjefen.

1 Like

Økte her, må få med meg rakettene i år :rocket:

Snabel på 3,52. Spises den, blir det nok skikkelig fart i fjøset:

Det er vel stort sett bare shorte-aksjer som selges nå?

1 Like

DNB sine raketter.

Ned 85.17% YTD

Å nå omtalt som en rakett :rocket:
Aksjemarkedet er litt flåsete til tider!

1 Like

Om du kjøper i dag kan Nykode bli en rakett, det er vel det de mener.

At mange har tapt 85% siste året er sikkert noe av årsaken til at de mener det kan bli en rakett.

Ja, it’s that time of the year. Den ene analytikeren og aksjepodden etter den andre er ute med sine nyttårsraketter. Trenger vel ikke være Sherlock for å guesstimere at aksjene som har falt mest i løpet av året, kan få et løft etter årsskiftet…

I år falt NYKD i januar, så dette med nyttårsraketter som kunngjøres i desember virker kanskje best før nyttår?