Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Skatten er betalt, saken handler om hvorvidt det er riktig at skatten skal betales på forskudd. Så skattesaken er en potensiell oppside på ca. 300 MNOK likviditetsmessig.

Takk for svar! :slight_smile:

Fra presentasjonen delt av @Do2Do - første data forventes i løpet av første halvår 26.

4 Likes

Ganske villt å tenke på at dersom man går en del år tilbake omtrent på denne kursen vi ser nå så hadde Haudemann solid gevinst på det han hadde satset da, men så kjøpt mye mer på høyere kurser så er tapet solid også for han nå. Kalkulerer man inn tap fra ath, så er det jo ekstremt for å si det pent.

Penger er Penger!

Hadde i grunnen lovet meg selv at jeg aldri noensinne skulle inn i biotek igjen. Men men, plutselig var jeg en motorsykkel fattigere i går og hele potten inn i denne idag.

Var aksjonær fra jan 2017 til slutten av 2019. Så har fulgt selskapet noenlunde siden 2017. Hvordan kan et selskap med et slik potensiale bli priset til så mye lavere enn det de har pr idag av penger på konto? Forsket siden 2006 og svidd av milliarder. Ingen dårlige studieresultater heller. Og mcap er mindre enn kroner på konto.
Andre selskap har jo en tendens til å trykke nye opsjoner hele tiden. De siste som kom ut her må jo også gå under kategorien aksjonærvennlig.

Teknisk synes jeg også den ser ut til å bryte ut av en interessant formasjon nå.

1 Like

400k aksjer omsatt idag. 3,2mill aksjer short kan bli ganske artig om vi får en reaksjon opp.

1 Like

Det er totalt ca 4% eller ca 13 mill aksjer short iht prime broker data, dvs en god del mer utover rapportert fra tilsynet

2 Likes

Opp 10% på èn uke siden min inngang. Nå bryter vi opp :star_struck::rocket::rocket::rocket:

C-03 med 13 pasienter er for lengst rekruttert, er igang (vaksinert) og sikkerhets klarert på alle doser. Interim data (efficacy) best case q1’26. Basis de meget positive indikasjoner de allerede har sett, så kan dette bli mega de-risker for den nye bredere studien. Første mini klinikkstudie på autoimmun (med tier 1 partner om den betaler bra for å få være med) kan også komme allerede q4’25 gitt fremdriften rapportert. På toppen er det opsjonalitet knyttet til Regeneron, ikke umulig at de kommer på banen igjen. Pluss skatte saken.
All in all, så er risk reward på 0,7-0,8 pris / cash ganske vill, gitt mulige triggere neste 3-6 måneder.

1 Like

Helt enig! Det er også mange eksempler på større pharma-aktører som har brutt samarbeid med mindre partner opp igjennom av ulike grunner for så å resultere i et nytt samarbeid 12-18 måneder senere.

Men hærlig med engasjement på en kursbunn. Her inne pleier man bare ende opp med alle mulige slags emojier på kommentarer dersom man er positiv til noe på en bunn :joy:

Den spekulasjonen der må du forklare grunnlaget for :thinking:

Eller er det 100% ønsketenkning?

Har ikke konkret info. Men: De har jobbet i lab på teknologi og indikasjoner i over 2-3 år, med svært gode lab resultater. De har tidligere snakket om diabetes type 1 som aktuell første autoimmune lidelse. De sa ifm strategi oppdatering at de vil satse / investere mer (selv om runway er begrenset). For meg betyr dette penger til første test i klinikk og i mindre grad mer generell teknologi utvikling. Ko-investere med partner naturlig vei.

Det er vel temmelig utelukket at Nykode nå tar autoimmun/tolerance til klinikk uten en partner - det har jo utbytteutbetalingen sørget for at de ikke har råd til.

De kan jo klare å få en partner ja. Men det er nå lenge siden de hadde de første data som kunne tiltrukket seg en partner. Og jeg ser ikke at det har kommet så veldig mye mer fristende siden da.

Absolutt helt utelukket ja.

Det er vel Henrik Søndergaard som leder denne satsingen om jeg har forstått rett. 11 år i Novo og 6 år i roche. Så muligens rett mann.

Ser de bruker ordet «signifikant» også.
Nykode demonstrated for the first time a significant effect in a therapeutic setting in a preclinical model for Multiple Sclerosis (MS) with its inverse vaccine platform. The data also illustrate the strong contribution of the specific targeting unit and confirm that the disease protection is antigen-specific

Veldig interessant lesning. Men dette må for guds skyld ikke skje uten partner. Biotek med masse baller i luften er ikke alltid det man ønsker.

Da har vi i hvert fall brutt ut av formasjonen. Liten IHS på slutten der som også kan være tegn på trendendring. Trenden i RSI bryter også opp nå. Stanger dog litt i 50 dagers glidende for øyeblikket.

Det er nå utrolige 9 år siden vi hadde det episke biotek-året på Oslo børs hvor spessielt nano og pcib fløy til værs. Targovax gikk 4x+ og denne aksjen gikk vel bedre enn disse igjen, bare bak kullissene på annenhandsmarkedet via Arctic. Skal vi noen gang få oppleve lignende igjen så må vel dette være et av de beste kortene?

Genmab kjøper nederlandske Merus for ca 8 mrd USD, deres hovedverdi er fase 3 kandidat for hode/hals kreft. Burde kunne øke fokus på nykd sin hode/hals kandidat (uten at jeg vet noe om forskjellen i data og teknologi), spesielt om de første C-03 dataene som kommer om noen mnd er lovende…

1 Like

Ikke nødvendigvis direkte relevant til aksjeverdien i Nykode, men verdt å lese dette innlegget på LinkdIn:

Link til Nobelkomiteen sitt notat:

3 Likes

Financial calendar

Nykode Therapeutics - Mandatory notification of acquisition of shares by primary insider