Nemlig - det er bortimot skandale at dette skal holdes hemmelig minst til slutten av april. Noe for de store mediehus feks DN og FA å grave i?
Jeg har sendt mail til markedsovervåkning på Oslo Børs ang. problemstillingen, uten at de bryr seg særlig. Gøy å være liten aksjonær på Oslo Børs.
Kretsen rundt exit-gjengen må jo få tid til å akumulere aksjer for full kontroll i fred vettu
At det drøyer med EGF med forslag om oppløsning betyr vel at de jobber med sikre seg flertall og evt kjøpe seg ytterligere opp. Det er vel 2/3 av stemmene til de fremmøtte som er kravet (“så vel av de avgitte stemmer som av den aksjekapital som er representert på generalforsamlingen”).
Da blir jo spørsmålet hva aksjonærlistene forteller om hvordan de ligger an.
Tror mange foregriper litt hva som skjer.
På en ekstraordinær generalforsamling kan man bare gjøre vedtak om det som det står i innkallingen at skal behandles på møtet, og kun det.
At selskapet skal oppløses er vel ikke mer enn en spekulasjon (som selvfølgelig kan vise seg å være riktig)? Men det kan altså ikke bestemmes nå på denne generalforsamlingen.
Men det avgjøres nok likevel i praksis på denne generalforsamlingen ved valg av et styre som følger de tre kapitalistenes vilje 100%. - ikke at jeg tror at det hverken er er ønskelig eller mulig å mobilisere i mot denne viljen. Det er synd at de største eierne ønsker dette, men det blir bare bråk og en enda mer ulykkelig slutt hvis noen prøver på dét …tror jeg
Men har man noe mer enn spekulasjoner som kilde på at det slakt av selskapet er agendaen til de største eierne?
Jeg har ikke sett annet enn spekulasjoner her på TI og fra to analytikere, men ikke hørt noe fra management eller eiersiden som bekrefter det
Hadde jo vært en gylden mulighet for “kapitalistene” å avkrefte hypotesnee eller fortelle markedet om den virkelige planen. Så slipper markedet å forholde seg til hypoteser slengt ut av analytikere og folk på div nettfora. Just saying…
Som jeg skrev over, så kan man jo kreve å få svar fra styremedlemmer og adm dir, men det kan ikke besluttes noe annet enn å velge ett nytt styre.
Forslaget om nytt styre kommer jo litt før den EOGF, og hvis det er patentadvokater og/eller kjente bobestyrere så kan vi nok ta det som ett hint om hvor det er ønsket å gå videre.
Hvor mye kan vi forvente å få i kontanter pr. aksje?
3 kr?
Titter innom forumet for å se om jeg fremdeles betaler for abonnementet her (det gjør jeg visst) og møtes av dette
Nok en biotek fadese. Trist.
Er det slik at noen av de største eierene her har kjøpt eller solgt noe siden alle trakk seg?
Da har de enten ikke kjennskap til hva som skjer eller så bryter de vel regelverket om innsidehandel ved at det eksisterer info her som alle aksjonærene ikke kjenner til.
Er glad jeg ikke var med på denne også.
Hvis de greier å få solgt teknologien for USD 100 mill. så tror jeg vi kan få 5 kroner. Minimum uten salg av teknologi er visst kr. 2,70.
Styremedlem i Nykode Therapeutics, Christian Åbyholm, er også styreleder i investeringsselskapet Norda. Torsdag kveld kjøpte investeringsselskapet flere millioner aksjer i Nykode.
Norda ASA, et investeringsselskap eid av Andenæs-familien, har kjøpt 3 millioner aksjer i Nykode Therapeutics. Styremedlem i Nykode, Christian Åbyholm, er tilknyttet Norda og familiens andre investeringsselskap.
Kjøpet ble gjort til en pris på litt over 2,13 kroner per aksje.
Etter denne handelen eier Norda ASA nesten 16 millioner aksjer i Nykode
Wow, kan nesten ikke tro det er mulig.
Den passet jo veldig bra
…men i motsetning til Gordon Gecko, så spørs det om Åbyholm & Co blir straffet for innsidehandel til slutt
EDIT 3: Den anda @Boms var altså et forsøk på “quacks like a duck…”
Roy Larsen kjøpte vel 2 mill aksjer i NANOV på 90 øre mens forhandlinger pågikk med diverse aktører.
Gikk helt fint det
Jeg skjønner såpass, men har noen litt facts. Har man f eks sett hvem som solgte til Norda?
Ingen store innsidere i hvert fall
Ja, tror FI ikke finner noen “Blue Horseshoe loves Anacot Steel” her gitt. Alt er locked and sealed fra innsiden.