Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

De må innkalle til en ekstraordinær GF, de er neppe formelt beslutningsdyktige med bare to stykk og kan ikke selv bare velge/utpeke noen.

Husker dere da Radforsk hadde verdier for over 2mrd i dette selskapet?
Jeg antar Radforsk kommer til å foreslå sammenslåing med et annet selskap under paraplyen deres som mangler penger.

1 Like

Det hjelper vel ikke hva radforsk mener da de ikke har noen kjøttvekt å slå i bordet med lengre.

2 Likes

Noen som vet hvor mye Rasmussengruppen og Datum kontrollerer totalt?

Det er Norda/Victoria som er representert ved Åbyholm. Arnet representerer Datum/Haudemann.

Sjukeste jeg har sett det her! Mange som har tapt enorme penger fra toppnivåene her. Tok selv et bet på rundt 6kr så per nå et tap på rundt 17k - heldigvis ikke mer enn jeg kan tåle - ikke giddet å selge. Har ikke store forhåpninger om at dette ender godt - dessverre. Det får isåfall være et pluss.

Om kassabeholdningen deles ut i nærheten av forrige presentasjon så er det en drøy krone over dagens kurs. Tok en liten post selv nå, men det er overhodet ikke avgjort hva som skjer.

PS risiko pervers

1 Like

image

1 Like

Nykode Therapeutics - Mandatory Notification of Trade by Closely Associated Party of a Primary Insider

3 Likes

Se her ja, kontroll kampen har startet

1 Like

Utvilsomt en eller annen konflikt. Spennende å se hva det bunner ut i, håper vi får vite.

En teori kan være at enkelte hovedaksjonærer ønsker å få ut pengene sine, mens ansatte og avgåtte styremedlemmer ønsker å fortsette.

Noe slikt ville forklart hvorfor hovedeiere er på den ene siden og hvorfor uavhengige styremedlemmer med ledelsen inkl oppfinner er på den andre siden. For hovedeiere å selge over børs gir ikke mening så å avvikle og betale tilbake cash er en måte de kan få ut litt verdier.

7 Likes

Så lenge en ny plan videre ikke er vedtatt er det vel innafor?
Tvilsomt? Utvilsomt
Ulovlig? Tvilsomt

2 Likes

Er vel neppe fallskjerm når man slutter av fri vilje (les protest); good leaver versus bad leaver.

Her kan det da umulig være tilfelle at markedet sitter med nok innsikt i hva som har skjedd og hva status for selskapet er i forhold til et styremedlem som nødvendigvis vet mye mer. :cold_face:

3 Likes

Sagt det før, sier det igjen: min erfaring fra selskap jeg har jobbet i er at så lenge innsidekjøp meldes riktig har insidere veldig stort spillerom til å kjøpe aksjer, mye mer enn det mange forfekter her på forumet.

Aldri lest at det har blitt noe problem ut av det.

3 Likes

Forstår at det er din erfaring, men dette informasjonsvakumet er ganske enestående etter min vurdering.

4 Likes

Så de som er representert i dagens styre eier ca 23 % av aksjene?

Kjøpt 50k i dag. Satser på avvikling og raskt penger på konto😎.
Pluss salg av børs skall inkl. fremtidig utsatt skattefordel og teknologi.,
Evt. kan de gi dette til PCIB som nå ventes å få inntekter :sunglasses:

Nykode Therapeutics - Mandatory Notification of Trade by Closely Associated Party of a Primary Insider

Oslo, Norway, March 27, 2025

Norda ASA has today acquired 3,000,000 shares in Nykode Therapeutics ASA at an average price of NOK 2.1388 per share. Christian Åbyholm is Chairman of the Board of Norda ASA and is a Member of the Board of Directors and primary insider in Nykode Therapeutics ASA. Following the transaction NORDA ASA holds 15,996,755 shares in Nykode Therapeutics ASA. For further details, please see the attached form.

Norda ASA will together with Christian Åbyholm and the Group of companies Victoria India Fund AS and Caaby AS following the share transaction hold in total 35,857,225 shares in Nykode Therapeutics ASA, corresponding to approx. 11.0% of the total outstanding shares.

Salg av børsskall og fremførbart underskudd har lite verdi her. Samme med teknologien. Verdien ligger i free cash tilgjengelig.

2 Likes

Nykodes reise fremstår for meg veldig merkelig.