Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

uken.

– Vi er svært stolte av vår egenutviklede kunstige intelligens og maskinlæring. Det er flott å se at de sterke resultatene av våre immunogenitetsprognoser bekreftes i begge de kliniske studiene, sier Agnete Fredriksen, CSO og medstifter av Nykode Therapeutics.

1 Like
1 Like

Covid-hype → AI-hype :wink:

1 Like

Bare sånn for ordens skyld har de brukt nevrale nettverk i forbindelse med selekteringen til VB10.NEO i lang tid. Dette er fra poster fra 2019, og de begynte så vidt jeg kan huske noen år før det også. Så ikke akkurat en «hype» det kaster seg på nå.

1 Like

Jeg er klar over det. Det bare plutselig ble så veldig fokus på det

Synes det er bra de er framme i skoa med AI. Det er vel nettopp for domene- og fagspesifikke omårader AI kan ha mest nytte. Ganske krevende stillingsbeskrivelse der. De har også stilling som analytical scientist ute.

Nykode Therapeutics – Invitation to Q3 2025 Financial Results Presentation

Her jobbes det med å jazze opp VB10.NEO for å få inn en ny partner…

Nykode Therapeutics - Quarterly Report Q3 2025

Noen positive nyheter her. Merck stiller med Keytruda også i den neste studien med VB10.16, og søknad om godkjennelse av oppstart av den nye studien er sendt inn i UK med EMA søknad på vei i desember.

1 Like

Men det går fortsatt for tregt i dette selskapet! Det burde ikke tatt seks måneder fra de annonserer en studie til de sender inn søknad på noe som allerede var IND/IMPD-ready

Enig i at det går tregt. Men det er ikke seks måneder siden 27.8 når de publiserte denne satsningen, selv om de jo kunne påbegynt denne planleggingen litt før dette.

Men man har jo etter hvert begynt å venne seg til at det ikke er Ting-Tar-Tid som gjelder i biotech, men heller Ting-Tar-Jævlig-Lang-Tid som gjelder :man_shrugging:

Nykode Therapeutics - Mandatory notification of acquisition of shares by primary insider

1 Like
1 Like

Står det noe konkret om støtten?

Fra Q3-presentasjonen står det bare (såvidt jeg kan se da):

• Agreed the supply of Pembrolizumab for the Abili-T trial

Det har vel tidligere blitt satt en “standard kostnad” for Keytruda på 1 million per pasient i denne typen kliniske studier. Så om de har 100 pasienter => 100 mill i sparte kostnader.

Det er i hvert fall min antagelse uten å ha lest artikkelen som er bak betalingsmur.

Litt gjeslp der altså :sunglasses:

Men de skriver til slutt i oppdateringen:

Brighter ahead

With its updated strategy, Nykode is positioning itself with key trigger points with the intent of landing new partnership deal(s) following key readouts on cancer vaccines over the next 15 months, particularly from BioNTech/Genetech’s and Moderna/Merck’s Ph 2/3 trials. Still, pending somewhat improved visibility and sector sentiment, we maintain our HOLD and 6-month TP of NOK 2.2/share (1.8), while noting the huge untapped potential.

Hvor nøkkelordene for oss må være " noting the huge untapped potential. " :crossed_fingers:

1 Like