Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Hvorfor kan de ikke offentliggjøre det?

Det er slik selskapet selv har forklart det.

Men, sjekk gjerne selv:
Contact for Nykode Therapeutics ASA:
IR@nykode.com

Nykode Therapeutics receives draft recommendation from Secretariat of Tax Appeal Board in pending tax case

4 Likes

Bra, jeg har som tidligere nevnt tro på at dagens ledelse i skatteklagenemda er mer uavhengige av Finansdepartementet som alltid ønsker seg mest mulig skatt. !!!

2 Likes

Deilig!!! For en hånd de har i kommende partner diskusjoner :slight_smile:

2 Likes

Er helt supert dette. Dersom dette står seg, vil Nykode få utbetalt ca. 370 MNOK. Selskapet skal kompenseres for for tapt rente på de midlene- ca. 50 MNOK for perioden.

Nykode har orden i sysakene - deilig at Skattetaten får en smekk på lanken.

5 Likes

Dette er fantastisk! Meget fint om det blir påfyll av likviditet fremover, når det nå forhandles om avtaler både her og der…

Er det noen som vet om hvordan Skatteetaten har argumentert? Altså i de fleste tilfeller er det jo steile fronter, men noen ganger kan, og særlig når staten er motpart, kan man endre standpunkt.

1 Like

Argumentasjonen har vel vært at upfront fee i lisensavtalen er skattbar inntekt ved inngåelse av avtalen - dvs. avvike fra sammenstillingsprinsippet ( Kostnader skal knyttes til og føres i samme periode som inntektene de er med på å skape.) Nykode har argumentert for at upfront fee også er knyttet til utviklingsløpet for VB.10.NEO - dvs. at upfront fee bør periodiseres i tak med utviklingskostnadene Nykode har hatt i perioden.

Med forbehold om at jeg ikke er skattespesialist :slight_smile:

Det var gøy med skattesaken i 10 minutter.

Må være mange bevisstløse selgere i den aksjen i dag, helt utrolig :eyes:

Det er tunge shortere som ble tatt med buksene nede

1 Like

Ser ingen synlige shortere :thinking:

Hvordan ser de ut? :sunglasses:

2 Likes

Om ikke annet positivt at mange aksjer flytter hender. Er det sell on news av utålmodige aksjonærer?

De er skumle og har sorte solbriller.
Denne saken har en verdi på over 1 nok per aksje?

Litt over 1,- pr aksje, men det bør fjerne “emisjonsrabatten” som ligger i aksjen.

3 Likes

Takk for svar. Jeg er kjent med problemstillingen, men tenkte mer om om skatteetaten har beveget seg siden vedtaket i 2023. Vært tross alt en del korrespondanse mellom partene siden den tid. Jeg har vært overrasket over at selskapet har virket positive til medhold, og det kan jo ha kommet fra innrømmelser fra Skatteetaten. Ikke at jeg vet noe mer enn andre…

Fra AI:

For 2024 er det rapportert at Skatteklagenemnda avvek fra sekretariatets innstilling i bare omtrent 2 prosent av sakene. Det innebærer grovt regnet at innstillingen ble fulgt i rundt 98 prosent av sakene.

6 Likes

Ingen tunge nok til å være short over 0,5% (ca 1,5 mill aksjer)

1 Like
2 Likes