Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Nei, jeg sier ikke at det skal være en kontrollarm. Har skjønt at det ikke er det, men man kan korrigere overlevelsen for faktorer til har noe å si på overlevelse dog alikevel før den tilskrives immunresponser. For øvrig så har de brukt historisk overleve som komparative for å si noe om effekt på overlevelse.

Så du vil ha en justert HR for disse plottene også?! Du krever mye ass! :sweat_smile:

1 Like

Jeg mener det er en grunn til at NYKD ikke selv lagde disse KM plottene på en basket studie med så mange ulike kreftformer og forholdsvis få pas med hver type cancer.

Men drit i hva jeg tenker. Jeg har vært bear NYKD lenge, før Genentech dealen. Så en som meg er nok vanskelig å overtale. Viktigste er hva markedet tenker og jeg vil tro at markedet er happy for at det kom et dataslipp

1 Like

Det virker som du glemmer at det var Genentech og ikke Nykode som bestemte design på denne studien.

Er det en grunn til at Nykode ikke laget KM-plot? Vet ikke jeg? Det er jo akkurat samme data som i swimmer-plottene, og de forsøker ikke å si noe mer heller. Min mening (og kanskje også din?) er at de bare illustrerer data bedre.

4 Likes

Det vi ihvertfall kan si er at etter dette så skal ikke vaksineplattformen prises til 0. Roc og andre var veldig kjapt ute med å avskrive N-02. Disse data viser et spennende potensial. Har ikke hatt tid til å dykke ned i indikasjon, historisk kontroll m.m. Men har sett nok til at jeg tenker vi bør få et varig løft og at kurser på 1- og 2-tallet antakelig er historie. Jeg skrev privat til en rett etter Genentech meldingen at aksjen ville trade mellom 2.5 og 3.5 fram til nyheter av betydning. Nå har vi fått noe data på N-02, så blir ikke overrasket om den bryter ut av det intervallet de nærmeste dagene.

Men, hva nå?

Stabben er på vei ut døra.

Partner har takket for seg, å levert rettighetene tilbake.

Hvor stor sjans er det at en ny partner skal plukke opp dette?

Å hva kan det bety for Nykode sin del?

Veldig liten. Poenget er at det styrker troen på plattformen. Det er den de skal selge til Regeneron. Og bruke i autoimmun

4 Likes

Det jeg spør meg selv om et at hvis dette er så groundbreaking, hvorfor slippes det som en non-regulatory melding kl 19, et tidspunkt langt færre vil få det med seg? Hadde det vært skikkelig juicy nyheter man forventet ville påvirke kursen nevneverdig hadde det jo kommet en vanlig børsmelding som ble sluppet i dag tidlig.

Fordi det ble presentert på konferanse i Boston kl 19.30 norsk tid.

4 Likes

Joda, men nok av eksempler på at selskap venter til påfølgende morgen uansett for å få mer ut av det, og det er som sagt en non-regulatory melding så selskapet var dermed ikke pålagt å poste den.

Selskap er vel bare pålagt å poste ting som opplagt vil kunne bevege kursen nevneverdig, noe som indikerer at heller ikke de forventer det.

Er jo mange som ikke får med seg sånt så den kan sikkert gå likevel, men det forandrer jo ikke det bakomforliggende.

Biokjennere leser ikke bare meldingen men slidesene fra N-02. Der er det mye juice. Tror den kan gå mye etterhvert som det går opp for markedet at NEO ikke er død.

2 Likes

Helt uforståelig at ikke shorten dekket på lavt 2-tall. Kommer til å bli en lidelse for dem.

1 Like

De sitter med god gevinst enda.

Hvorfor er dere så sikre på at det ikker mulig å få en ny partner på dette? Er det noen som har sett på effektene hos Nykode versus Biontech? Hvis samarbeidet med Regeneron funker bra er det vel ikke umulig at de plukker opp dette også? Det jeg dog biter meg merke i fra presentasjonen er at det fremstår som det er mange vaccinen ikke har funket så bra på. Spørsmålet er hvorfor? Hvis de har et godt svar på det; så skjønner jeg ikke hva som skal være problemet med disse vaksinene, bortsett fra at de er dyre. Så er det få pasienter da. Man skulle trodd at fire år med Gennentech hadde produsert mer data. Er det mye data de ikke viser?

Jeg tipper denne øker kraftig i morgen…

Det kanskje smarteste Nykode kunne gjøre er å velge den kreftformen hvor pasientene har respondert best, og laget et studie klart i den indikasjonen med søknad til oppstart. Tid er jo viktig, så kanskje lettere å få inn en partner til noe som allerede er startet underveis i studiet enn å vente på det før man setter i gang med veien videre.

Regner med at Nykode viser mer data etter at avtalen med Genentech er formelt avsluttet i januar.
Men jeg er litt redd for at studiet var veldig tilpasset Genentech sine ambisjoner og vil ha få pasienter per kreftform, og at det også er pasienter ganske sent i behandlingsløpet så noen statistisk signifikans får man jo ikke og kanskje det også var derfor Roche ovenfra valgt bort dette partnerskapet :man_shrugging:

Når det gjelder shorten tipper jeg at det bare vare en liten økning av Conner & Co som tok dem over 0,5 %, det har jo lenge vært kjent at total short i aksjen har ligget mellom 5 - 6 % - uten at jeg skjønner deres risk/return analyse på disse nivåene. Men jeg har tatt feil før, så man skal vel ikke vær for kjepphøy lenger.

2 Likes

Blir i alle fall veldig spennende å se hvem som har kjøpt seg opp i dag.

Er det bare meg eller ser OS imponerende høy ut her? Husk altså at dette er refraktære pasienter. Vi vet ikke hvilke indikasjoner dog.

I gruppe A er sogar ikke median OS klar fordi pasientene lever lenge…

1 Like

Det er forøvrig også ganske få OS eventer, så reel overlevelse er potensielt mye lengre enn det som vises i grafen. Hvis studiet slutter å følge pasientene eller de dropper ut av egen vilje så blir de sensurert (censored). Gleder meg til de slipper mer data her. Vi som trodde på ledelsen når de sa det ikke var pga svake data Genentech terminerte har fått vann på mølla idag.

2 Likes