Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Roche’s Genentech vil utforske autoimmune-feltet, dessverre ikke med Nykode.

Roche’s Genentech will work with a Chicago-area biotech to create nanoparticle treatments for an undisclosed autoimmune disease, the companies said Tuesday morning.

1 Like

Nykode Therapeutics Presents New Data on Individualized Cancer Immunotherapy at the Personalized Cancer Vaccines Summit

5 Likes

Hvor mange pasienter; unnskyld meg, mus?!

Det er resultater fra både mennesker og dyr. Vi vet at du er Lytix fan, behøver ikke slenge s**t her av den grunn.

2 Likes

Dette synst eg faktisk gjelder alle tråder, ingen vits å slenge dritt

Det er folk som deg som heier/LIKER enhver B…l S…t melding uten å spørre:
Hvor mange MILLIARDER er gått i dass for slike tulle meldinger!!!

Og du er en av dem som klager over at norsk biotek er håpløse!

Vi snakkes sommer-25 og ser hvor LYTIX og Nykode står!!

1 Like

Det var litt av en «bla bla-melding», er det «desperasjon» i et forsøk å få dette skakkjørte selskapet opp av grøfta?

1 Like

Har du lest presentasjonen? Er alt det bare bla-bla?

Ikke så mye nytt det er jeg enig i, og jeg forventer ikke at kursen skal endre seg vesentlig på denne meldingen. Men det er nå en gang standard å melde denne typen presentasjoner og gjøre materialet tilgjengelig på nett. :man_shrugging:

Edit: @drdr Når har jeg skrevet at norsk biotek « er håpløse » på generell basis ? Jeg har vært investert i og tapt penger i de fleste etter at jeg begynte å interessere meg for bransjen etter IPO’en av Algeta. Det jeg sikkert har skrevet er at norsk biotek nå er i en krise, spesielt mht funding og tillit. Men jeg er fremdeles investert i flere av de noterte som jeg anser har et håp om å kunne gi avkastning en vakker dag - og selvfølgelig også gi pasientene en bedre fremtid.

1 Like

Ingen grunn til å la seg hisse opp at det kommer HO/Shareville nick her for å baisse denne meldingen. Kjempefin melding og spennende nye data fra N-02 studien som jeg må bruke noe tid for å dykke ned i.

(tar jeg ikke mye feil er drdr en person som tidligere har blitt bannet fra forumet. Snorre31 er nick jeg alt hadde ignorert her.)

3 Likes

Kult at det slippes ut mer data.

Er det ikke litt underwhelming at det kun vises immunresponsdata fra pasientene og ikke noe på tumor respons etc?

Altså det som vanlige onkologer er vant med å se og kan relatere behandlingsrespons til?

Per tid er det slik som forutsett, de viser kun immunresponsene, men får håpe for standhaftige aksjonærenes del at selskapet «strikes back»….disse porsjonene av dataslipp er for de tolmodige.

1 Like

Jeg leste også meldingen litt kjapt og trykket på en muse-emoji. Men det er er jo faktisk både immunresponser i pasienter (som er veldig interessante!) og kliniske data i de slidene:

2 Likes

Jo, men immunresponsene er fine de, men korrelerer disse responsene med tumor respons og andre endepunkter?

Ja, det er jo nettopp hva den sliden forsøker å vise (for OS)

Jeg så for meg at de viste f.eks. noe på RECIST, PFS etc men fortell oss gjerne hvordan man skal lese av den figuren :+1:

De kunne i det minste lage en summary slide for å hamre inn budskapet for de som ikke er fluent i immunresponser, men mer vant til å se kliniske effektmål….

Slikt får du når du lar molekylærbiologer kjøre kliniske studier…. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Jeg er rimelig sikker på at du også er kompetent til å se at pasientene som hadde bredere og de-novo immunrespons som en følge av vaksinen lever litt lenger enn de andre i de to swimmer-plottene.

OS er ikke et relevant klinisk mål for deg?

Her får du et KM-plot basert på den første. Overbeviser den deg?

2 Likes

Setter pris på f.eks. en god gammeldags old school kaplan-maier kurve på overlevelse. Dog, skjønner at det er hummer og kanari cancere i denne studien og få pasienter slik at en KM-kurve ikke gir mening, men måten det vises på nå virker ikke å være like lett å tolke. Men f.eks. spider plots eller waterfall for recist hadde jo gjort det lettere å tolke. Vil jo anta at det er slike data Roche har sett på og ikke bare den sliden der?

Men ja, skjønner hva du mener nå

Why? Noen går nedover og andre ikke - sammenlignet med hva? Om ikke nettopp forskjell i immunresponser?

Jo, men det er jo en sekk med cancere i denne studien og det kan tenkes at de som dauer tidlig gjør dette pga mer aggressiv cancer og de som lever lengre gjør dette pga forventet prognose for den spesifikke canceren. Om overlevelsen virkelig er forlenget så må man jo se sammenlikning med en kontroll (enten aktiv eller historisk). Selvom det i plottet du lagde ser ut som at de med immunresponsene lever lengre så er det ikke sikkert dette er lengre enn forventet. At de får immunresponser kan også bare bety at immunsystemet er kapasitet til å lage T celler, men ikke nødvendigvis at disse T cellene kan drepe kreften og forbedre overlevelse.

Men mitt poeng er også at NYKD ikke er så innmari gode til å vise dataene sine så du får melde deg som hjelper. Tror de kvitter seg med flere folk så sikkert glade for å få hjelp til å lage slides :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

OS data på en av slidene ja. Dette er altså i pasienter behandlet i minst en linje fra før av.

Her for “de novo” immunrespons. Seff overlappende 95% konfidensintervall, men det er jo faktisk ganske sterke signaler om at vaksinen funker spør du meg.

Hele poenget i den siste posten din @Roc baserer seg jo på at pasientene som hadde bedre immunrespons også hadde en mindre aggressiv sykdom enn motsatt. Og det kan jo godt være at er tilfellet. Det kan være tilfellet både pga. systematiske/kausale årsaker og tilfeldigheter. Men dette var nå en gang ikke en randomisert studie med en kontrollarm, så da må du liksom takle å forholde deg til disse dataene.

1 Like